Martin Predný nám představil společnost Shockworks
Co Shockworks dělá?
V Shockworks pomáháme růstu a expanzi menším a středním maloobchodníkům. Za zhruba pět let naší aktivní činnosti jsme vyvinuli systematické flow, pomocí kterého dokážeme nejen nastavit pro maloobchodníky základní prvky jejich značky a vybudovat online obchodní kanály, ale zároveň s těmito značkami dlouhodobě žijeme, podporujeme je pomocí marketingových kampaní a pomáháme v expanzi na zahraniční trhy. Celý obsah toho, co v Shockworks děláme, se dá shrnout pod náš claim: Retail Accelerator.
Proč jste s Jakubem rozjeli Shockworks?
Z čistě pragmatických důvodů – chtěl jsem dělat něco, co mě bude bavit a zároveň jsem se chtěl vyhnout práci v korporaci, kde je vše svázané pravidly a nařízeními, které často postrádají selský rozum. I proto od začátku budujeme Shockworks jako otevřenou firmu – prostor, ve kterém se každý nejen může vyjádřit, ale zároveň se také realizovat, ať jde o nové metody v uživatelském testování nebo kreativní marketingovou kampaň.
Co je Vaše inspirace?
Spíš než inspiraci považuji za důležitou motivaci. A tou je pro mě, stejně jako pro další členy našeho týmu, úspěch našich klientů. Dlouhodobě s nimi totiž pracujeme a je proto radost vidět, že se projektům daří.
Co považujete za největší úspěch Shockworks?
Největším úspěchem je bezesporu náš tým lidí. To, že se nám povedlo dát dohromady firmu, která funguje a která pomohla již více než dvěma desítkám maloobchodníků prorazit na zahraničních trzích, je především jejich zásluha.
Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Jedním slovem: Evropa. Zásluhou našich vývojářů máme vytvořenou skvělou platformu, díky které je možno řídit maloobchod z kteréhokoli státu a našim klientům tak odstraňujeme další bariéru vstupu do expanze.
Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Díky našemu širokému záběru nechci specifikovat konkrétní pozice. Ať jde o kodéry, UX designery, markeťáky nebo analytiky, je nejdůležitější vždy to, že práce u nás nejde jen “odsedět”. Hledáme lidi hladové po vzdělání a úspěchu. Hledáme ty, kteří chtějí ve svém oboru něco dokázat.
V čem jste jiní než konkurence?
Pevně věřím, že otevřenost, s jakou ve firmě komunikujeme a prostor pro osobní realizaci, jsou jen jednou z mnoha odlišností od stereotypního zaměstnání. Toto léto jsme například odstartovali prvním ročníkem Shockworks Summer Campu, kdy jsme sbalili doslova celou firmu, na týden se přestěhovali do soukromé vily v Chorvatsku a společně pracovali na interních projektech, jako je třeba benefitní systém nebo nový brandbook.
Jaký eshop byl pro vás největší výzvou?
Nechci, aby to vyznělo alibisticky, ale každý jeden eshop je samostatnou výzvou. Nejde totiž jen o eshop, ale o celou značku, její komunikaci, její zákazníky. Každý projekt u nás přitom začíná stejně – vše co potřebujeme, jsou informace z důkladných analýz a čistý list papíru.
Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?
Jednoznačně tým spolehlivých a zodpovědných lidí, kteří nepostrádají invenci a táhnou za jeden provaz. I proto, že věřím v to, že takové lidi v Shockworks máme, jsem je zároveň označil za náš největší úspěch.
Jak vypadá pracovní den v Shockworks?
Každý den je jiný, stejně jako projekty, na kterých pracujeme. Vždy ale panuje přátelská atmosféra a i když jsou někdy deadliny náročné, víte, že kolem sebe máte plno super kolegů, kteří vám rádi pomůžou.
Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?
Základem pro úspěch v dnešní době zdaleka není jenom akademické vzdělání. Pokud chcete něčeho dosáhnout, věnujte se tomu naplno. Drive, nadšení a pracovitost mají v Shockworks vždy přednost před diplomy.