Strive: “Vaše práce se ve startupu neztratí.“

Strive: “Vaše práce se ve startupu neztratí.“

30. čvc 2014 Redakce 3 min
Strive (dříve uLikeIT) nám blíže představil David

Co Strive dělá?
Vyvíjí mobilní aplikace pro americké startupy. K aplikacím samozřejmě patří i responsivní weby a vývoj back-endu. Několik zákazníků máme i mimo USA, ale jedná se hlavně o zajímavé projekty, u kterých nechceme chybět. Máme i několik vlastních projektů, takových mini-startupů, které se snažíme samostatně protlačit.
Jak Vás napadlo rozjet Strive? Co byla Vaše inspirace?
Začali jsme v roce 2003 s vývojem webů. Mobilní aplikace nás lákali a od roku 2009 se jim úspěšně věnujeme naplno. Inspirací byla vidina šance uspět. Vývojem webů se v té době živil kde kdo a chytré telefony byly na počátku. To byla správná chvíle.
Podělíte se s námi o nějaké informace ze zákulisí Strive?
V zákulisí Strive teď probíhají individuální hodiny angličtiny. Denně si lze zamluvit hodinu s lektorkou a popovídat si anglicky. Zároveň teď provozujeme rozvážkovou službu Ordr, kdy dovážíme jídlo po Praze 1 do 10 minut. Je to poměrně úspěšný nápad, který nás hlavně baví.
Co považujete za největší úspěch Strive?
Největším úspěchem je, že každý nový den je ten nejúspěšnější.
Co chystáte nového?
Ruku v ruce s novou značkou nás čeká velké stěhování. Od konce léta budeme mít vývojovu kancelář ve Slovanském domě. Přesuneme se sice z Václavského náměstí jen za roh, prostory však budou několikanásobně větší.
Jaké největší rozdíly vidíte v tom pracovat pro americké firmy a pro české?
Firmy například v San Franciscu oslovují vývojáře, protože vědí, co chtějí. V ČR je stále trochu problém, že k mobilní aplikaci firmy přistupují jako k něčemu, co by možná chtěli a ne co nutně potřebují. Ze stejného důvodu je orientace na tamní trh obchodně výhodnější a smysluplnější.
Jaká jsou specifika pokud chcete pracovat na americkém trhu?
Obrovská výhoda amerického trhu je otevřenost všech subjektů k nové spolupráci klidně i s neznámou agenturou. V US lidi vycházejí z toho, že vaše služby jsou kvalitní a dají vám možnost je o tom přesvědčit. Navíc díky kulturní rozmanitosti v Americe nepanují žádné předsudky. Velice rychle se v US můžete stát partnerem jakékoliv firmy, ale stejně tak rychlé se s vámi jsou schopní rozloučit v případě neúspěchu. Jakmile nám dá někdo šanci ukázat mu kvalitu našich služeb z pravidla ho už nepustíme a stane se dlouhodobým klientem.
Kdo všechno za Strive stojí? Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Business stránku Strive obstarává David Semerád a Lubo Smid v San Franciscu a Chris Hogan, bývalý sales director Expedia, který se připojil v červenci v NYC. Jejich protějškem je v ČR Jakub Plas. Spolu se starají o chod téměř 20 projektů souběžně. Na těch v současnosti pracuje 35 vývojářů - iOS, Android, front end i back end a designéři. Jedná se o menší týmy, které sami komunikují s klienty. Proto hledáme hlavně samostatné kolegy s dobrou angličtinou.
Je práce u vás v něčem jiná než v ostatních firmách?
Ano. Máme vysoké pracovní tempo a nemáme žádnou pracovní dobu. Každý si ji určuje sám. Jediným měřítkem je odvedená práce. Většinu nových kolegů to hned vtáhne.
Co považujete za nejdůležitější u zájemců o práci?
Samostatnost a dobrou angličtinu. Nevodíme lidi za ručičku, ale ani jim nic nezakazujeme. Snažíme se postavit tým z velice silných samostatných jednotek, které z ostatních talentů v agentuře benefitují, ale nepotřebují je.
Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?
Pokud se chcete připojit ke startupu jako jsme my, nebo ke startupu obecně, připravte se na to, že se vaše práce neztratí. Nevýhody toho jsou, že v případě, že neplánujete dát do práce maximální nasazení, hned si toho ostatní všimnou a vaše působení by u nás nemělo dlouhého trvání. Obrovskou výhodou se tato skutečnost stane v případě, že jste ochotný dát do toho vše a pracovat v plném nasazení, máte praktický neomezené pole působnosti a vaše práce bude oceněna ostatními.
Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Osobnosti, Aplikace, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články