Češi utratí za dárky skoro 7 tisíc korun. Většina u toho myslí ekologicky

Češi utratí za dárky skoro 7 tisíc korun. Většina u toho myslí ekologicky

11. pro 2018 Redakce 2 min

Předvánoční shon a nákupy dárků jsou v plném proudu. Ostatně jak ukázal průzkum společnosti Behavio Labs pro českou platební aplikaci Twisto, nejvíce lidí shání dárky během prosince. Průměrný Čech přitom zaplatí zhruba pětistovku za dárek. Ukazuje se také, že se lidé při nákupech vánočních prezentů stále víc zajímají o jejich ekologickou stopu.

Podle šetření, kterého se zúčastnilo 650 lidí, shání nejvíce (37 procent) Čechů dárky během prosince. Průběžně během roku tak činí 16 procent oslovených respondentů, přičemž se jedná hlavně o ženy. „Ženy nakupují dříve než muži, starší dříve než mladší ročníky,” uvádí průzkum.

Pokud jde o peníze, loni člověk průměrně zaplatil za všechny dárky dohromady do sedmi tisíc korun, konkrétně 6659 - tedy 512 korun za dárek. Letos to má být o stovku více.

Ekologické myšlení na vzestupu

Nově se přitom začíná řešit také ekologická otázka. Podle Twista udržitelnost při nákupech darů aktivně vyhledává 13 % Čechů, zastoupených převážně věkovým rozmezím 18 až 44 let s vysokoškolským vzděláním. Necelá polovina (49 %) lidí nicméně ekologickou variantu zvolí, pokud má na výběr. 38 procent lidí ji vša stále neřeší vůbec. (O českých ekologických startupech si můžete přečíst zde.)

Podle průzkumu se také ukázalo, že i když si většina (58 procent) lidí spojuje Vánoce s pohádkami, v polovině případů si je lidé také spojují se šílenstvím” a pro 23 procent představují stres a otravné reklamy (24 procent).

„Nejzajímavější zjištění pro nás je, že již dvě třetiny Čechů nakupují alespoň část dárků na internetu. Roste také důvěra v internetové platby, kdy platit kartou online vyloženě odmítá pouze třetina dotázaných – 67 % lidí plánuje část dárků platit právě online kartou. Mezi Čechy se také stále drží ve zbytku světa prakticky vyhynulá dobírka, tu při nákupu alespoň jednoho dárku zvažuje využít 37 % lidí,” zhodnotil zakladatel a CEO společnosti Twisto Michal šmída.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články