PRAHA, 17. března - Když jsou v práci pod tlakem, utíká většina dotazovaných prokrastinovat na sociální sítě (55 %), z nich nejčastěji pak na Facebook (56 %). V závěsu za tím vede sledování zpravodajství, ke kterému se uchýlí 21 % roztěkaných zaměstnanců. Vyplývá to z nedávného průzkumu platformy StartupJobs, která je prostředníkem mezi talentuchtivými startupy a lidmi, kteří hledají uplatnění v zajímavých firmách. Průzkum se věnoval tématům prokrastinace, smyslu a potenciálu v práci, a zúčastnilo se ho na 2107 respondentů. Mimo jiné z něj také vyplynulo, že na svých židlích jsou nejméně spokojení pracovníci z IT - 54 % z nich by se na současnou práci znovu nepřihlásilo. To samé platí o 41 % všech dotázaných.
Lednový průzkum platformy StartupJobs proběhl na reprezentativním vzorku 2107 respondentů složeném jak z databáze StartupJobs, tak z externích návštěvníků jejich webových stránek. Týkal se chování v pracovní době a postojů zaměstnanců a přinesl odpovědi na širokou škálu otázek, které jsou palčivé pro řadu firem.
Ajťáci se cítí nevyslyšení, na jejich nápady se nedostane
40 % ze všech dotázaných má pocit, že jejich slovo nemá ve firmě stejnou váhu jako slovo ostatních. Nejvíce vyslyšeni se cítí pracovníci z administrativy (47 %), nejméně marketéři (78 %) a ajťáci (80 %). S tím souvisí i další okruh zájmu průzkumu: 66 % z dotázaných uvedlo, že jejich nápady jsou realizovány napřesrok, nebo nikdy. Téměř ihned, nebo do pár měsíců jsou realizovány nápady lidí z administrativy (46 %) a obchodu (44 %) Nejhůře jsou na tom pracovníci z IT - až 77 % z nich se vyslyšení nedočká nikdy, nebo až napřesrok.
Přes polovina lidí není se svou prací ztotožněna
Průměrně až 35 % z dotázaných věří, že jejich práce může změnit svět. Nejvíce v to věří obchodníci a lidé z administrativy, nejméně IT pracovníci a marketéři. Nadpoloviční většina (57 %) pak uvedla, že jejich osobní cíle nejsou v souladu s cíli pracovními. Výrazné procento z dotázaných (47 %) uvádí, že již nešíří dobré jméno firmy, ve které pracují. 35 % z nich ho nešířilo nikdy a pouhá 4 % ho šíří aktivně.
Deadliny narušují maličkosti, čtvrtina lidí si nosí práci domů
Z odpovědí dále vyplynuly zajímavé poznatky o organizaci času. Přes 70 % lidí nestíhá přes týden deadliny, protože se jim do cesty staví méně důležité úkoly (z nich 37 % toto pociťuje denně). 43 % lidí začíná snazšími úkoly a 29 % nemá v práci vůbec žádný systém. Odborníky nejčastěji doporučovaný způsob, tedy nejprve dokončit těžké úkoly, volí jen 8 % dotazovaných.
Denně si práci nosí domů 34 % z dotázaných. Jednou týdně nebo na denní bázi musí doma pracovat 65 % obchodníků a 62 % “ajťáků”. Nejlépe jsou na tom manažeři, protože 54 % z nich si práci domů nenosí vůbec, nebo maximálně 1x měsíčně.
K zajímavým zjištěním také patří, že polovině respondentů negativně ovlivňuje pracovní výsledky reportování a tabulkování. Na tabulky nejvíce trpí IT pracovníci (55 %), nejméně obchodníci (42 %).
Více o StartupJobs
StartupJobs je česká online platforma, která se specializuje na to, aby pomohla startupům nalézt ty správné lidi. Víc než 15 tisíc lidí zde našlo svou práci snů. Není to ale jen pracovní portál, je také vstupní branou do tohoto inovativního a neustále se vyvíjejícího prostředí.
StartupJobs pomáhá lidem hledat a najít smysluplnou práci a startupům získávat talentované zaměstnance. StartupJobs vnáší inovace také do světa HR - byl mezi prvními, kteří začali efektivně využívat inzerce pracovních pozic na Facebooku a výkonnostního marketingu obecně pro získávání kvalitních kandidátů. Práci zde hledají především ti, kteří preferují moderní pojetí firemní kultury před korporátem a chtějí se podílet na inovativních řešeních, které živé startupové prostředí nabízí.
StartupJobs je nosným pilířem celého startupového ekosystému v Česku. Disponuje encyklopedií startupů StartupJobs Insights, informuje o novinkách z tohoto světa ve svém Newsroomu. Přímo na webu si každý může otestovat svoje dovednosti a mnoho dalšího. Je komplexním průvodcem zákoutími světa startupů.
StartupJobs usiluje o maximální automatizaci HR procesů za pomoci moderních technologií, tedy o praktickou aplikaci HRTech. Cílem je co nejméně otravných procesů pro HR pracovníky, a naopak více času na kandidáty samotné.
StartupJobs založil Filip Mikschik ještě ve svém dětském pokoji. Tenkrat stránka obsahovala několik startupů. Nyní vyrostla na na více než tři tisíce aktivních firem, které inzerují pracovní nabídky. Každý druhý inzerent přijal alespoň jednoho člověka prostřednictvím StartupJobs. Hlavní tým tvoří 27 lidí. StartupJobs expandovalo v roce 2018 pod hlavičkou StartupJobs.pl do Polska a jako StartuJobs.com míří na další světové trhy.