Jak správně vybrat novou kancelář

Jak správně vybrat novou kancelář

30. zář 2016 Redakce 2 min

Jak správně vybrat novou kancelář? Pro odpověď jsme se obrátili na Lenku Jezberovou z firmy Cushman & Wakefield.

 

Výběr vhodných kancelářských prostor je pro každou společnost velmi zásadní krok, kterým zároveň určuje i vývoj svého businessu ve střednědobém období. Start-up společnostem, které již mají etablované klienty a svůj růst dokáží lépe predikovat tak po nějakém čase mohou přestat vyhovovat co-workingová centra nebo sdílené kanceláře a budou mít tendenci najít si své vlastní prostory, kde mohou snadněji rozvíjet svoji firemní kulturu.

 

Je proto vhodné neopomenout několik zásadních otázek, které si položit při výběru vhodných prostor.

Zásadní a první otázkou je lokalita. Vzdálenost k zákazníkům, dodavatelům, konkurenci je pro mnohé společnosti klíčovým faktorem, který určuje budoucí adresu jejich sídla.  Pro rychle se rozvíjející sektory jako je například IT, kde probíhá neustálý boj o nové zaměstnance,  je nezbytné, aby umístili sídlo společnosti v lokalitách s výbornou dopravní dostupností a občanskou vybaveností, aby se zaměstnanci mohli kdykoli během dne i víkendů dostat pohodlně do práce a v okolí měli dostatek příležitostí ke stravování a relaxaci.

Druhým krokem je určit si předpokládanou velikost kancelářských prostor respektive odhadnout počet zaměstnanců, který je potřeba usadit s ohledem na případnou budoucí expanzi společnosti. Většina „A class“ kancelářských budov požaduje smluvní závazek na minimálně tříleté období, proto je vhodné zvažovat takové budovy, které umožní zejména start-up společnostem flexibilitu i v případě zásadního růstu společnosti.

Různé lokality se odlišují výší nájemného a stejně tak i jednotlivé budovy se liší kromě nájmu i výší poplatků za provoz budovy. Tyto všechny aspekty je důležité brát v úvahu a ideálně si předem stanovit plánovaný rozpočet na měsíční provoz kanceláře.

Trh s komerčními nemovitostmi v Praze či Brně je velmi rozsáhlý a je tudíž časově náročné se v něm zorientovat a udělat si představu o úrovni nájemních podmínek. Náš tým poradců v oblasti pronájmů kancelářských prostor společnosti Cushman & Wakefield Vás velmi rád tímto procesem provede a pomůže vytipovat vhodné lokality a konkrétní nemovitosti pro budoucí sídlo vaší společnosti.

Pro více informací nás kontaktujte zde: www.officeguide.cz

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články