ZoomSphere: “Nezapomeňte žít také v reálném světě.“

ZoomSphere: “Nezapomeňte žít také v reálném světě.“

21. led 2014 Redakce 4 min

ZoomSphere nám představil Jakub

Co ZoomSphere dělá?

ZoomSphere je nástroj pro správu firemních stránek na sociálních sítích a monitoring zmínek a to včetně těch na webu či diskusních fórech. ZoomSphere pokrývá kompletní agendu social media / community managera a ten tak nemusí využívat x různých nástrojů při své práci. V ZoomSphere jsou moduly řešící publikování (včetně schvalovacího workflow), analytiku, komparativní statistiky, monitoring zmínek, customer care atd.

Jak Vás napadlo rozjet ZoomSphere? Co byla Vaše inspirace?

Na počátku byla zkušenost s klasickým custom developmentem pro velké značky a agentury. Vytvořili jsme pár zajímavých Facebook aplikací, aby jsme objevili neukojenou poptávku po datech a analytických reportech. Možná si někdo vzpomene na náš první počin s Facebook statistikami ještě pod hlavičkou projektu Fejsbucek.cz. Ten jsme replikovali také do dalších zemí a postupně vznikaly národní klony jako Feszbukstat.hu, Feisbukstat.ro, Fejsbucik.sk atd.

Vlastně to celé nebylo výsledkem nějaké podnikatelské vize, spíše nás do toho dotlačily okolnosti a naše přirozená aktivita a chuť zkoumat nové věci. Obchodovat jsme ZoomSphere začali až v roce 2013.

Podělíte se s námi o nějaké informace ze zákulisí ZoomSphere?

Za ZoomSphere nestojí žádný tým nováčků nýbrž zkušená firma MicroMedia, která má už skoro 10 let zkušenosti s podnikáním na internetu, speciálně pak s projekty pro mobilní operátory. Před lety byly časopisy zavalené inzercí MicroMedia prodávající obsah do mobilních telefonů (hry, loga), dokonce proběhly některé kampaně i v televizi. Mobilnímu obsahu jsme se věnovali i produkčně a distribuovali jej do celého světa. Následně jsme se věnovali vývoji mobilních webů pro velké internetové značky až jsme se upnuli na přímou spolupráci se všemi českými mobilního operátory pro které jsme vytvářeli jejich mobilní portály, mobilní reklamní microsites, ale třeba i licencovali obsah třetích stran a zajišťovali rozúčtování vygenerovaných revenues. Stále provozujeme také specifické content delivery platformy viz. třeba distribuce MMS pro společnost Mafra nebo také provozujeme reklamní systém, který využívá například iDnes.cz nebo T-Mobile.

Píšete, že cílíte na zákazníky z řad velkých firem, můžete nám prozradit, jakým způsobem je získáváte?

V různých časech jsme volili různé prodejní strategie. Někdy i docela úsměvné, a to například, když jsem se na O2 dostavil k jednání se světově známou modelkou :-). Nicméně základem je připravenost. Nikdy jsme neprodávali vize, ale už rovnou realizaci, čímž jsme byli velký krok před konkurencí. Někdy jsme cítili, že je třeba minimalizovat rizika vstupu do smluvního vztahu ze strany objednavatele, tak jsme historicky měli v oblibě hodně revenue share model. Klient se bál platit měsíční poplatek na úrovni 10.000 Kč, tak třeba pak platil podílem na zisku 200.000 Kč každý měsíc :-), ale i tak byl spokojený. Dnes, když prodáváme ZoomSphere, ale máme úplně jinou strategii, ale tu si s dovolením nechám pro sebe. Klíčovým je to uvědomení si, kdo je naší cílovou skupinou. Pak už snadno odvodíte, jak a kde ji oslovit, jaké nabídnout obchodní podmínky, jaké funkce, jaké služby.

Co považujete za největší úspěch ZoomSphere?

Možná by někdo považoval za úspěch, že nás před rokem CNN zařadilo do reportu TOP 50-ti IT firem o kterých se bude nejvíce mluvit. Někdo jiný zase neutuchající zájem z řad investorů z nichž nejzajímavější nabídkou byla ta od globálního šéfa marketingu Google, který s nabídkou přišel na mé narozeniny, někdo přiznání statusu oficiálního partnera pro vývoj Google+, krásná doporučení našeho projektu od firem jak Cadbury, ale za mě je to radost, kterou nám všem ZoomSphere přináší. Za úspěch můžeme považovat i to, že používáme výhradně vlastní technologie i vlastní finance. Ukazujeme lidem, že dosáhnout úspěchu se dá i cestou bez investora, s malým týmem pečlivě vybraných lidí, z malého města na severu čech.

Co chystáte nového?

Aktuálně pracujeme na zjednodušení prostředí ZoomSphere, tak aby naši uživatele se cítili co možná nejvíc komfortněji. Paraelně reagujeme na požadavky našich klientů. Ti jsou pro nás nejdůležitější. Chystáme i nové moduly, ale jaké, to se nechte překvapit.

Kdo všechno za ZoomSphere stojí? Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Každý v týmu má své kompetence. Já se starám o směřování celého projektu a také o definici funkcionality ZoomSphere. Kolega Tomáš si diriguje technické a programátorské záležitosti (internisty i externisty) a v každé zemi kde působíme máme zase vždy jednoho kolegu, který zodpovídá za výsledky svého regionu a má absolutně volné ruce. Často najímáme externí posily na jednodušší práce. Osvedčilo se nám najímat si lidi z kulturně vyspělých zemí, takže namísto na východ se díváme spíše na západ a vůbec nemáme pocit, že bychom platili za takovou práci víc, ba naopak a hlavně zde nemáme problém najít opravdové specialisty, kteří práci odvedou v požadované kvalitě.

Do interního týmu přivádíme nové tváře velmi obezřetně. Někdy více lidí může paradoxně znamenat menší efektivitu. Hledáme lidi, kteří jsou specialisty a umí svou kvalitu přenést na náš produkt. Nechceme experimentovat, chceme jistotu a nabízíme práci na zajímavém projektu a hodně svobodné prostředí.

Je práce u vás v něčem jiná než v ostatních firmách?

U nás je to hodně o svobodě a orientaci na výsledky. Někdo během pracovní doby si chodí zaběhat do lesa, jiný pracuje při cestování po světě. Nemáme rádi workoholismus, věříme na propojení s reálným světem a proto nám záleží i na prostoru pro osobní život. Dlouhodobý stres má za následek zvýšení chybovosti a proto se mu vyhýbáme.

Také se nehoníme za novými klienty za každou cenu. Klíčovým je dostat všem svým slibům a kvalitně se postarat o každého našeho klienta. Tzn. rosteme třeba pomaleji, ale o to stabilněji. Ono poměřovat firmy na bázi počtu klientů je obecně nesmysl. Spíše by měla poměřovat spokojenost a naplnění podnikatelských cílů. Mým cílem rozhodně není být miliardář, ale mít spokojený život.

Co považujete za nejdůležitější u zájemců o práci?

Zodpovědnost. Nechceme investovat čas do nekonečného kontrolování odvedené práce. Chceme se spolehnout na každého člena našeho týmu.

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Nezapomeňte žít také v reálném světě. Bez toho nebudou přicházet ty správné vize.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Osobnosti, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články