Český startup Productboard vybral dalších 10 milionů dolarů na systém řízení vývoje produktů


Startup s českými kořeny Productboard usiluje o vytvoření komplexního systému řízení vývoje produktů. Nyní získal dodatečných 10 milionů dolarů a plánuje v Praze nabrat dalších 70 vývojářů. Společnost má obchodní pobočku v San Franciscu a její odhadovaná hodnota se začíná blížit číslu s 8 nulami.

Productboard získal investice v hodnotě dalších 10 milionů dolarů

Vývoj produktů je v současné době asi nejpodceňovanějším odvětvím. Firmy pochopily, že se musí starat o zákazníky formou CRM systému, o zaměstnance skrze personální systém, ale product-first přístup stále svou oporu v SW nástrojích hledá. „Konkurence v digitálním světě nabírá na obrátkách a skvělý nový produkt může ovládnout trh v řádu jednotek let. Společnosti si uvědomily, že jediná cesta k přežití vede skrze nabídku správných produktů rychleji než ostatní,” vysvětluje CEO Hubert Palan.

Mezeru mezi požadavky zákazníků a plány rozvoje firem lze překlenout spíše pomocí moderního software, ne přes zastaralé tabulky v Excelu, lepící lístečky na monitoru, Slack, a nástroje, které k tomu nejsou určené. Pokud chce firma dostat správný produkt na trh rychleji než konkurence, musí včas pochopit přání uživatelů a vytvořit jasnou strategii produktu, kterou začlení do road-mapy. To přesně zajišťuje online nástroj Productboard, který umožňuje svižnou spolupráci produktových týmů ve virtuálním prostoru. Posbírané podněty se hodnotí a prioritizují na základě User Impact Score a vzniká interaktivní plán ve formě názorných road-map, které se automaticky aktualizují podle vývoje produktu. Platforma nabízí možnosti pro různá odvětví a obory, například vývoj SaaS řešení, e-commerce, výroba zravotnického zařízení, vydávání knih, kamenné obchody se snahou o digitální výlohu a jiné.

Productboard založil v roce 2014 Hubert Palan s Danielem Hejlem a v prvním investičním kole získali důvěru euroamerického fondu Index Ventures, českých Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital. Ti všichni se rozhodli zúčastnit i pokračování a Productboard tak od založení obdržel už investice v celkové výši 19,7 milionu dolarů (440 mil. Kč). V současné době aplikaci používá 1600 uživatelů, například Envoy, MetroMile, Twilio, SproutSocial, Avast, BambooHR a další.
 

Autor: Matyáš Vejskal