Nejen nákup potravin, také online praní zažívá v pandemii boom. Cleany vyrostlo o 300 % a vyrazilo za hranice

Nejen nákup potravin, také online praní zažívá v pandemii boom. Cleany vyrostlo o 300 % a vyrazilo za hranice

27. říj 2020 Václav Lang 3 min

Během jejich sotva dvouleté existence dokázali, že pro jejich nápad je na trhu prostor. Český startup Cleany, který online propojuje prádelny se zákazníky, podle společnosti vyrostl meziročně o 300 procent a mimo to před pár dny začal působit v Bratislavě a chystá se i do dalších slovenských měst.

Cleany funguje od roku 2019 a aktuálně nabízí celý proces od vyzvednutí textilu přes jeho vyčištění a dovezení nazpět za 24 hodin v pěti českých městech: Praze a okolí, Brně, Plzni, Ostravě a Olomouci.

Před pár dny Cleany rozšířilo své portfolio o Bratislavu a plánuje vstoupit i do dalších slovenských měst. „Slovensko by mělo příští rok tvořit třetinu obratu společnosti,” prozradila Lucie Bednářová, která společnost mediálně zastupuje.

Cleany poprvé ve slovenštině.

„Stejně jako v Česku bylo pro nás v Bratislavě největší výzvou najít pro spolupráci vhodné čistírny, které by splňovaly naše představy. Snažíme se spolupracovat se všemi kvalitními hráči na trhu od malých rodinných až po ty největší. Prioritou pro nás je, aby čistili kvalitně a snažili se pomáhat kultivovat celý obor,” popsal proces CEO společnosti Hanuš Zvolský (na úvodní fotce).

PŘEČTĚTE SI: „Část domácího praní je neefektivní. Chceme být jedničkou v ČR i dalších zemích,” říká šéf Cleany po investici od Hlavenky

Vyzvednutí do 90 minut

Firma o sobě tvrdí, že spolupracuje vždy s nejlepšími prádelnami a čistírnami v daném regionu, které propojuje se zákazníkem prostřednictvím svého webu. Ten si do online objednávky navolí, co chce vyprat nebo vyčistit, společnost u něj do 90 minut prádlo vyzvedne a po vyčištění a vyžehlení zase dopraví na místo určení.

„Službu jsme postavili na principech sdílené ekonomiky, jelikož věříme, že není zapotřebí vytvářet nové zdroje (nakupovat auta a pračky), když stávající nejsou naplno využívané. Pro dopravu využíváme služeb logistické společnosti, jako je např. Messenger, kdy kurýr neveze pouze naši zásilku, ale i jiné, a tím je lépe využita kapacita auta i lidské síly. V čistírnách jsou díky našemu systému, který umí například plánovat kapacity dopředu, efektivněji naplňované kapacity praček. Vzniklá efektivita má pozitivní vliv na prostředí, ve kterém žijeme,” vysvětlil Hanuš Zvolský přínos Cleany v lednovém rozhovoru pro StartupJobs Newsroom.

Poukázal tehdy také na to, že některé kusy oblečení je přece jen lepší vložit do péče odborníků: „Někdy je domácí praní nejlepším řešením. Nicméně některé textilie vyžadují profesionální péči - například saka či textilie, které se do pračky nevejdou, a pokud by se vešly, tak by hrozilo jejich poškození. Osobně jsem přesvědčen, že část domácího praní je neefektivní a že naše služba je vhodnou alternativou.”

Zakladatelé Cleany Hanuš Zvolský a Martin Holček.

Zástupci Cleany, jejíž 30 procent již dříve odkoupil investor Jiří Hlavenka, přiznávají, že jim k současnému růstu dopomohla doba pandemická. Meziročně jsme zatím vyrostli o 300 % a teď nám teprve začíná sezóna. Podobně, jako si spousta lidí na jaře kvůli karanténě poprvé objednala potraviny přes internet, se zákazníci začali zajímat i o to, jak na dálku vyřešit praní a žehlení, nebo jak si třeba nechat vyčistit potah na sedačku,” komentoval to Zvolský.

Podle něj však Cleany také dopomohlo udržet se tradičním podnikům z oboru: „Cleany spolupracuje s tradičními českými prádelnami a čistírnami, kterým v jarní vlně pandemie přestali chodit zákazníci, a my jsme je s nimi dokázali propojit. Tím jsme mnohé z nich pomohli podržet,” dodává.

Foto: Cleany.cz

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Eko, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články