„Je nějaký český startup, práce pro nějž by byla váš splněný sen?” Tak zněla tentokrát otázka v našem průzkumu mezi uživateli StartupJobs. Společnosti si mezi sebou rozdělily celkem 140 hlasů, přičemž nejvíce z nich získalo brněnské Kiwi. Co se týče vysněného benefitu, králem je práce z domova.
Bezkonkurenčním vítězem se stalo Kiwi, které v otevřené otázce zmínilo 23 lidí. Populární vyhledávač letenek před sedmi lety založil v Brně Oliver Dlouhý a dnes je jedním z mála tuzemských adeptů na jednorožce. V polovině letošního roku většinu v něm koupili Američané General Atlantic a ambicí je posunout se v jakéhosi superdopravce.
Na druhém místě mezi vysněnými zaměstnavateli se společně umístili Productboard a STRV, pro které shodně hlasovalo 12 lidí. Productboard, který nabízí produktovým manažerům nástroj pro řízení vývoje produktů, získal loni investici 180 milionů korun od skupiny investorů v čele s venture kapitálovým fondem Kleiner Perkins, což je velký renomovaný fond ze Silicon Valley.
STRV je česká technologická firma zabývající se vývojem mobilních aplikací pro iOS a Android a webových a backendových řešení pro americké startupy. Za loňský rok si připsali tržby 16,1 milionů dolarů.
Bramborová medaile v tomto souboji připadla Twistu (9 zájemců), následuje Prusa Research (8), po sedmi lidech se vyslovilo pro Livesport a Rohlik, po šesti pro Etneteru, GoodAI, Liftago a Windy, pět lidí by si přálo pracovat pro GoOut či Mews.
Respondentů jsme se také dotazovali, jaký je jejich nejoblíbenější benefit, přičemž na prvním místě se umístil home office. Ostatně v našem velkém listopadovém průzkumu, z něhož vyplynul profil běžného startupisty, uvedlo 44 procent z 1082 respondentů, že jim vyhovuje práce z domova.
Mezi benefity dále bodují příspěvky na sport, dovolená navíc, vzdělávání, flexibilita, stravenky, sick days a služební auto či notebook.
Ptali jsme se také, jak velký vliv na jejich rozhodování o budoucí práci má uvedení odměny v pracovní nabídce. Skoro pětina uvedla, že na inzeráty, které neobsahují tuto informaci, se nehlásí. 15 procentům je to jedno a pro 66,6 procenta je sice tato informace důležitá, nikoli však nezbytná.
V jiné otázce se ukázalo, že na škále od 1 do 6 má největší důležitost v pracovních inzerátech položka náplň práce, dále požadavky na kandidáta a co firma nabízí.
Šéfredaktor Newsroomu StartupJobs. Předtím téměř deset let pracoval jako reportér v předních českých médiích. Na cestách našel zalíbení v Mexiku a Latinské Americe, duší ale zůstává Šumavák.
10. 12. 2019
Nechte nám tu váš e-mail a my vám budeme posílat nové