Veronika Ftačníková z In creative: “In creative je pro mě momentálně hnacím motorem, díky kterému se měním a rostu“

Veronika Ftačníková z In creative: “In creative je pro mě momentálně hnacím motorem, díky kterému se měním a rostu“

23. kvě 2018 Redakce 4 min

"Startup vnímám jako živoucí organismus.." říká Veronika z In creative. Jak vypadá pracovní den zástupkyně marketingového ředitele? A jaké byly začátky v In creative? Přečtěte si rozhovor s Veronikou!

 

Jako asistentka marketingového ředitele máte nejspíš práci s velmi obsáhlým a různorodým záběrem. Co vše se za touto prací skrývá?

Jako asistentka marketingového ředitele jsem měla jeden hlavní úkol – šetřit Michalovi (marketingový ředitel) čas. Díky tomuto KPI jsem měla možnost vyzkoušet si velkou spoustu různých úkolů. Od organizace Michalova času a přípravy podkladů na jednání přes studium fungování marketingových nástrojů až po komunikaci s klienty i s lidmi uvnitř firmy.

Časem bylo samostatné komunikace na všech frontách tolik, že mně Michal začal přenechávat další a další ze svých činností. V určitou chvíli pak nastal čas, aby moje pozice, která postupně přerostla pozici asistentky, dostala nové oficiální pojmenování. V prosinci loňského roku jsem se tak stala zástupkyní marketingového ředitele.

Změnu vnímám hlavně v tom, že mě už Michal nezásobuje úkoly, ale spíše já jeho informuji o tom, co se v In creative děje a jak se jednotlivé projekty posunují. Kromě práce na projektech pro klienty je moje pozice z velké části založená na práci s lidmi uvnitř firmy. Řeším s nimi řadu věcí, se kterými jim dříve pomáhal právě Michal.     

 

Jak vypadá váš pracovní den v In creative?

Každé ráno si udělám espresso a vypiji k němu sklenku vody. To je asi tak jediné, co se nemění. :-) Dál už je to hodně různorodé podle toho, zda mám v ten den schůzky a na jaké téma, zda vůbec pracuji z kanceláře, nebo jestli máme poradu mimo kancelář...

Kdybych to ale měla zobecnit, tak ráno většinou pročtu maily, vyřeším ty urgentní a ze zbytku si udělám úkoly na následující hodiny a dny. V průběhu dne pak následují schůzky s týmem, na kterých řešíme konkrétní klienty či záležitosti spojené s organizací práce, profesním posunem atp. Meetingy bývají často i operativní – když je potřeba vyřešit nějaký naléhavý problém.

Já sama také projektově řídím několik našich klíčových klientů. V rámci každého týdne mám vyhrazené časové úseky, kdy se věnuji výhradně jim a nenechávám se ničím rušit. V tuto dobu se zamýšlím nad posouváním projektů kupředu. Snažím se oddělit hluboké činnosti od těch mělkých – administrativních a organizačních.

 

V In creative jste již přes dva roky. Jaké byly vaše začátky?

Na začátky v In creative ráda vzpomínám. Kdyby mi tehdy někdo řekl, jak se moje pozice promění a vyvine v průběhu pouhých dvou a půl let, nejspíš bych se tomu zasmála. Do In creative jsem totiž nastupovala na brigádu při studiu na Vš. Pracovala jsem tehdy na jednom volnočasovém webu pro jednoho z našich klientů, kdy jsem vyhledávala a překládala vtipné články ze zahraničních zdrojů. Kromě toho jsem ještě pro jednoho klienta rozesílala newslettery. Před nástupem do In creative jsem toho o marketingu vlastně moc nevěděla. Po několika měsících jsem pak dostala od Michala nabídku na pozici asistentky ředitele marketingu a pak už to nabralo rychlý spád.

 

Čeho si na své práci nejvíce ceníte? Co vám dává práce v In creative?

Na své práci si nejvíce cením lidí, které jsem v ní měla možnost poznat. Dávají mi důležité životní lekce, ať už pozitivní, či negativní. S obojím se neustále učím pracovat a ze všech situací se snažím odnést si něco, co mě posílí. Ne vždy je to jednoduché, ale o tom je práce s lidmi. Také si velmi cením prostoru a volnosti, které mi In creative dává pro můj profesní i osobnostní posun. In creative je pro mě momentálně hnacím motorem, díky kterému se měním a rostu.

 

 

I ve svém dřívějším působení jste se věnovala marketingu. Chtěla jste vždy jít touto cestou?

Vůbec ne. V předchozím zaměstnání se jednalo o spolupráci na launchi dvou produktů společnosti Kofola, kdy jsme ve tříčlenném týmu cestovali po celé republice a zjišťovali jsme zpětnou vazbu z trhu. Také jsme se účastnili různých promoakcí, jejichž cílem bylo zvýšení povědomí o značkách mezi lidmi. V té době jsem to ale vnímala spíš jako fajn brigádu při studiu a moc jsem neřešila, co mi to může přinést do budoucna.

 

Co byste vzkázala lidem, kteří uvažují, že opustí korporát a půjdou pracovat do startupu?

Každému vyhovuje něco jiného. Vzkázala bych každému takovému člověku, ať si stanoví své priority a to, čeho v rámci svého povolání chce dosáhnout. Ve startupech dle mého názoru není prostor pro lelkování a stagnaci. Není to zkrátka takové prostředí.

Startup vnímám jako živoucí organismus, který potřebuje plný výkon každého člena týmu, aby se mohl rozvíjet a růst. Každý člen s ním totiž roste taky! Často je to také o překonávání překážek. Může se zdát, že sotva se nějaký problém vyřeší, objeví se nový. Ne všechny procesy jsou ve startupu nadefinované. Kromě toho existují činnosti, které ani procesem svázat nejdou, protože vyžadují kreativitu a jistou dávku risku.

Myslím si, že startup není prostředí pro každého, někomu naopak může vyhovovat korporátní „jistota”, kdy všechny procesy jsou striktně nadefinované, což ale na druhou stranu lidi nevede k tomu, aby přemýšleli více do hloubky a posouvali věci kupředu. Taková aktivita bývá v korporátech dokonce mnohdy nežádoucí a to může být pro určitý typ lidí frustrující. Já sama zkušenost z korporátu nemám, ale na pohovorech s lidmi, kteří se ucházejí o práci v In creative, jsem podobných příběhů vyslechla poměrně dost. A právě ta nemožnost seberealizace bývá často impulz ke změně.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články