Jak jsme startupovali na Profesia days

Jak jsme startupovali na Profesia days

25. říj 2012 Redakce 2 min

Dnes jsme měli padesát minut v rámci pracovního veletrhu Profesia days, na který jsme pozvali pět hostů, kteří prezentovali a diskutovali nejenom o svých startupech.

Na úvod vystoupil Vu z CSS Hat / abdoc , který představil proč on pracuje pro startup a co ho nejvíc baví. Ve své prezentaci zmínil tři hlavní důvody, proč ho baví pracovat ve startupu . Prvním je, že se vás velké firmy bojí . Co je pro ně zhola nemožné, může tým pár nadšených kluků udělat v řádu hodin, až to softwarového giganta vyděsí. Druhým důvodem je možnost ovlivňovat firmu . Těžko budete v tisícihlavé korporaci povídat do firemní strategie a vaše práce nebude tolik viditelná jako ve startupu. Posledním a neméně důležitým důvodem je, že to je zábava , která je ale na druhou stranu vykoupena velkým úsilím.


Poté se v krátkém sledu prostřídaly pětiminutové představení čtyř projektů. Začínal projekt NakopniMě, který přinesl platformu obdobnou americkému Kickstarteru do ČR. Jedná se o takový Den D pro masy investorů, jak jej představil Roman Baroš.


Následoval projekt News In Levels, který nabízí výuku angličtiny v různých úrovních dle znalosti uživatelů. Aktuálně má již 25.000 uživatelů a do dvou let jich plánuje získat k pěti milionům po celém světě, alespoň dle Zdeňka Vaníčka.


Rychlé čtení a s ním projekt Rozečti.se představil Michal Hudeček. Jedná se o výukový nástroj, který dokáže zvýšit rychlost čtení o stovky procent a ušetřit tak stovky hodin strávených čtení . Respektive za stejný počet hodin si toho přečtete více, což zní určitě lákavě.


Tuto čtveřici uzavřela služba eBarter zastoupená Tomášem Sladkým, která si prošla i televizním Dnem D a přináší od pravěku používanou metodu "něco za něco", tedy barter hlavně do mezipodnikové sféry jako mimo jiné vhodný způsob, jak zlikvidovat neprodejné zásoby na skladě či získat různé produkty či služby do startupu, který má hluboko do kapsy.


V diskuzi pak padla na přetřes především personální témata, tedy jaké lidi startupy hledají, co od nich chtějí a co jim nabízejí.


Velké díky patří jak samotným startupům, které se odvážily vystoupit, tak organizátorovi veletrhu, který nám poskytl prostor.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články