Studio Warhorse, kde vznikla úspěšná hra Kingdom Come: Deliverance, prodáno za víc jak miliardu korun

Studio Warhorse, kde vznikla úspěšná hra Kingdom Come: Deliverance, prodáno za víc jak miliardu korun

15. úno 2019 Petr Woff 2 min

Investor Zdeněk Bakala, vývojáři Daniel Vávra a Martin Klíma prodali svoji společnost Warhorse Studios, kde vznikl úspěšný středověký příběh o Jindřichovi ze Stříbrné Skalice. Dohromady dostanou více než miliardu českých korun. Novým majitelem bude jejich dosavadní obchodní partner, vydavatel jejich slavné počítačové hry Kingdom Come: Deliverance. Zakládající vývojáři ve firmě zůstávají a mají slíbeno, že studio může pokračovat v nezávislé tvorbě.

Warhorse Studios nově patří rakouské společnosti Koch Media, která spadá pod švédskou skupinu THQ Nordic. Trojice dosavadních českých vlastníků dostane „celkem 40,4 milionu eur (přes jednu miliardu korun),” píšou Hospodářské noviny, jež vydává Zdeněk Bakala. Právě tento muž doposud vlastnil 70 % společnosti Warhorse Studios, která stejně jako citované médium sídlí v pražském Fóru Karlín. Zbylé podíly patřily zakládajícím vývojářům Danielu Vávrovi (17 %) a Martinu Klímovi (13 %).

„Předběžná kupní cena činí 42,8 milionů eur,” uvádí jiné číslo nový koncový vlastník, švédská skupina THQ Nordic. Loňské čisté výnosy pražského studia byly podle kupce srovnatelné: 42 milionů eur. švédská skupina přitom slibuje, že její nový člen bude moci nadále fungovat nezávisle. Zůstat mají zakládající vývojáři, i CEO Martin Frývalský. Přesto zaznívají odlišné předpovědi, pokud jde o budoucnost vlajkové hry pražského studia.
 

Příběh o Jindřichovi ze Stříbrné Skalice

Společnost Warhorse Studios s.r.o. vznikla v roce 2011. Zakládající vývojáři měli od počátku „andělského” investora a majoritního společníka v osobě Zdeňka Bakaly. Podle svých slov však dlouho nemohli najít další potřebné peníze, protože málokdo věřil jejich nápadu: Místo fantastického prostředí draků a elfů, kteří obývají řadu jiných her, chtěli člověka přenést do středověké české reality. Hráči přisoudili roli Jindřicha, jehož rodina byla povražděna vojáky ve Stříbrné Skalici. Scénář čítal tisíce stran.

V roce 2014 vybrali peníze od fanoušků, přes platformu Kickstarter. A svůj projekt nakonec skutečně dotáhli do konce. Finální verzi jejich hry Kingdom Come: Deliverance vloni vydala rakouská společnost Koch Media, načež se celosvětově prodalo přes 2 miliony kopií.
 

Ředitelé odpovídají na obavy některých hráčů

„Prodej studia je pro fanoušky Kingdom Come slušná dávka nejistoty,” píše v Hospodářských novinách Otakar Schön, kterého příběh středověkého Jindřicha baví. A spekuluje o případném pokračování úspěšné hry. „Tato akvizice proběhla pro fanoušky Warhorse Studios celkem dobře,” představuje jiný názor Jan Vítek na SvetHardware.cz. Skupina THQ Nordic prý už dříve dokázala, že svým studiím ponechává volnost. A ředitelé všech zainteresovaných společností okomentovali změnu optimisticky.

Martin Frývaldský říká, že pražské studio chce s podporou svých nových vlastníků „rozšiřovat hranice herního průmyslu”. CEO Koch Media, Klemens Kundratitz podotýká, že obě společnosti už doposud spolupracovaly velmi úzce. A ředitel švédské skupiny Lars Wingefors chce být svědkem, jak bude kreativní proces pokračovat po „mnoho let”.
 

Autor: Petr Woff
Fotografie: WarhorseStudios.cz

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články