PlnáPeněženka.cz: Baví nás pracovat na projektu, který je užitečný jak pro uživatele, tak pro eshopy.

PlnáPeněženka.cz: Baví nás pracovat na projektu, který je užitečný jak pro uživatele, tak pro eshopy.

3. srp 2016 Redakce 5 min

Vznik a vývoj projektu, Plnápeněženka.czkterý rád dává peníze z nákupu, nám představil Tomáš Záruba, produktový manažer.

 

Co PlnáPeněženka dělá?

PlnáPeněženka.cz dává uživatelům část peněz zpět z jejich běžných nákupů na internetu. Pro uživatele je celá služba velmi jednoduchá a samozřejmě zdarma. Po rychlé registraci si může uživatel vybrat jeden z více než 300 zapojených eshopů, prokliknout se do něj a následně provede obvyklý nákup (včetně jakékoliv volby dopravy, platby, výběru zboží apod.) následně mu většinou do 24 hodin zaregistrujeme jeho odměnu za tento nákup, která bývá zpravidla mezi 1 až 15 % z utracené částky. Po převzetí zboží a uplynutí zákonné lhůty pro vrácení zboží uživateli transakci potvrdíme, a poté si ji může vyplatit na bankovní účet. Na výběr máme široké portfolio obchodů od největších českých obchodů, jako například Mall.cz, Kasa.cz přes ecommerce projekty zaměřené na cestování - Booking.com, Hotels.com, Rentalcars.com až třeba po prodejce čínského levného zboží - AliExpress.com. Více informací o fungování se můžete dočíst zde.

 

 

Proč jste spustili portál PlnáPeněženka.cz?

Projekt je provozován společností 5DM.cz s.r.o., pod kterou spadají i další české startupy, jako například slevový srovnávač TopSleva.cz nebo affiliate síť AffiliateClub.cz. Projekt vznikl již v roce 2012 jako večerní zábava Patrika Pavla, který již v té době sledoval úspěchy velkých cashback portálů v zahraničí. Na přelomu roku 2013 a 2014 jsme v 5DM.cz přemýšleli o dalších vertikálách, ve kterých by firma mohla uspět, a úspěch zahraničních cashback portálů nám v rozhodnutí velmi pomohl. V polovině roku 2014 jsme projekt přebrali pod svá křídla, spustili novou verzi webu (včetně zbrusu nového kódu) a vydali se na novou jízdu. Více se můžete dočíst také na stránce o příběhu naší cesty.

 

Co je Vaše inspirace?

Na projektu vidím dvě hlavní inspirační linie. Ta business a projektová linie se odvíjí od cashback portálů ve Velké Británii, kde cashback využívá podle odhadů 20 % populace ke každodenním nákupům nejen na internetu a cashback se zde stal neokoukanou a zajímavější variantou k všudypřítomným slevám.
Druhá inspirační linie pochází z knihy Delivering Happiness (štěstí Doručeno) a všech služeb, které využívají zákaznický servis jako další (ne-li dokonce hlavní) marketingový kanál, protože věříme, že správná služba stojí na spokojeném zákazníkovi. To je v České republice stále trochu opomíjená strategie, i když v posledních letech se to velmi zlepšuje.

 

Co považujete za největší úspěch PlnéPeněženky?

Po přibližně dvou letech vedení projektu vidím největší úspěch v uplynulé cestě. Z několika jednotek uživatelů vyrostl projekt do služby s více než 150 000 zákazníky bez investiční pomoci, a to si stále myslíme, že jsme teprve na začátku. Podařilo se postavit službu, která je užitečná jak pro uživatele, tak pro eshopy, kteří si spolupráci s námi často pochvalují.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Růst. Stále je v České republice mnoho uživatelů i eshopů, kteří Plnou Peněženku nevyužívají a baví nás blažené výrazy uživatelů, kteří se o PlnéPeněžence dozví a začnou ji používat. Velký potenciál také vidíme ve zjednodušení služby, kdy nebude muset uživatel proklikávat z našeho portálu na daný eshop, ale třeba pouze jednoduše použije svoji kreditní kartu a cashback dostane automaticky na svůj bankovní účet.
Z pohledu B2B partnerů chceme zapojeným obchodům nabízet sofistikovanější způsoby propagace, které jim umožní oslovit ty správné zákazníky ve správnou chvíli, a podpořit tak své prodeje ještě významněji.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

V práci pro menší společnost (nebo startup) vidím velký rozdíl oproti práci v korporátním prostředí a člověk se do tohoto prostředí prostě musí hodit. Na rozdíl od mnoha startupových podnikatelů ovšem korporátní prostředí nezatracuji, jen je prostě jiné.
S velkým růstem a poměrně mladým projektem je spojena velká dynamika, to s sebou nese méně definované mantinely a častěji měnící se náplň práce nebo i kompetence.
Například náš hlavní programátor Petr je zároveň částečně produkťák, protože ho přesah do produktu velmi baví a má projektu v tomto ohledu co dát.
Do týmu hledáme mladší lidi, kteří dokáží ocenit práci na smysluplném projektu a volnější neformální pracovní prostředí a odvděčí se za to svojí zapáleností pro danou práci. Zároveň by Vám mělo vyhovovat, že nebudete mít přesně nalinkované kompetence a v případě zájmu si budete moci osahat i něco jiného, než je přesně Vaše profesní zařazení.
Pokud jsme Vás zaujali a máte chuť se přidat do týmu, určitě se nám ozvěte, pro šikovné pracovité lidi se u nás místo najde.

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

Budovat smysluplný produkt, který má své spokojené zákazníky a zároveň bude zajímavý pro lidi, kteří tento projekt tvoří. Myslíme si, že je důležité, aby v dnešní době lidi jejich práce bavila, protože v ní tráví poměrně dost velkou část svého života a celková spokojenost se pak projeví i na kreativitě a nových nápadech, které každý den posouvají mladé projekty dále.

 

Jak vypadá pracovní den v PlnéPeněžence?

Velmi rozdílně pro každého z nás. Poměrně se nám osvědčila spolupráce na dálku s některými spolupracovníky. Zatímco Petr na zákaznické podpoře již v 8h ráno odpovídá zákazníkům na jejich dotazy, tak náš programátor Petr má v 8h ještě půlnoc (protože programoval do 3h do rána, tak to má spousta programátorů ráda - nikdo je neruší). Někteří z nás naopak preferují “uspořádanější” život a tak sedí v kanceláři zhruba od těch 8h až 9h a zatímco oni si odskočí jen na oběd, tak Petr ze zákaznické si jde už třeba odpoledne lovit cachky, protože má napracováno a ví, že velký nával dotazů zákazníků přijde zase večer.
Z úvodu je zřejmé, že dáváme lidem větší volnost, a to z několika důvodů. Naše práce je dost kreativní a myslíme si, že kreativní práci nelze vykonávat úplně bez přestávky 8h denně. Druhý důvod je, že internet nikdy nespí a zákazníci píšou i večer nebo o víkendu a stejně tak marketingové akce mohou mít nejlepší výsledky večer nebo o víkendu a je škoda, když už třeba jen drobným zásahem nikdo nevytěží potenciál, protože mu skončila pracovní doba v 16:00.
Jako perličku mohu uvést příběh nového Petra (ano, už 3. Petr v týmu), který nastoupil na zákaznickou podporu 1. července, hned na státní svátek 5. července večer už ze své iniciativy vyřešil svoji první reklamaci od uživatelky, která se o naší “úžasné” službě ihned zmínila na svém Facebook profilu (protože kdo by čekal pozitivní odpověď od zákaznické podpory na státní svátek večer). Na druhou stranu jsme Petra ovšem celý minulý týden v kanceláři neviděli, ne že by nepracoval, ale z vesnice za Prahou se pracuje prostě lépe.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články