Refresh: “Pro dobrý zážitek je potřeba spousta práce.“

Refresh: “Pro dobrý zážitek je potřeba spousta práce.“

23. bře 2016 Redakce 4 min

Pražské digitální studio Refresh bude letos slavit už 11 let své existence, během kterých se jim povedlo získat slušné portfolio klientů. Více o historii a plánech do budoucna se rozpovídal Ondřej Rytíř​, hlavní designer a jeden ze zakladatelů studia.

 

Co Refresh dělá?

Chceme být pro naše klienty jejich hlavním partnerem v digitálním světě. Navrhujeme jim webové prezentace a další online řešení, které přímo u nás i vyvíjíme. V grafickém designu občas přesahujeme i do tiskovin a jiných materiálů. Saháme i do oblastí testování použitelnosti, výzkumů a pořádání workshopů na základě principu Human centered design. Jinými slovy, snažíme se pro klienty pracovat tak, abychom přinášeli dobrou hodnotu pro ně i jejich zákazníky.

 

Proč jste rozjeli Refresh?

Na začátku nás bylo pět ­ já jako grafik, Petr jako programátor a Jirka jako frontend developer a k tomu další dva vývojáři Honza a Roman. Fascinovalo nás, jak se rychle internet rozvíjel a chtěli jsme být u toho. Spolupracovali jsme už před založením firmy. Když jsme studio zakládali, většina z nás ještě studovala, a tak ty začátky byly trochu v punku. Na druhou stranu ani ne půl roku po založení už jsme seděli na schůzce s Ivo Lukačovičem a řešili redesign herního portálu Hrej.cz, který tehdy ještě patřil Seznamu.

 

Co je Vaše inspirace?

Základem je inspirace uvnitř týmu. Ptáme se i kolegů, kteří přímo na projektu nepracují a mají tak čistý pohled, který není zatížený nějakou zkušeností. Často se bavíme s našimi klienty, a jejich klienty, abychom pochopili jejich přístup. Já osobně nacházím spoustu inspirace v architektuře, fotografii a produktovém designu. O účasti na konferencích a přednáškách samozřejmě ani nemluvím.

 

Co považujete za největší úspěch agentury?

Těch důležitých momentů bylo určitě více, nebyl jeden jediný výrazný. Vybral bych určitě internetové bankovnictví pro Equa bank, kde jsme se hodně naučili. Původní koncept celého bankovnictví jsme vymysleli, navrhli a celý naprototypovali za měsíc; stihli jsme i uživatelské testy. Letos to bude čtvrtý rok co se staráme o UPC ČR a zatím nás nevyměnili, tak věřím že jsou spokojení. V posledním roce mi udělal radost e­shop knihkupectví Academia, který jsme vytvořili pro vydavatelství při Akademii věd ČR. Letos se mezi naše klienty také zařadily MND, Moravské naftové doly ze skupiny KKCG. Líbí se nám jejich proklientský a férový přístup.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

V horizontu následujících týdnů se budeme stěhovat do větších prostor, protože jsme teď (i díky vám) přijali nové kolegy a současné kanceláře jsou nám už trochu těsné. Budeme spouštět další větší projekty, které ale bohužel nemůžu zmínit jmenovitě. Jednáme o jedné velké mezinárodní spolupráci, do toho nám chodí spousta nových poptávek, takže na nedostatek práce si rozhodně nestěžujeme.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Rádi bychom jedince, kteří přemýšlí nad tím, co dělají a záleží jim na výsledcích. Pečlivost je pro klienty důležitá a často záleží i na jediném pixelu. Pokud se to sejde se zájmem o seberozvoj, díky kterému se může rozvíjet i agentura, tak jsme nadšení. Na oplátku se snažíme vytvářet místo, kde je příjemná atmosféra pro práci a osobní rozvoj.

 

V čem jste jiní než konkurence?

Vzhledem k tomu, že jsem v jiné agentuře nepracoval, tak těžko říct (smích). Klademe našim klientům na srdce, že pro dobrý zážitek je potřeba spousta práce – ještě před samotnou tvorbou webu. Nestačí nám proto jen zadání ve stylu “vytvořte e­shop na židle”, ale ptáme se a zjišťujeme obchodní model, jak fungují procesy ve formě nebo kdo jsou zákazníci, tedy uživatelé takového webu. Abychom se mohli stát našemu klientovi dobrým partnerem, musíme ho nejprve dobře poznat. Určitě máme výhodu ve vývoji přímo u nás. Spolupráce a komunikace mezi těmi, kdo projekt navrhují a těmi, kteří ho následně vyvíjí je pro dobrý výsledek zásadní.

 

Co je pro vás při budování start­upu nejdůležitější?

Z mojí praxe můžu říct, že je to určitě elán do práce a absence strachu, ale určitě taky kopa dřiny a odříkání.

 

Jak vypadá pracovní den v Refresh?

Záleží na tom, pro který tým – naši vývojáři jsou totiž v kanceláři opravdu brzo, začínají už kolem sedmé, protože mají ráno největší klid na práci. Po nich obvykle přichází projektoví manažeři, kteří určují priority jednotlivým úkolům a předávají požadavky k nám a výsledky od nás zpět.. Každé pondělí máme poradu, na které si řekneme, co nás tento týden bude čekat a které úkoly musí být který den hotové.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články