Ušetřeno: “Hledáme lidi, kteří se nebojí myslet jinak a zapomenout na “standardní postupy”.“

Ušetřeno: “Hledáme lidi, kteří se nebojí myslet jinak a zapomenout na “standardní postupy”.“

18. bře 2015 Redakce 4 min

Dnes jsme si povídali s Davidem Nevečeřalem z Ušetřeno.cz

Ušetřeno.cz je přední český online srovnávač služeb, který porovnává ceny energií, bankovní produkty, pojištění a mobilní tarify. Vybrané služby a produkty pak v případě zájmu i zprostředkovává, primárně online a po telefonu, aby bylo řešení vždy co nejefektivnější. Cílem společnosti je snaha produkty a služby zpřehlednit a pomoct s jejich výběrem. Služeb portálu měsíčně využije okolo 15 000 lidí. Společnost vznikla v roce 2010 a zpočátku fungovala v 6 lidech, dnes má přes 100 zaměstnanců.

David Nevečeřal (31 let)
Studoval aplikovanou informatiku a informační systémy na Vysoké škole ekonomické v Praze. Svůj první projekt rozjížděl v 19 letech a stál za značkou Megaobchod.cz., která byla později zapojena pod značku Kasa.cz. Dnes má více jak deset let zkušeností v oblasti podnikání v online světě, kde se podílel na řadě projektů ať už přímou účastí nebo v roli advisora. V současné době stojí za portálem Ušetřeno.cz, který založil a působí v něm jako 
ředitel a hnací motor.

 

Co Ušetřeno.cz dělá?
Ušetřeno.cz je online srovnávač služeb a jako takový pomáhá lidem se záležitostmi, které pravidelně řeší každá domácnost - energie, telefon, hypotéky, účty, spoření. Celkem porovnáváme produkty pro 14 různých oblastí. V kostce nám jde o to pomoct lidem najít ten nejvhodnější a také nejvýhodnější produkt - ať už hledají nového dodavatele plynu nebo nejlevnější mobilní tarif. Oblasti, které řešíme, jsou pro řadu lidí poměrně složité, a tak se snažíme i pomáhat s orientací na těchto trzích, přinášet návody a taky varovat před různými chytáky a háčky. Třeba u energetiky se spolu s našimi partnery snažíme bojovat proti problému podomních prodejců a jiným formám neetického netransparentního prodeje.


Proč jste rozjel Ušetřeno.cz?
Byla to taková shoda náhoda. Spoluzakladatel Jakub Zamrazil mě oslovil, že má kontakty v oblasti energetiky, kde se tehdy vše teprve rozbíhalo po liberalizaci trhu s energiemi. Začali jsme tehdy v malém pouze s možností korespondenčních převodů a s podporou online kalkulačky. Od začátku jsme ale chtěli Ušetřeno.cz roztáhnout na celou škálu finančních, pojišťovacích a energetických služeb, které využívají koncoví uživatelé a domácnosti.

 

Co je vaše inspirace?
Určitě sledujeme situaci v zahraničí, kde mají podobně orientované portály větší historii. Směrem na západ od našich hranic je několik podobných subjektů, kde lze čerpat inspiraci. S některými jsme i v kontaktu a konzultujeme situaci v ČR versus na jejich trzích. Za zmínku určitě stojí britský MoneySupermarket.com a GoCompare.com nebo německý Verivox.de, ale našlo by se jich samozřejmě více.

 

Co považujete za největší úspěch Ušetřeno.cz?
Asi to, že jsme nabízenou službou oslovili tisíce zákazníků, kteří se pravidelně vrací a využívají naše srovnání a transakční servis pro další a další oblasti svých výdajů. Znamená to totiž, že nejen považují za přínosnou službu jako takovou, ale že jsme navíc výborně zvládli první kontakt s nimi, a tak se k nám neváhají vrátit, když potřebují pomoct v další oblasti.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?
V současnosti hodně řešíme například možnost vstupu do B2B segmentu, kde je samozřejmě nutné pojmout celý proces jinak. Takovým trvalým tématem je pak rozvoj portálu a snaha zkvalitňovat služby pro naše stávající uživatele. Z online pohledu určitě plánujeme mobilní web, větší personalizaci nabídek, rozvoj doporučování komplementárních produktů a tak dále. V tomhle směru je toho opravdu hodně.

 

Jak vypadá v současnosti váš tým?
Aktuálně je nás přes 100, takže už jsme nutně museli zavést rozdělení na jednotlivá oddělení. Docela se bavím při vzpomínce na úplný začátek před 5 lety, kdy nás bylo 6 v jedné místnosti a všichni tak trochu dělali všechno. Největším týmem je samozřejmě call centrum, které má kolo 50 členů. Zbytek firmy pak tvoří klasická oddělení jako je vývoj, marketing, backoffice, produktový management a samozřejmě nechybí ani běžné provozní pozice jako HR nebo finance. Atmosféra je u nás ale pořád jako v malé firmě, kde se všichni znají.

 

A jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Hledáme lidi, kteří se nebojí myslet jinak a zapomenout na “standardní postupy”. Spíš než na formální věci jako papír ze školy nebo praxe koukáme na to, co člověk skutečně umí, jak je nadšený, jak přemýšlí. Jelikož neprodáváme vlastní produkt, ale jsme pomocník uživatele při výběru služeb třetích stran, musíme být schopni přizpůsobovat se rychle změnám na trhu nebo u partnerů. Do tohoto setupu musí každý nováček svým přístupem zapadnout. Jak píšeme i na našich náborových stránkách www.chcesbytkosmonautem.cz  - hledáme kosmonauty, kteří se nebojí výšek.

 

V čem jste jiní než konkurence?
Nechci tady říkat, že jsme lepší, větší, chytřejší…to by byla nabubřelost. My prostě děláme svou práci na 110 %, makáme a snažíme se neusínat na vavřínech.

 

Co je pro vás při budování firmy nejdůležitější?
Vidět nadšení v týmu a takový ten pocit, že nám všem jde o to samé. Že nám záleží na tom, co a jak děláme a chceme to dělat dobře. Do takového prostředí je pak radost chodit a nechávat tam velkou část svého času a sil.

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články