Praha 15. prosince 2021 – I navzdory nepříznivé pandemické situaci plánuje 64 % startupů uspořádat vánoční večírek. S vlastní organizací akce přitom počítá 98 % z nich. Skoro polovina startupů, které oslavu konce roku pořádají, připravuje večírek ve vlastních kancelářích, 30 % startupů plánuje večírek uskutečnit v restauraci či hudebním klubu a necelých 5 % firem chystá pouze virtuální akci. Vyplývá to z průzkumu StartupJobs, kterého se zúčastnilo 70 českých inovativních firem.
„Vánoční večírky slouží ve firmách také jako možnost probrat úspěchy, stmelit tým a ocenit snahu zaměstnanců, a to je také důvodem, proč je startupy organizují i v letošním nepředvídatelném roce. Z našich dat však vyplývá, že jsou firmy s přípravami spíše opatrnější a neplánují velké akce s účastníky mimo tým. Zhruba 33 % firem, které večírek připravují, plánuje za jeho organizaci zaplatit do 10 000 Kč, dalších 26 % má na večírek vyčleněno mezi 10 a 50 000 Kč a větší akci s rozpočtem nad 100 000 Kč pořádá jen zhruba 23 % firem,“ říká k aktuálním datům Filip Mikschik, zakladatel a CEO StartupJobs.
Finanční odměny, dárky i příspěvek potřebným
Kromě vánočních večírků plánuje řada firem odměnit své zaměstnance i dalšími způsoby. Zhruba polovina startupů vyplatí svým lidem speciální finanční odměnu, 67 % firem chystá pro zaměstnance také vánoční dárky. K těm přistupují firmy různě - v případě 59 % firem, které dárky pro zaměstnance chystají, jde o fyzické dárky, dalších 15 % startupů rozdá zaměstnancům dárkové poukazy a 13 % plánuje tzv. Secret Santu, kdy si dárky předávají pracovníci vzájemně mezi sebou. Velkým tématem konce letošního roku je ve startupech také dobročinnost.
„Startupy přispívají na dobročinné účely často i v průběhu roku a před Vánoci podporuje dobročinné sbírky velká část z nich. Tento trend vyplývá ze samotné startupové kultury a snahy startupů zlepšit okolní svět k lepšímu. Náš průzkum ukázal, že nějakou formu dobročinnosti na konci letošního roku plánuje více než polovina startupů - konkrétně 58 %. Téměř 49 % z nich vyčlenilo na podporu potřebných 1 000 až 10 000 Kč, dalších 14 % z nich přispěje na dobročinné účely částkou 10 000 až 25 000 Kč a přes 35 % dotázaných má v plánu potřebným odeslat dokonce více než 25 000 Kč,“ dodává Mikschik.