SizeID: “Šetříme čas obchodům i zákazníkům“

SizeID: “Šetříme čas obchodům i zákazníkům“

10. bře 2017 Redakce 6 min

Podle Adama Bičiště, spoluzakladatele a CEO SizeID, je primárním cílem SizeID expanze. O tom, kam konkrétně se chystají rozšiřovat a zda chystají i vylepšení pro koncové uživatele, jsme si s Adamem popovídali.

 

Co SizeID dělá?
SizeID řeší problematiku výběru správné velikosti oblečení obuvi a módních doplňků a to nejen při online nakupování.

SizeID zavádí jednotný standard popisu velikosti postavy a na tomto základě pak umí doporučit správnou velikost napříč značkami, kterých je aktuálně v databázi téměř 400. Takže se dozvíme, že u jedné značky nám sedí velikost M, kdežto u jiné L a k tomu dostáváme i informaci, jak daný kus sedí v porovnávaných partiích. Můžeme tak volit i podle osobních preferencí - někdo nosí např. raději přiléhavé oblečení, někdo má naopak raději volnější. Takto si navíc můžeme nechat doporučit velikost i pro druhé, např. pro rodinu a přátele, stačí je mít pouze spárovené se svým SizeID profilem, a mít tak jistotu, že zakoupený dárek bude sedět.

Díky naší mobilní aplikaci se tato možnost dostává i do kamenných prodejen, kde při nákupu stačí vyhledat značku a druh oblečení a můžeme kupovat dárky bez obav. Pro uživatele, kterých má služba aktuálně registrovaných více než 13 000, je využívání služby zcela zdarma.

Nejvyšší přidanou hodnotu má SizeID přímo v nákupním procesu a tedy v e-shopu. Pro e-shopy jsou určeny služby SizeID for Business, které e-shopu umožňují vložit např. tlačítko pro doporučení velikosti přímo na detail produktu, případně implementovat vlastní funkčnosti, třeba filtraci zboží dle sedící velikosti, či možnost nabídnout zbytkové okrajové velikosti pouze zákazníkům, kterým sedí a tak násobně zvýšit efektivitu prodejů. SizeID tak e-shopům přivádí nové zákazníky, kteří si chtějí být jisti nákupem, snižuje náklady na logistiku a obecně množství vráceného a vyměňovaného zboží a v neposlední řadě i výrazně ulevuje administrativě a zákaznické podpoře. Takto uspořené náklady mohou dosáhnout u středně velkého e-shopu až desítek tisíc korun měsíčně.

 

Proč jste rozjeli SizeID?
V současné době probíhá masivní přesun obchodu do online prostředí, nicméně to není na některé segmenty zcela připraveno. Fashion, jakožto jeden z nejrychleji rostoucích segmentů, je toho typickým příkladem. Zatímco když si kupujeme pračku nebo třeba krmivo pro psa, stačí nám přečíst si rozměry, složení, popis funkcí, prohlédnout obrázky a můžeme kupovat, u oblečení je to jiné. To, zda se nám líbí, zjistíme poměrně dobře z fotky, ale jakou velikost si máme koupit, když není možnost si oblečení vyzkoušet, už zjistíme složitě. A co teprve když chceme módu kupovat jako dárek - to už většinou vůbec netušíme.
Často se tak stává, že zákazníkům fashion e-shopů domů chodí nepadnoucí oblečení. Komplikace spojené se zasíláním zboží zpět a jeho výměnou jsou nepříjemné pro obě strany a mnoho zákazníků toto nebezpečí od nákupů online zcela odrazuje. SizeID tak řeší jak problém zákazníků, tak pomáhá e-shopům k budování spokojenější zákaznické základny a k efektivnějším prodejům.

 

Co je Vaše inspirace?
Inspirují nás potřeby našich klientů, provozovatelů e-shopů a jejich zákazníků. Otevřeně nasloucháme jejich problémům, přáním a představám a snažíme se jim přinést co nejlepší a nejefektivnější produkt.

 

Co považujete za největší úspěch SizeID?
Věříme, že největší úspěchy má SizeID ještě před sebou. Máme radost, že služba ověřeně funguje, má první spokojené klienty, další projevují o službu zájem a využívají ji pravidelně tisíce uživatelů. V poslední době spustila svůj český e-shop s integrovaným SizeID např. známá značka Desigual.

Čerstvou novinkou a také velkým úspěchem je úspěšná investiční kampaň na platformě Fundlift, kde se nám během krátké doby podařilo od investorů získat investici ve výši 4 miliony, která nám významně pomůže akcelerovat další rozvoj a rozšíření služby.

Vážíme si také spolupráce se zakladatelkou Zásilkovna.cz, Simonou Kijonkovou, která je naší strategickou partnerkou a naší spolupráci považujeme rovněž za významný úspěch SizeID. 

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Primární plán je expanze. Již nyní máme první zájemce ze Slovenska, následovat by měly země jako Rumunsko, Maďarsko, Polsko a pak třeba i na západ a dále do světa.

V nejbližší době chceme dostat SizeID do e-shopových platforem a řešení, typu Shopify, Magento, PrestaShop, Shoptet atd., jelikož zde je obrovský potenciál k rozvoji.

Také službu neustále vylepšujeme, a to jak ve funkčnostech pro uživatele, tak i pro e-shopy. Před nedávnem jsme spustili možnost doplnění “rozšířeného velikostního profilu” pro možnost doporučení velikosti např. pro podprsenky, čepice, helmy atd. Nyní je v plánu třeba i zjednodušené doporučení velikosti založené na předchozích nákupech.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Hledáme ambiciózní a kreativní kolegy sršící novými nápady, které náš koncept nadchl a ztotožňují se s naším cílem. Od nového člena týmu očekáváme vlastní iniciativu překračující rámec zadaných úkolů a touhu posouvat náš produkt dál.

 

V čem jste jiní než konkurence?
SizeID se může pochlubit poměrně neotřelým business modelem, který propojuje B2B a B2C segment. Zatímco našimi obchodními partnery a platícími klienty jsou provozovatelé fashion e-shopů, konečný uživatel má doporučení velikosti zcela zdarma, stejně jako stažení používání naší aplikace. Díky tomuto přístupu se neustále rozšiřuje naše uživatelská základna a právě to je pro nás dokladem toho, že děláme svou práci dobře. Rostoucí počet  požadavků na doporučení velikosti je zároveň ukazatelem efektivity naší služby pro fashion e-shopy.

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?
Neustále se udržujeme v obraze v prostředí e-commerce a neváháme pružně reagovat na potřeby našich klientů. Jsme si vědomi svých cílů, ale také svých limitů a klíčové je pro nás vhodné načasování nových kroků.

SizeID je stále velmi na začátku, ale v úplných počátcích jsme řešili to, abychom správně pochopili business a problém, který řešíme. Pak abychom přišli s řešením, které bude splňovat všechny naše předpoklady a zároveň bude vyhovovat jak spotřebitelům, obchodům tak výrobcům. To se samozřejmě napoprvé nepodařilo, a proto jsme si prošli více koncepty - ať už na straně technické či obchodně-strategické.

Také je občas těžké nenechat se odradit tím, že když člověk přichází na trh s něčím novým, mnoho lidí mu úplně nevěří či má strach zkoušet nové věci. Chce to reflektovat zpětnou vazbu, ale zároveň vytrvat a nenechat se odradit od záměru.

 

 

Jak vypadá pracovní den v SizeID?
Jsme malý a otevřený tým. Nemáme žádná striktní pravidla a zaběhnutou rutinu. Stavíme na principu, že je důležité odvést práci co nejlépe a jestli to je z pohovky, kanceláře, nebo někdy z domova či kavárny neřešíme. Neplánujeme na všechno celotýmové porady, ale snažíme se řešit věci operativně, organicky a především efektivně!

Běžně tedy přes den pijeme kafe, pracujeme, brainstormujeme, obědváme, pracujeme, pijeme kafe, řešíme názorové rozchody, pracujeme a pak se radujeme ze skvělých výsledků toho všeho ☺

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?
SizeID přináší revoluci v oblasti nakupování oblečení a my hledáme zkušené a odvážné kolegy, kteří si nechtějí nechat ujít příležitost být u toho s námi. Chceme aby se SizeID stalo běžnou součástí nákupu oblečení a jsme přesvědčeni, že s výborným týmem to dokážeme. Pojď do toho s námi! ☺


Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články