Posouváme vizuální identitu StartupJobs vpřed.


StartupJobs vyrostlo. A spolu s ním i stovky startupů. Svými produkty dobývají svět. Mění každodenní život tisícům lidí v Česku. I my jsme dospěli. Rozhodli jsme se proto změnit naši vizuální identitu. Tak, aby symbolizovala to, co je pro nás i startupy typické: nikdy nekončící posun vpřed.
StartupJobs spojilo síly se Studiem Najbrt a vznikla naše nová identita. Taková, která posune vpřed nás i naše firmy.
Základy nové vizuální identity
Logo
Nové logo StartupJobs symbolizuje díky akcentovanému kurzívnímu “Up” posun vpřed, tedy naši filozofii. Využívá pro nás typickou modrou barvu v kombinaci s černou a unikátní customizovaný font Fellix.
Písmena “t” a “J” tvoří v logu hranatou závorku, která “Up” ještě zdůrazňuje. “Up” lze v logu nahradit i dalšími grafickými prvky, a dát tak logu nový význam v různých kontextech.
Koncept loga využíváme v různých podobách i pro naše jednotlivé značky - StartupTalk a StartupEdu.
- Aa
Typografie
Na webu a v marketingové komunikaci používáme upravené písmo Fellix z dílny českého designera Martina Váchy.
Některá písmena jsou v naší typografii nahrazena speciálními znaky. Ty do vizuálu přináší větší hranatost, která přispívá k unikátnosti a celkovému odvážnému technologickému dojmu.

Grafické prvky
Celkový dojem designu dokreslují symboly a patterny z nich složené.
Snažíme se s jejich pomocí dosáhnout větší abstraktnosti, zjednodušení, dospělosti a propojení napříč jednotlivými stránkami.
Originální 3D podoba symbolů přispívá k moderní technologické atmosféře celého webu.
Avatar UP
Sbohem, pane Žraloku, je čas na [up]grade!
Našeho původního žraločího maskota nahrazuje avatar Up, který nově používáme jako zástupný symbol pro logo - například na sociálních sítích.
Stejně jako “Up” v logu, poukazuje i náš nový avatar na nikdy nekončící posun vpřed, tedy filozofii, kterou se StartupJobs řídí.
Barvy
Barevné schéma nového vizuálu obsahuje hned několik nových barev.
Kromě naší standardní modré, bílé a černé dáváme pro větší členitost a přehlednost webu nově prostor i výrazným doplňkovým barvám - zelené, červené, růžové nebo zlaté.
O nové vizuální identitě s Alešem Najbrtem
Proč jsme se rozhodli posunout vizuál vpřed?

„Změna vizuálu je pro nás ideální příležitostí, jak StartupJobs přizpůsobit očekáváním a potřebám současného trhu, který se stejně jako my neustále vyvíjí. Novou identitu StartupJobs vnímáme jako moderní, technologickou a inovativní - přesně takovou, jako jsou naši klienti i lidé, kteří si u nás práci hledají. Je nám ctí, že jsme podobu StartupJobs mohli svěřit těm nejlepším v oboru - Studiu Najbrt - a věříme, že se nám díky ní podaří posunout vpřed celou komunikaci značky.”
Jak nová identita vznikala
- „Přijetí některých prvků naší nové identity u mě probíhalo trochu pomaleji. Jenže ať už retro, futuristický, hravý či provokativní, je to design přitažlivý, nepřehlédnutelný a člověk ho na dlouho nevymaže z hlavy. Nakonec jsem díky této identitě konečně upustil uzdu představivosti a zjistil, že chceme dělat věci jinak a stát si plně za tím. I to nás totiž na naší cestě vpřed posune rychleji. Věřím, že uživatelé postupně zažijí to samé a vydají se s námi na stejnou cestu!”

Kuba
CMO
StartupJobs
- „Na žraloka rozhodně budeme vždycky vzpomínat v dobrém, ale už byl čas na změnu. A když už má ta změna nastat, nechtěli jsme se držet zpátky. Vybrali jsme si z návrhů ten, který se nesvazuje nostalgií, ale zaměřuje se čistě na to, co bylo potřeba posunout. Na práci s novou identitou mě baví mimo jiné to, že je to zcela nový svět, kde platí nová pravidla a začínáme tak s čistým štítem. Také se snažíme být více odvážní a vyčnívat z řady, což je osvobozující.”

Pavel
Grafický designer
StartupJobs
- „Když jsem poprvé viděla návrh nové identity StartupJobs, asocioval mi svými motivy futuristickou digi hru. A přesně to v našem novém vizuálu vidím i teď - hravost, důraz na technologie, futurismus a originalitu. Úkolem našeho marketingového týmu teď bude využívat vhodně tyto prvky kromě designu i v další komunikaci. Tak, abychom navázali na naši žraločí hravost, ale zároveň zvýšili relevanci u cílové skupiny.”

Bára
Brand manager
StartupJobs

Líbí se vám, jak jsme se posunuli?
Posuňte se spolu s námi!
Krok za krokem vás provedeme hledáním práce a doporučíme vám obsah, který vás posune vpřed.







