Tomáš Wiesner: Neprodáváme. Pomáháme restauracím a měníme celé odvětví.

Tomáš Wiesner: Neprodáváme. Pomáháme restauracím a měníme celé odvětví.

2. bře 2015 Redakce 2 min

Tomáš Wiesner nastoupil do Storyous začátkem roku 2014 na pozici obchodníka. úkolem bylo naučit restaurace myslet trochu jinak – efektivněji řídit své podnikání pomocí moderních technologií.

 

Storyous dělá pokladní systémy pro restaurace. To nezní jako obor pro mladé. Proč jste se pro něj rozhodl?
Právě v oborech, které jsou opomíjeny, jsou největší příležitosti posunout se díky technologiím dál. Měl jsem štěstí, že jsem se seznámil se zakladateli, kteří měli a stále mají jasnou vizi, jak se dá vše měnit.

 

Jak se ta vize projevuje?
úplně jednoduše. Vezměme si příklad nákupu restaurací. Každý den nakupují u různých dodavatelů různé položky. Ty následně musí někdo naskladnit, kontrolovat všechny body na faktuře.  Vize Storyous ale je, že si člověk fakturu jen vyfotí a ona se automaticky převede do digitální podoby. Provoznímu restaurace tak ušetříme desítky minut každý den, což je víc jak čtyři dny ročně.

 

Technologie jsou jedna věc. Jak se ale Storyous jako produkt prodává?
Jedna věc je extrémní přidaná hodnota, kterou jsem již zmiňoval. Druhá je naprosto odlišný způsob platby, který je významně konkurenceschopný oproti zaběhlým hráčům na trhu. V kombinaci to dává produkt, který se prodává skoro sám.

 

 

Je nějaká výhoda prodávat právě v gastroodvětví?
Kafe skoro na každé schůzce zdarma. (smích) To hlavní je ale možnost rychle se učit a ovlivňovat konečný produkt pro zákazníky. Každý zástupce Storyous může říci zpětnou vazbu od zákazníka, která se následně zapracovává. Každý je tak částečně i tvůrcem konečného produktu.

 

Kolik času je potřeba se prodeji věnovat?
To záleží na přístupu. Pro mě se práce stala i koníčkem, takže se rád zdržím v kanceláři a bavím se s ostatními, na čem právě dělají a kam se posouváme dál. Co se týká prodeje, tak tam je hlavní výhodou flexibilita. Člověk dělá tak moc, kolik si chce vydělat.

 

A kolik si takový obchodní zástupce vydělá?
Tam záleží na pozici. Jako obchodník si vyděláte i padesát tisíc. Pokud se ale osvědčíte, stane se z vás teamleader a tam už se můžeme bavit i o šestimístných částkách.

 

Co očekáváte od člověka, který by k vám měl nastoupit?
První věc je, že by ho celý ten produkt a vše kolem mělo bavit. Pokud nemáte rádi restaurace a kavárny, nemá cenu to lámat přes koleno. Druhá věc je, že každý ve Storyous má a musí mít svoji úlohu, kterou musí plnit na 100%. To očekáváme i od nováčků, kteří k nám teprve přichází.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články