SALESDOCk: “Nastartujte kariéru v naší Sales & Leadership akademii“

SALESDOCk: “Nastartujte kariéru v naší Sales & Leadership akademii“

25. čvc 2018 Redakce 4 min

SALESDOCk je tu pro všechny startupy, které nabízí SaaS řešení a rády by zlepšily své obchodní výsledky. Firmám totiž dovedou dodat potřebné know-how a schopné obchodníky, kteří se o jejich obchod postarají. Zajímá vás, kam sahají počátky této firmy a co naopak plánují do budoucna? Přinášíme vám rozhovor s Jakubem Honem.

 

Čemu se SALESDOCk věnuje?

SALESDOCk pomáhá akcelerovat obchod mladým technologickým B2B firmám. Zaměřuje se primárně na startupy se SaaS produktem - software as a service, tzn., že se jejich produkt kupuje licenčně.

Začínající firmy bývají často postaveny okolo technicky zdatných lidí, kteří znají dobře své odvětví a produkt. Je to klišé, nicméně často zapomínají na důležitost obchodu (a marketingu). My jim pomáháme s nastavením strategie, obchodního procesu a infrastruktury. Následně z našeho týmu vybereme nejvhodnější obchodníky, doučíme se produkt a jdeme pro ně na trh získávat nové klienty napříč Evropou. Po určité době, kdy obchod začne fungovat, má startup možnost přesunout náš tým k sobě do firmy.

Pokud startup už má své obchodníky a chce pouze zvýšit jejich výkon, tak si je na 2 měsíce vezmeme k nám do naší SALESDOCk akademie, kde jim předáváme naše know-how a dohlížíme, aby bylo vše aplikováno i v praxi.

 

Proč a jak vznikl SALESDOCk?

SALESDOCk je můj a Michalův projekt. Během studií v Holandsku jsme začali pracovat pro technologický startup jako obchodníci. Právě tam jsme začali s inside sales. Michal prodával do Skandinávie a já na východoevropské trhy. Tam jsem poprvé viděli problémy, které technologické firmy mívají - špatně vedený obchod a nedostatek (hlavně kvalitních) obchodníků. Když jsme dostudovali, vrátili jsme se do ČR a stále vzdáleně pracovali pro ten samý startup. Uvědomili jsme si, že tuto službu by mohly využít i další mladé firmy, a tak vznikla myšlenka SALESDOCku, sales as a service.

Současně jsme začali zjišťovat, jestli by tuto službu využily i další startupy. Česká startupová scéna nám doslova trhala ruce. Založili jsme firmu na škálování B2B businessu, kde jsme byli zároveň prvními obchodníky. Poté jsme začali nabírat lidi, kteří chtěli dělat kariéru v sales, se kterými jsme asi rok testovali, pro jaké startupy je služba vhodná. Testovali jsme lehké i složité produkty a krátké i dlouhé sales procesy. Pochopitelně jsme si častokrát nabili hubu :-) Ale právě tak jsme se naučili, jak a jakým startupům pomáhat a jaké nabírat lidi...

V SALESDOCk neradi vidíme mladé nadějné tech firmy selhávat nebo stagnovat jenom kvůli tomu, že neví, jak správně prodávat. Pokud jako startup potřebujete zrychlit obchod, dejte nám vědět, my se podíváme jak prodáváte, navrhneme změny ke zlepšení a sami pro Vás začneme shánět klienty.

 

Kdo jsou vaši typičtí zákazníci?

Každá firma, pro kterou se rozhodneme prodávat, musí splnit kritéria, která jsme nastavili při našem testování. Vždy se jedná o B2B segment, SaaS (Software as a Service) produkt ověřený trhem, tzn produkt dokázal alespoň 1x prodat někdo jiný než jen zakladatel. Pokud startup ještě není ve fázi, kdy má své obchodníky, tak s ním pouštíme pilot, kde testujme product-market fit. Současně mezi naše klienty patří například Ysoft nebo Tableau.

 

Kde čerpáte inspiraci?

Všude kolem nás. Neustále máme oči otevřené, bavíme se s našimi zaměstnanci a našimi zákazníky a hledáme nápady jak zlepšit doručovanou službu. Sledujeme světově úspěšné technologické firmy a diskutujeme s jejich obchodníky o tom, jak to dokázali a jaký je jejich přístup k obchodu.

 

Co považujete za největší úspěch SALESDOCk?

To, že jsme dokázali dát dohromady skvělý dynamický tým s úžasnou energii.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Pokračovat v tom, co děláme, a začít vytvářet specializované týmy na určitá odvětví, např. vizualizace dat, bezpečnost, cloud atd. Našim klientům i zaměstnancům tak budeme přinášet větší hodnotu.

Také stále pracujeme na zlepšování našeho obchodního know-how a to předáváme všem, kteří se v obchodě chtějí zlepšovat. Budujeme komunitu obchodníků v technologiích. Založili jsme SALESDOCk sales akademii, kde vzděláváme mladé obchodníky a organizujeme meetupy. Do budoucna toto chceme dělat v celoevropském měřítku.

V neposlední řadě teď startujeme svou vlastní distribuční firmu. Někteří zákazníci, se kterými jsme spolupracovali, se nám líbili natolik, že jsme se rozhodli je přeprodávat na trhu pod naším jménem. Startujeme novou firmu Banana.bi, pod kterou prodáváme nástroj na vizualizaci dat Tableau. Do 4 let chceme otevřít pobočky v dalších evropských zemích.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Naším artiklem není produkt, jsou to lidé, takže na složení týmu si dáváme hodně záležet. Hledáme někoho, kdo má IQ i EQ na vysoké úrovni, má základní zkušenost s prodejem, ovládá anglický jazyk a chce se zdokonalovat v obchodě. V neposlední řadě musí zapadnout do naší kultury.

 

Proč bych měl/a chtít pracovat právě u vás?

Protože my máme schopnost nastartovat kariéru. Každý, kdo pro nás pracuje, absolvuje naší Sales & Leadership akademii, kde 2 roky intenzivně pracujeme na zlepšování obchodních dovedností a vedení lidí. Připravujeme naše zaměstnance na vedoucí role v technologických firmách. U nás je každý vlastníkem projektu, za který nese odpovědnost, což je pro mladé lidi s drivem velmi atraktivní.

 

Jak vypadá pracovní den ve SALESDOCk?

Náš den začíná ranním stand-upem celé firmy. Vzájemně si sdělíme a probereme co zajímavého nebo neobvyklého se dělo předešlý den a stanovíme si cíle na daný den. Obchodníci začínají den většinou odpovídáním na e-maily a poté volají klientům. Na oběd chodíme spolu a následuje několik kol fotbálku a káva. Odpoledne obchodníci navazují na ranní telefonáty, volají a rozesílají e-maily. Během dne také mívají osobní i online meetingy s klienty, vzdělávají se v oboru, věnují se social sellingu, chodí na tréninky a prohodí každý přibližně 10 nevhodných vtipů :-)

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Když si vybíráte firmu, kde budete pracovat, dívejte se více na leadera nad Vámi než na logo firmy.

 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články