PRŮZKUM: Mnohem více marketérů se letos hlásí o novou práci, klidně i za nižší mzdu než obvykle

PRŮZKUM: Mnohem více marketérů se letos hlásí o novou práci, klidně i za nižší mzdu než obvykle

2. pro 2020 Václav Lang 4 min

Marketéři se hlásí o práci. Podle každoročního průzkumu mezi uživateli StartupJobs se letos výrazně zvýšil počet lidí, kteří aktivně hledají nové pracovní příležitosti v oblasti marketingu. Nejčastěji se jedná o marketingové specialisty či specialisty na sociální média.

Průzkum probíhal od 22. do 29. září a zúčastnilo se ho 1214 respondentů, z nich 289 se označilo za marketéry. Necelé tři čtvrtiny z nich (71,5 procenta) uvedly, že mají v současnou chvíli práci - a to i jako OSVČ - což je o něco méně než loni, kdy se jednalo o 77 procent dotazovaných marketérů.

Nejvíce respondentů uvedlo, že působí, nebo hledá práci jako marketingový specialista (84), dále v oblasti social media (80), jako specialista online marketingu (74), případně marketing manager (67). Zhruba to odpovídá rozložení respondentů z loňského roku, významnější nárůst jsme zaznamenali jen u položky social media.

Obecně jsme zaznamenali velký nárůst mezi těmi marketéry, kteří aktivně hledají novou práci. Zatímco loni jejich podíl činil 33,3 procenta, letos to bylo o 10 procentních bodů více, tedy skoro polovina. Do této skupiny se pravděpodobně přelila část lidí, kteří se dříve řadili do skupiny aktivně nehledajících, ale otevřených příležitostem. Zatímco loni tvořili 52,9 procenta, letos jich výrazně ubylo na 42,1 procenta. 12,6 procenta je se svou stávající prací spokojeno a novou nehledá. Jedná se o podobný podíl jako loni (13,8 procenta).

Stoupající poptávce o novou práci odpovídá i značný nárůst mezi těmi, kteří se podle svých slov v posledních šesti měsících přihlásili na desítky” inzerátů (z loňských 17,2 procenta na 25,2 procenta letos), mírně ubylo těch, kteří se nehlásili nikam (z 31,6 procenta loni na 29 procent letos), zatímco zhruba polovina (45,8 procenta) na některé nabídky odpověděla, ale nebylo jich víc jak 10.

Z marketingu nejčastěji do administrativy

Zpovídaní marketéři pracují nebo hledají zaměstnání nejčastěji v Praze (144), Jihomoravském kraji (38) a středních Čechách (25). Většině z nich je mezi 26 a 30 lety (34,1 procenta) a mají vysokoškolské magisterské vzdělání (34,6 procenta).

Podobně jako v minulých letech se ukázalo, že většina uchazečů má víc než tři roky praxe v oboru, v kterém hledá práci, a třetina dokonce šest a více let. Pouze zhruba 14 procent má méně než dva roky pracovních zkušeností celkem. Oproti loňskomu roku evidujeme nárůst o 5 procentních bodů u uchazečů, kteří sami sebe považují za zkušené v marketingu.

Nadpoloviční většina nadále upřednostňuje spolupráci na HPP, i když letos můžeme vysledovat větší příklon ke spolupráci na IČ (z loňských 31,6 procenta na letošních 38,3 procenta). Vzrostl ale zájem o full-time (z 56,3 procenta na 62,6 procenta), zhruba stejně je lidí, kteří jsou otevřeni spolupráci na part-time pro více klientů (39) i práci na part-time kombinovanou s vlastními projekty (78).

Pokud jde o odměny, tak průměrná požadovaná odměna u juniorů se snížila cca o 3,4 procenta na 37 448,- Kč, u seniorů o 4,4 procenta na 62 627,- Kč měsíčně. Naopak minimální akceptovatelná částka se u juniorů zvýšila o 6,4 procenta na 33 691,- Kč, u seniorů poklesla dokonce o 9,6 procenta na 49 157 ,- Kč. Aktuální odměna u juniorů vzrostla o 1,8 procenta na 34 126,- Kč, kdežto u seniorů klesla o téměř 8,5 procenta na 56 189,- Kč.

Podobně jako loni nebylo pouze pro 18,7 procenta (v loňském roce 17,2 procenta) důležité uvedení výše odměny v samotném inzerátu, 12,6 procenta (loni 14,9 procenta) na takové nabídky vůbec neodpovídá, pro většinu (68,7 procenta) je to důležitá, nicméně ne nezbytná informace.

Respondentů jsme se v září také ptali na dopady koronakrize na jejich obor. Nejvíce, 90, jich uvedlo, že pokud by přišli o práci, bylo by pro ně snadné sehnat novou, neboť věří, že jsou jejich znalosti a dovednosti na vysoké úrovni, jen o něco méně bylo těch, podle kterých by nastal s hledáním nové práce problém, neboť se počet míst v oboru snížil. 27 respondentů uvedlo, že s hledáním práce má problém vždy, bez ohledu na krizi, a pouze 23 odpovědělo, že by shánění nové práce bylo snadné, neboť jejich oboru se krize výrazně nedotkla.

V případě, že by v rámci hledání nové práce byli ochotni změnit obor, by marketingoví pracovníci nejčastěji zvažovali přesun do administrativních nebo manažerských rolí. Téměř 30 procent by zvážilo vlastní podnikání a pouze pětina respondentů není ochotna měnit obor.

DALŠÍ VÝSLEDKY LETOŠNÍHO ŠETŘENÍ NAJDETE ZDE:

PRŮZKUM: Přibylo lidí, kteří aktivně hledají práci ve startupech. Jak vypadá typický uchazeč?

PRŮZKUM: „Čas na sebe, přehodnocení pracovního života, stmelení kolektivu…” Takto jste vyjádřili pozitiva krize

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Kancelář, Průzkumy, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články