Sinch: “Lepší systém tu nebyl. Proto jsme si udělali vlastní.“

Sinch: “Lepší systém tu nebyl. Proto jsme si udělali vlastní.“

8. pro 2017 Redakce 5 min

Sinch je systém, který zakladatelé vytvořili pro řízení vlastní společnosti – věnuje se totiž managementu nárazových prací. I proto, že ho sami aktivně využívají, věří, že nabízejí přesně to, co podnikatelům zjednoduší práci. Co plánují se svou službou dělat dál? Jak je zasáhne třeba GDPR? A koho hledají do týmu? Na to nám odpověděli přímo zakladatelé Petr Jaroš, David Suslik a Jáchym Pospíšil.

 

Čemu se Sinch věnuje?

Petr: Vyvíjíme platformu pro management nárazových prací. Naše aplikace pomáhá s organizací pracovníků, se správou objednávek i dat, fakturací a další komplexní podporou všech core business procesů pracovních agentur nebo zprostředkovatelů práce.
Jáchym: Je to nástroj, který by do budoucna mohl změnit trh s nárazovou prací.

 

Jak vaše firma vznikla?

Jáchym: Jako sen dvou sedmnáctiletých kluků, kteří chtěli být crew a chodit na koncerty zadarmo.
Petr: Sinch totiž funguje ruku v ruce s naší druhou firmou Shameless, která zajišťuje personál pro přípravu kulturních akcí – bedňáky.
Dave: Jako bedňáci jsme se taky potkali s Jáchymem. Postupně jsme začali akce nejen stavět, ale i organizovat. Klientům se líbilo, co děláme – asi přístupem víc než čímkoli jiným – a bylo toho čím dál víc. Potřebovali jsme spravovat objednávky a platby a chtěli jsme systém, který bude fungovat třeba i za 50 let a bude se dát dál rozšiřovat. Tak jsem oslovil Petra (ten se v počítači dokonce možná narodil :) ), popsali jsme hodně tabulí, dlouho kódili a v roce 2012 založili s  novou verzí systému Sinch, s.r.o.

 

Kde čerpáte inspiraci pro další práci?

Dave: Za mě je fajn poslouchat, co potřebují klienti, co potřebují lidi a co potřebujeme my. Pak se snažíme najít to nejvhodnější středové řešení.
Jáchym: Největší inspirací je to, co nefunguje. Protože se snažíme udělat to tak, aby to fungovalo.
Dave: Třeba shánění pracovníků přes SMSky bylo hrozně zdlouhavé a neefektivní, takže cílem bylo, aby to šlo „samo“. Když se zájemci začali sami hlásit na práce, byl to totální breaking point. Teď se nejen sami přihlašují, ale dokážou si i poslat výplatu. Všem to šetří spoustu času i energie. A bedňáci jsou z toho nadšení, protože mají naprostou svobodu. To je pro ně i pro nás největší výhra a oproti systémům, které tohle neumožňují, i velká výhoda do budoucna.

 

Na co jste ve firmě opravdu pyšní?

Jáchym: Na to, jak neformální prostředí u nás panuje. Že vše dokážeme řešit na normální lidské úrovni, že se můžeme bavit bez skrupulí a jednáme spolu slušně. Můžeme si věřit a nemusíme se navzájem kontrolovat. Taky že se na nás můžou lidi spolehnout a platíme včas. Jsme féroví. Když se něco řekne, platí to.
Petr: Já jsem pyšný, že jsme z ničeho vybudovali něco, co pořád roste a baví nás to. Celý tým se chce na chodu firmy aktivně podílet.
Dave: Lidi, kteří pro nás pracují, jsou spokojení. Kdyby nebyli, tak bych to dělat nechtěl. Jsem rád, že máme dobrou zpětnou vazbu jak od nich, tak od klientů. A čas od času i od Jáchyma :). A samozřejmě oceňuju pracovní kolektiv ve firmě. Jsme z větší části spíš kamarádi než lidi z byznysu.

 

Proč bychom měli používat právě váš nástroj na správu dat o pracovnících?

Petr: Protože je ověřený. Sami ho v praxi využíváme a nemohli bychom bez něj existovat. Je to pro nás zásadní nástroj, díky kterému pořád roste objem práce. Všechny nejdůležitější procesy jsou v Sinchi na jednom místě. Nepotřebujete tabulky, operátorky nebo externí účetnictví.
Jáchym: Pracovníkům dává Sinch svobodu a flexibilitu, pro klienty je mega jednoduchý na používání, funkční a pořád dostupný online.
Dave: Neznám v republice jiný, lepší systém. Kdybych znal, rád bych se jím inspiroval, ale nic podobného tady neexistuje. Proto jsme si udělali vlastní a vypadá to, že funguje docela fajn.

 

Jak se mění požadavky firem na správu dat o pracovnících? Zasáhne vás nějak GDPR?

Jáchym: Dat je čím dál tím víc. Je potřeba je třídit, hodnotit a analyzovat.
Dave: Taky je třeba je dlouhodobě ověřovat. Protože uživatelů je hodně a je mezi nimi neustálá fluktuace.
Petr: Už teď zpracováváme osobní údaje dost přísně, ale v souvislosti s GDPR vše samozřejmě revidujeme.

 

Kdo jsou vaši klienti?

Dave: Potenciální klienti Sinche jsou agentury nebo společnosti, které se zabývají krátkodobým zaměstnáváním a nárazovou práci. Ideálně crewing společnosti z hudebního prostředí.
Petr: To znamená hostesky, bedňáci, security, catering, barmani, úklidové služby…

 

Co chystáte do budoucna?

Petr: Expanzi.
Jáchym: Rádi bychom se rozrostli nejen v Čechách, ale i v Evropě a případně po celém světě. Pracovníkům i klientům by to přineslo výhodu sdílet zkušenosti v oboru napříč zeměmi. Dovednosti pracovníků by bylo možné v Sinchi ověřit třeba i v Japonsku. Hned by bylo vidět, co má člověk za sebou.
Dave: Taková certifikovaná reference, za kterou někdo dokáže strčit ruku do ohně. Sinch má potenciál nastavit nové standardy na trhu. Nejen v rychlosti a spolehlivosti zprostředkování práce, ale i v platbách mezd a faktur.

 

Koho aktuálně hledáte do týmu?

Petr: Hledáme programátory, kteří by nám pomohli s vývojem.
Dave: A obchodní zástupce. šikovné, agilní lidi, kteří by byli schopni Sinch nabídnout vytipovaným firmám a poslat ho do světa.
Petr: Ale rádi se potkáme s kýmkoli, komu by se naše vize líbila a chtěl by se k nám přidat.

 

Proč bych měl/a chtít pracovat právě u vás v týmu?

Dave: Máme párkovač.
Petr: To je pravda. Máme hotdogovač a lednici ve sprše.
Dave: A málokdy se vám stane, že vám šéf něco ugriluje na terase. Ne, o to samozřejmě vůbec nejde. Myslím, že jsme prostě příjemnej, mladej kolektiv.
Petr: Máme ambice a chceme dělat něco nového, co tu ještě nebylo. Náš projekt je hodně inovativní, žádná nuda. Nemrskáme jeden web za druhým pro kdejakou firmu, ale děláme věc, která má smysl.
Dave: Rozhodně se neprogramuje do šuplíku. To, co naše IT denně řeší, jsou reálné problémy. Pracujeme na tom, co někdo opravdu potřebuje, a každý update tak udělá radost spoustě lidí.
Jáchym: A taky protože jsme úplnej antikorporát.

 

Jak vypadá typický den v Sinchi?

Dave: V Sinchi je každý den atypický právě.
Petr: Což je vlastně velká zábava. Pořád se potýkáme s něčím novým, takže žádný stereotyp. Často brainstormujeme a musíme hledat nová řešení.

 

Máte pro naše čtenáře nějaký vzkaz nebo tip? :)

Dave: Přestaňte číst a pojďte k nám pracovat.
Jáchym: Přijďte ve středu v 9:30 na společnou snídani. Jestli máte zájem, rádi vás uvidíme.
Petr: Jen dejte vědět dopředu, ať vám stihneme koupit párky.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články