StartupYard: “Naší hlavní touhou je pečovat o nové nápady a dát možnost lidem zkoušet a riskovat, což by normálně nemohli.“

StartupYard: “Naší hlavní touhou je pečovat o nové nápady a dát možnost lidem zkoušet a riskovat, což by normálně nemohli.“

20. led 2015 Redakce 3 min

StartupYard nám blíže představil Cedric

Cedric, 46, je Francouz, který již 11 let žije v Praze. Na začátku své kariéry se věnoval tématu umělé inteligence a v roce 1996. založil svou první online firmu (francouzský komunitní portál). Od té doby se stal zakladatelem a CEO několika online byznysů, které byly mnohokrát oceněné. V roce 2006 založil program pro Series-A financování s Index Ventures a Mangrove Capital Partners. Než začal vést StartupYard, působil jako CEO v české herní společnosti Geewa.

Co StartupYard dělá?
StartupYard je technologický akcelerátor. Vybíráme si technologické projekty a lidi se skvělými nápady a předáváme jim naše zkušenosti, investujeme do nich náš čas a peníze abychom společně nápad proměnili v úspěšný byznys.
Pomáháme rychleji realizovat nápady a připravujeme startupy, aby mohly fungovat na trhu tím, že jim poskytujeme mentoring a spojujeme je s investory a s poradci, které mohou v budoucnu potřebovat.

Proč jste rozjel StartupYard?
Hlavním cílem akcelerátorů, jako je StartupYard, je investovat a pomáhat budovat společnosti, které jsou tradičními investory považovány za příliš riskantní. StartupYard zároveň také připravuje tyto společnosti k získání větších investic a vstupu na trh. Tradiční investor totiž nemá obvykle čas na to zjišťovat, jestli startup dělá správná počáteční rozhodnutí a jestli zakladatelé jsou schopni zajistit růst firmy. A to je to na co se ve StartupYardu specializujeme.

Co je Vaše inspirace?
To co nás nejvíce inspiruje je vidět, jak z nápadu se stává reálný projekt, jak roste, až dokáže generovat zisk. StartupYard je postaven právě na této myšlence - naší hlavní touhou je pečovat o nové nápady a dát možnost lidem zkoušet a riskovat, což by normálně nemohli. S naší podporou mohou ten risk změnit v opravdový byznys.

Co považujete za největší úspěch StartupYardu?

Jsme velmi hrdí na úspěch našich startupů. Do našich startupů byly investovány více než 3 miliony euro a některé z nich už byly také prodány.
V poslední době to byly například firmy Gjirafa (albánský vyhledavač) a Educasoft (česká vzdělávací platforma), které získaly investici a pozornost, jak uživatelů, tak celého trhu. Jako člověk zodpovědný za zapojení těchto projektů do StartupYardu vnímám jako velmi potěšující vidět, jak dosahují prvních úspěchů.

Jaké typ lidí hledáte do StartupYardu?
Jsme podnikatelé z několika zemí, kteří se nebojí práce. Hledáme lidi, kteří budou přinášet nové nápady. Neděláme věci proto, že se to tak prostě dělá. Chceme lidi, kteří chtějí přinést změnu a budou pracovat na zlepšování všeho, co děláme, nehledě na to jestli je to nějaká drobnost nebo jestli je to hlavní aspekt naší práce.

V čem jste jiní než konkurence?
Sami jsme vlastně startup. Každý rok, s každou skupinou firem, do kterých investujeme, začínáme znovu. Jsme nejstarší akcelerátor ve střední Evropě, který je zaměřený na vznikající firmy a nemáme žádný scénář, kterého se držíme. Stále se vyvíjíme a redefinujeme, co to znamená být akcelerátor.

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?
Zaměřit se na řešení skutečných problémů. Pokud máte nápad, který nedokáže snadno ovlivnit něčí život, ulehčit práci nebo ji zefektivnit, pak to bude vždycky jen váš koníček, ale nebude z něj produkt, který by si lidé chtěli kupovat.

Jaké startupy Vám nejvíce utkvěly v paměti?
Z 29 startupů, které prošly naším akcelerátorem, jich 7 už neexistuje. Často o nich přemýšlím a snažím se přijít na to, proč selhaly, abychom mohly zmírnit riziko, že by se tato situace mohla opakovat. Stejně jako jakýkoli jiný startup- s každým neúspěchem zjišťujeme co je potřeba udělat, abychom příště byli úspěšní.

Jak vypadá obvyklý den ve StartupYardu?
Nemáme žádné obvyklé dny. Nic z toho co děláme, by neměla být rutina, stále se něco děje. Nicméně jsou činnosti, které děláme po většinu dní- patří mezi ně setkání zakladatelů startupů s mentory a poradci, trénink komunikačních a prezentačních dovedností, práce na produktech a také diskuze s námi i mezi sebou navzájem, povzbuzování, bojování s různými předsudky. Pokud děláme stále to, co jsme již dělali dříve, tak nejspíš děláme něco špatně.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Osobnosti, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články