StartupEdu
Future skills
Kreativita
#3 Analýza vlastní kreativity

Jediné přání? Analyzování!

Předně! Kreativita je proces se vším všudy. Můžu si dovolit při něm dělat chyby, nasekat fuck upy a v tom nejideálnějším případě se ze svých errorů poučit a postupně zjišťovat, co v mém případě ne/funguje. V klidu můžu být i s tím, že kreativní myšlení nemusí hned hledat top nápad roku. Supervelká řešení s velkým impaktem jako třeba design iPhonu, logo pro globální firmu nebo extra super kampaň na TikToku pro Kaufland bývají vrcholem kreativity. Občas k vysoké kreativitě stačí i každodennost. Takže, jak na analýzu? René Nekuda radí, že naprosto nejlépe funguje vzít si 50 až 100 mini kreativních úkolů, z nichž mi každý zabere maximálně 5 až 10 minut. Ty se snažím třeba po 2 úkolech denně například po dobu 3 týdnů (klidně déle) každý den vyřešit. Proč vůbec obětovat tak dlouhý čas kreativitě? Jde o poznání celého procesu kreativního myšlení, který úkol mi jde více a proč. René zároveň doporučuje s plněním úkolů různě časově experimentovat. Vyzkoušet si kreativní ranní rozcvičku, ale i večerní lámání hlavy.

Zaznamenávat a pozorovat

Dobré je si celé snažení zaznamenávat a pozorovat se, kdy a co mi šlo nejlépe. Například do tabulky v Google docu, nebo do diáře.

Další veličiny ovlivňující kreativitu

Na co jiného se můžu v poznávání kreativního procesu zaměřit?

Pro pokračování se prosím přihlašte.

Čeká tu na vás ještě 90 % obsahu.

Neomezený přístup k EDU sekci.Personalizované nabídky práce z vašeho oboru.Testy, ve kterých zjistíte, kam se posunout vpřed.Díky profilu vás firmy uvidí a samy osloví.Přehled o všech nabídkách, na které jste se hlásili.