Twisto: “Nejsme další nudná platební metoda“

Twisto: “Nejsme další nudná platební metoda“

28. led 2014 Redakce 3 min
U Twista jsme vyzpovídali Michala a Lukáše
Co Twisto dělá?
Nejsme další nudná platební metoda na trhu ani platba na splátku. Snažíme se otočit koncept online nákupů o 360° a chceme přiblížit online nákup k nákupu v reálném obchodě, kde platíte až když máte zboží v ruce a jste maximálně spokojeni. My za vás platíme eshopu ihned a vy pak do 14 dní po rozbalení a vyzkoušení nám. Více na našem blogu http://twistocz.tumblr.com/post/72852109226/proc-to-vlastne-delame.
Jak Vás napadlo rozjet Twisto? Co byla Vaše inspirace?
Hlavně díky frustraci z nakupování online v Čechách – problémy s vracením zboží, apod. Inspirace přišla ze zahraničí, kde podobný koncept funguje velmi dobře.
Dlouhodobě chceme být něco jako Amazon Prime (platba jedním kliknutím), ale na jakémkoliv eshopu.
Podělíte se s námi o nějaké informace ze zákulisí Twisto?
Přibližně 3 týdny zpátky se nám stalo, že jedna paní místo platby na náš účet poslala přesně odpočítanou hotovost v obálce (ani ne doporučeně) na adresu eshopu.
Kolik objednávek jste už zprostředkovali?
Od začátku evidujeme několik tisíc objednávek, naše hlavní zaměření však není na množství, ale na poměr objednávek, které jsou na jednotlivých eshopech provedeny přes nás – jde nám tedy o kvalitu konverze a přidanou hodnotu pro naše partnery.
Můžete prozradit něco o systému, který vyhodnotí, jestli zákazníkovi nákup povolí nebo ne?
Srdce našeho projektu je vytvoření inovativního vyhodnocovacího algoritmu a jiný pohled na zákazníka, než mají dnes tradičně banky, které hází zákazníky do škatulek. Již dnes vyhodnocujeme cca 150 kritérií u každé objednávky, resp. zákazníka. Naší ambicí je dále rozvíjet tento algoritmus a přidávat kritéria, díky kterým odlišíme dobré zákazníky od těch špatných. Více na našem blogu http://twistocz.tumblr.com/post/73602676876/nedavejte-me-do-krabice.
Jaké zboží a v jaké hodnotě zákazníci nejčastěji nakupují?
Toto je hodně dáno našimi stávajícími partnery. Aktuálně je nejpopulárnější spodní prádlo v průměrné hodnotě 1200 Kč.
Co považujete za největší úspěch Twisto?
Tým, který se nám podařilo dát dohromady. Nebál bych se říct, že tak dobrých vývojových týmů v Čechách moc nenajdete. Fungujeme hlavně dobře i po lidské stránce.
Co chystáte nového?
Kromě zapojení nových partnerů (eshopů) je naše vize do konce roku vytvořit něco jako účet pro nákupy online, kde zákazník nakupuje celý měsíc u více eshopů, a pak na konci mu přijde pouze jedna faktura, kterou pohodlně zaplatí.
Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Hledáme někoho, kdo se nebojí bourat status quo (jít proti vlně) a dělat věci jinak i když ostatní v Čechách říkají, že to tady nemůže fungovat (a že jsme spadli na hlavu).
Je práce u vás v něčem jiná než v ostatních firmách?
Máme v týmu holky. Nejsme korporát – pravidelné hodinové porady každý den u nás nenajdete, neplánujeme práci naprosto přesně na 2 roky dopředu, nemáme CRM na to, kdo půjde na záchod a kdy. :-) Po technologické stránce také nejsme úplně standardní, pro vývoj používáme primárně Python a framework Django, z databází např. PostgreSQL nebo MongoDB.
Co považujete za nejdůležitější u zájemců o práci?
“Drive”, stejné společné hodnoty a samozřejmě k nám musí sedět také po lidské stránce.
Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?
Budeme rádi, když Twisto vyzkoušíte a pokud Vás napadne, jak naši službu dále zlepšit, nebo co bychom měli změnit, napište nám na dotaz@twisto.cz.
Za tým Twisto Michal Šmída a Lukáš Hurych
Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Osobnosti, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články