Technologické a inovační firmy plánují hojně nabírat zaměstnance, některé až o polovinu, hlásí Zonky

Technologické a inovační firmy plánují hojně nabírat zaměstnance, některé až o polovinu, hlásí Zonky

9. bře 2020 Václav Lang 2 min

Technologické a inovační firmy by v příštích dvou letech rády výrazně posílily své týmy. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos, který si v rámci letošního ročníku Zonky Innovation Awards (ZIA) nechala mezi 51 zúčastněnými společnostmi vypracovat pořádající firma. Newsroom StartupJobs je mediálním partnerem akce.

Z 51 firem, které se zúčastní letošního ročníku ZIA, uvedlo 90,2 procenta, že plánuje v příštích dvou letech přibírat nové zaměstnance. Přičemž téměř třetina z nich dokonce o více jak 50 procent.

„Pravděpodobně to ale nebude jednoduché - ředitelé a manažeři oslovených společností totiž vnímají nedostatek kvalifikované pracovní síly jako největší překážku pro svůj rozvoj,” doplnila pro Newsroom StartupJobs PR manažerka společnosti Zonky Denisa Morgensteinová.

(Foto: Zonky)

V průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos, jmenovalo 41 procent oslovených firem právě nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců jako největší bariéru pro svůj rozvoj. Dalších 27,5 procenta zmínilo náklady na pracovní sílu. Dále to pak byly administrativní nebo legislativní bariéry, případně nízká poptávka po produktech využívajících technologie a inovace. Více než desetina firem ale uvedla, že bariéry neexistují a rozvoj takto zaměřených podniků je adekvátní.

„Z průzkumu také vyplynuly dva trendy, které budou pro technologické firmy aktuální. Prvním z nich je postupná automatizace nebo robotizace služeb. Skoro polovina oslovených firem uvedla, že automatické postupy nahradí do pěti let část jejich zaměstnanců,” doplnila Morgensteinová. „Druhý patrný trend - inovativní společnosti považují pro svůj chod jako zcela zásadní marketingové aktivity. Většina firem má pro svá marketingová oddělení vyčleněný samostatný rozpočet, který plánují navyšovat. Oslovené společnosti budou také navyšovat kapacity marketingových pracovníků, ať už o interní zaměstnance nebo externí spolupracovníky.”

(Foto: Zonky)

PŘEČTĚTE SI: Zonky spouštějí druhý ročník soutěže pro inovativní firmy. „Chceme pomoci těm, kteří pomáhají,” říká šéfmarketér

Průzkumu agentury Ipsos pro Zonky se zúčastnilo 51 českých firem, které jsou nominované do letošního ročníku soutěže Zonky Innovation Awards. V rámci ní vybírají lidé v online hlasování nejinovativnější české firmy, které dokáží šetřit zákazníkům čas, peníze i zdroje.

Foto: Unsplash/Alex Kotliarskyi

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Startupy, Průzkumy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články