ICT helpdesk a podpora
Národní technická knihovna (NTK) je největší a nejstarší knihovna technické literatury v České republice. Její primární funkcí je poskytování odborných informačních zdrojů a služeb jak studentům, pedagogům a vědeckým a výzkumným pracovníkům v technických a aplikovaných vědeckých oborech, tak firmám a zájemcům o technické informace z řad nejširší veřejnosti. NTK chce být špičkovým centrem vědecko-technických informací a akademických i firemních služeb, a tak podporovat výzkum, vývoj, vzdělávání a inovace na národní, evropské i světové úrovni.
NTK je realizátorem projektu CARDS (Czech Academic and Research Discovery Services), který patří do kategorie tzv. individuálních projektů systémových Operačního programu Jan Ámos Komenský spolufinancovaného Evropskou unií. Cílem systémových projektů je podpořit prioritní rozvoj národní informační infrastruktury pro oblast výzkumu a vývoje, u projektu CARDS konkrétně v oblasti informačních služeb ve směru optimalizace využívání a sdílení informačních zdrojů všech typů, zejména nákladných elektronických zdrojů pořizovaných v rámci projektu CzechELib.
Jsi blázen do IT? Chceš mít přístup ke strojům a technologiím, se kterými se člověk jen tak nesetká? Hledáš flexibilitu v práci? Přidej se k nám to týmu!
Do ICT týmu v projektu CARDS hledáme posilu na pozici
ICT helpdesk a podpora
Náplň práce:
- Komunikace s koncovými uživateli z řad zaměstnanců i návštěvníků NTK.
- Základní diagnostika problémů veškerých zařízení (včetně periferií).
- Objednávání servisních zásahů.
- Základní i rozšířená aplikační správa.
- Technický support AV techniky, zejm. při konferencích.
- Instalace nových stanic a periferií.
- Technická pomoc při akvizici nové techniky.
- Vzdálená pomoc uživatelům z řad zaměstnanců NTK.
- Psaní dokumentace a návodů k použitým postupům.
- Předávání techniky mezi uživateli a majetkáři.
- Drobné fyzické opravy a zásahy u povolených zařízení mimo záruku.
- Řízení vlastních tiketů.
- Dokumentace a evidence v tiketovacím systému Redmine.
- Posun a eskalace ticketů, které nejsou řešitelné na L1.
Co požadujeme:
- Schopnost efektivně komunikovat s uživateli, zjišťovat potřeby a řešit problémy.
- Základy práce na Windows i Linuxu.
- Zájem o různé technologie a ochotu učit se „za pochodu“.
- Základní povědomí o bezpečném používání ICT vybavení (pojmy jako phishing, spam, ransomware etc).
- Nadšení pro IT a technologie – Chuť učit se nové věci, hrát si s technologiemi a zkoumat, jak fungují.
- Analytické myšlení – Schopnost rozebrat problém na menší části a hledat řešení systematicky.
- Samostatnost a zodpovědnost – Schopnost převzít úkol, dotáhnout ho do konce a hlásit problémy nebo si včas říct o pomoc.
- Týmovou spolupráci – Ochota spolupracovat, učit se od zkušenějších a sdílet své poznatky s ostatními.
- Základní orientaci v IT – Práce s příkazovou řádkou, povědomí o základních IT pojmech, systémech a jejich vzájemné provázanosti.
- Flexibilitu – Ochota přijmout nové výzvy a přizpůsobit se rychle měnícím se potřebám týmu.
- Anglický jazyk – alespoň na úrovni čtení dokumentace.
- Český jazyk - úroveň C2
Výhodou bude:
- Základy troubleshooting síťových problémů (ping, traceroute, diagnostika).
- Schopnost řešit problémy se softwarem i hardwarem.
- Zkušenost s tiketovacím systémem (např. Jira, Redmine, ServiceNow).
- Trpělivost a empatii při komunikaci s méně technicky zdatnými uživateli.
- Zkušenosti s aplikační správou
- Zkušenosti s GITem
- Zkušenosti s Apple ekosystémem (MacOS/iPadOS etc).
Co nabízíme:
- Práce na plný úvazek na dobu určitou – 1. rok s možností prodloužení
- Práce v příjemném prostředí Kampusu Dejvice.
- Možnost práce v režimu Home Office.
- Možnost dalšího vzdělávání (např. jazykové kurzy a další individuální vzdělávání).
- Notebook, mobilní telefon.
- Benefity (5 týdnů dovolené, 5 dní Sick Days, příspěvek na stravování, příspěvek na penzijní připojištění, karta Multisport, karta AMG - volný vstup do vybraných muzeí a galerií).
- Platové podmínky dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb. (12. platová třída – rozmezí 28 650 Kč – 41 520 Kč).
Co dále nabízíme:
- Téměř neomezené technické hřiště.
- Přístup ke strojům a technologiím, se kterými se člověk jen tak nesetká a jestli, rozhodně ne v takové šíři.
- Možnost spoluvytvářet vlastní "cloud".
- Zkušené kolegy, od kterých se toho dá hodně naučit.
- Otevřenost v přístupu k člověku i software.
- Neformálnost (v rámci týmu).
- Flexibilitu – záleží nám na odvedené práci, ne na odsezené době, i helpdeskový tým má klouzavou pracovní dobu.
- Podporu vlastních nápadů a iniciativy.
- Přístup k Polytechnické dílně NTK.
- Podnikovou slevu ve fancy studentské kavárně v přízemí.
Nástup možný ihned, nebo dle dohody.
Prosíme o zaslání motivačního dopisu a strukturovaného životopisu s komentovaným přehledem dosavadní praxe.
Výběrové řízení je dvoukolové. Uchazeči, kteří vyhoví výše zmíněným požadavkům, budou pozváni k pohovoru. Vybraní uchazeči poté obdrží dodatečně termín 2. kola výběrového řízení.