V (korona)víru hraní: Prodejci her hlásí rekordní tržby, servery kolabují

V (korona)víru hraní: Prodejci her hlásí rekordní tržby, servery kolabují

27. dub 2020 Václav Lang 3 min

Karanténa není nic příjeného, ale někomu hraje do karet. Mezi ně patří vášniví hráči a herní společnosti. Konzumace her roste v posledních týdnech do nevídaných výšin a produkční firmy mají plné ruce práce.

„Celá herní oblast zaznamenala v posledních týdnech obrovský nárůst. Američtí mobilní operátoři hlásí až 75% nárůst v oblasti gamingu. Steam, největší herní platforma, stanovila nový rekord – 24,5 milionů uživatelů, kteří byli připojeni v jediný moment,” vypočítává pro StartupJobs Newsroom Barbora Dvořáková ze společnosti EGIT, jež se zabývá prodejem předplacených kuponů pro velké herní platformy.

Jednou z nejhranějších her v tomto období je podle ní populární střílečka Counter-Strike: Global Offensive. „Stejný nárůst zaznamenávají i nejznámější konzole. Servery Nintenda a Xboxu dokonce nezvládly nápor uživatelů a obě služby byly určitou dobu nedostupné. Stejně tak se hráči nemohli kvůli výpadkům serveru připojit do komunikační aplikace Discord,” dodává.

Také jejich společnost pocítila nárůst hráčských vášní v době pandemie a s ní spojených omezených možností. „My osobně jsme jako prodejci poukázek přímo pro herní konzole a počítačové herní platformy zaznamenali až 100% nárůst prodejů čistě herních poukázek pro PlayStation, Xbox, Blizzard a Steam a náš web navštívilo téměř o 40 % zákazníků více než obvykle, z čehož je většina zákazníků nových,” tvrdí.

Pandemické scénáře se musely upravit

Je tedy podle jejích slov vidět, že i noví lidé vyhledávají příležitost k hraní. Výrazně prý také přibylo nákupů během dne okolo poledne, na rozdíl od tradičního schématu, kdy nejvíce zákazníků nakupuje (po práci a škole) večer.

Jak dále poukazuje, lidé nejenom hry více hrají, ale také je více sledují. Například Twitch – platfoma pro herní streamy - zaznamenala nárůst 20 % oproti stejnému období loňského roku. Celkem diváci zhlédli za první kvartál letošního roku 3 biliony hodin obsahu.

V reakci na pandemii museli dokonce někteří vývojáři změnit mechaniku her, aby bylo možné je hrát i době koronaviru: „Například vývojáři populární hry Pokémon Go museli zajistit, aby bylo možné bezpečně hrát i z domova, což dříve nebylo možné. Pro nové Pokemony i souboje museli hráči vyrážet ven,” uvádí Barbora.

S cílem „udržet hráče doma“ přišli také vydavatelé her, kteří dodali herní bonusy či změny v souvislosti s nastalou situací. „Vývojáři počítačové a mobilní hry Plague Inc., která se v posledních dnech stala strašidelně blízkou realitě, museli také přidat nové rozšíření. V klasické verzi hry jste totiž měli za úkol v roli zákeřné nemoci postupně vymýtit celé lidstvo. V novém rozšíření se můžete postavit na druhou stranu barikády a pokusit se zákeřnou pandemii naopak zastavit,” dodává.

Rockstar, vydavatel známých Grand Theft Auto her se zase zavázal přidat bonusy do her zdarma, v PlayStation obchodě se rozdávaly hry a Origin přistoupil k masivním slevám na oblíbené tituly.

Pandemie ovšem zasáhla herní svět i na zcela jiné frontě, tedy té nevirtuální: Byly zrušeny všechny tradiční velké herní eventy, mezi které patří mimo jiné i E3 – největší světová herní konference. Populární Gamescom, který se tradičně koná v Kolíně nad Rýnem, bude probíhat digitálně. Stejně tak bylo zrušeno nebo posunuto mnoho esportových turnajů, některé se ale rovněž přesunuly online. Odsunulo se také datum vydání některých očekávaných herních titulů jako je Wasteland 3 nebo The Last of Us Part II. V českém prostředí se odehrává esportová liga Hitpoint Masters neobvykle bez diváků.

Foto: Unsplash/Sean Do

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články