Průzkum: Zkušení marketéři si říkají i o 90 tisíc korun


V rámci exkluzivního průzkumu StartupJobs mezi svými uživateli jsme zmapovali, jaké požadavky na zaměstnání mají lidé z různých profesí. Tentokrát jsme se podívali na startupové marketéry.

Mezi tisícovkou respondentů bylo zájemců o obor marketing 238. Většina z nich (38 procent) byla ve věku 26-30 let, necelé čtvrtině bylo 31 až 35 let.

27 procent dotázaných měla za sebou 3 až 5 let praxe v oboru, zhruba čtvrtina byla těch s méně než roční zkušeností i více než šestiletou. Co se týče pracovní praxe celkem, převládali ti, kteří měli odpracováno šest až devět let (30 procent).

Téměř tři čtvrtiny (70 procent) preferují spolupráci na hlavní pracovní poměr, podobně 65 procent chce pracovat na full-time. Lehce nadpoloviční většina mění zaměstnání jednou za dva až tři roky, čtvrtina jednou za čtyři až sedm let.

Tři čtvrtě zájemců o práci v marketingu uvedlo, že je pro ně důležité vidět v nabídce zaměstnání také informaci o platu. Přitom junioři, kterých byla lehce nadpoloviční většina, si nejčastěji říkají o 26 až 30 tisíc korun měsíčně (23,2 procenta) 31 až 35 tisíc korun (22,4 procenta). Zároveň přesně čtvrtina z nich označila za nejnižší akceptovatelnou variantu rozpětí 26 až 30 tisíc korun.

Největší podíl seniorních zájemců si řeklo o 50 až 59 tisíc (22,3 procenta), následovalo 40 až 49 tisíc (18,8 procenta), ale zhruba desetina si řekla o 70 až 79 tisíc nebo 80 až 89 tisíc. Shodně 4,5 procenta bylo těch, kteří požadovali méně než 29 tisíc i více než 90 tisíc korun. Nejnižší akceptovatelný plat byl mezi seniorními marketéry nejčastěji v rozmezí 36 až 40 tisíc korun.

Autor: VAL

Výsledky průzkumů mezi dalšími profesemi si přečtěte zde: 

SPOLUZAKLADATELÉ

MANAŽEŘI

DATOVÍ ANALYTICI

ADMINISTRATIVA

IT KONZULTANTI A PROJEKTOVÍ MANAŽEŘI

ZÁKAZNICKÁ PODPORA

PROGRAMÁTOŘI