Ordr: “Pro nás je každý zákazník důležitý.“

Ordr: “Pro nás je každý zákazník důležitý.“

23. čvc 2015 Redakce 4 min

Dnes jsme vyzpovídali Jakuba z Ordru, který nás pravidelně zásobuje obědy.

 

Co Ordr.cz dělá?

Ordr.cz je takovou restaurací na kolech. Díky síti kurýrů a vlastní kuchyni rozvážíme obědy a večeře po Praze. Naší největší přidanou hodnotou je rychlost, kdy průměrné doručení jídla od objednání se pohybuje kolem sedmi minut.

 

Proč jste rozjel Ordr.cz?

Před Ordr.cz jsem pracoval ve vývojářské společnosti STRV (dříve uLikeIT), která je nyní většinovým vlastníkem služby. Tehdy se nám nelíbilo čekat i více než hodinu na objednané jídlo. Protože STRV má své obchodní aktivity především v USA, tak jsme znali ze San Francisca službu SpoonRocket, která vozí jídlo do 10 minut, a tak jsme si řekli, že by bylo super mít něco podobného v Praze. Ordr.cz tak vzniknul trochu jako nutnost, protože jsme měli pořád hlad, ale nechtělo se nám čekat.

 

Co je Vaše inspirace?

Sleduji několik start-upových projektů, které dělají vlastně to samé, co my. Jedná se třeba o služby Sprig, SpoonRocket nebo EatFirst. Je zajímavé sledovat, jak se vývoj jednotlivých služeb vyvíjí naprosto nezávisle na sobě, ale přitom jde stejným směrem. Nemyslím si, že by všichni sledovali všechny kolem sebe, a přesto se ty cesty ubírají velmi podobným směrem.

 

Co považujete za největší úspěch Ordr.cz?

Za úspěch považuji současný stav Ordr.cz, respektive to, že se nám celou platformu podařilo postavit na vlastní nohy. V začátcích nám věřil jen málokdo a vidiny jsme neměli dle trhu zrovna růžové. úspěch tak je, že jsme se stali úspěšnou “restaurací na kole”, která prodává několik set jídel denně. V době, když jsme začínali, jsme si vytyčili ještě vyšší cíle, takže máme pořád na čem pracovat, kam růst.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Pokrýt v Praze co největší oblast, udržet časy rozvozu a nabídnout výběr z více jídel a udělat z Ordr.cz firmu, která je schopna tento koncept replikovat i v jiných městech.

 

Chystáte se rozšiřovat rozvoz do dalších částí Prahy?

Určitě ano. Holešovice jsme chtěli pokrýt již koncem června, ale vybrali jsme si obrovský kus smůly, když jsme den před spuštěním této zóny přišli o tři kurýry (včetně motorek). Do té doby jsme neměli od samého začátku ani jednu nehodu, a teď to přišlo jako blesk z čistého nebe. Ale možná jsem za to rád, protože nám to ukázalo, že na logistiku musíme dbát ještě víc. Do budoucna máme v plánu i také další části Prahy, ale chceme držet kvalitu jídla a rychlé dojezdové časy, proto volíme raději pozvolnou expanzi.

 

 

Plánujete nějaké speciální akce pro stálé zákazníky?

Nejenom pro ně. Pro nás je každý zákazník důležitý, a tak chceme přinášet výhody všem.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Já chci vždy někoho, kdo dokáže přinášet o něco víc, než má v popisu práce. Je mi jasné, že ne každá pozice takové možnosti nabízí, ale i tak máme třeba kurýry, kteří dokáží přinášet věcné podněty a vylepšovat procesy nebo například funkce aplikace pro zpracování objednávek. Konstruktivní kritiku beru od každého.

 

V čem jste jiní než konkurence?

V tom, že nejsme vlastně takový rozvoz jídla, jak ho veřejnost plošně vnímá. Jsme spíš pojízdná restaurace, která dorazí až za zákazníkem, a to rychleji než denní meníčko v restauraci.

 

Kolik hladových lidí denně nakrmíte?

Kdybychom šli po číslech a měli bychom každý den burger, tak tam je počet objednávek limitován jenom množstvím kol a skútrů a kapacitou kuchyně. Když máme burgery, dostáváme i 100 objednávek během 10 minut rozvozu, což je pro zachování doručení v řádu minut řádný oříšek. Proto i my s naší logistickou sítí musíme burgery opakovat pouze jednou za čas. Takže abychom zachovali rychlost doručení a kvalitu, snažíme se růst optimálně kolem 30 % měsíčně. V současné době máme denně kolem 300 objednávek.

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

Mít neustále pocit, že vše jde dopředu. Důležité je pro mě se nedostat do fáze, že si člověk řekne: “Tak fajn, tohle už stačí, teď to budeme jenom udržovat.” Máme dané cíle, ke kterým možná vede pozvolná cesta, ale to by nebavilo mě ani lidi v týmu. Takže důležitá je dynamika celé firmy.

 

 

Jak vypadá pracovní den v Ordr.cz?

Na chodu celého Ordr.cz se podílí mnoho lidi a každý z nich má úplně jiný denní rytmus. Například kuchař, který vaří oběd přichází do kuchyně už kolem páté hodiny ráno. K němu se pak postupně přidávají lidé, kteří se podílí na chodu celého poledního rozvozu. Pomocníci v kuchyni, šéf směny, pracovník zákaznické linky, kurýři. A s koncem poledního rozvozu se už cely kolotoč rozbíhá znovu, aby bylo vše připraveno na večerní směnu. Mimo nich pak musím zmínit programátory, grafika nebo lidi z marketingu, kteří nejsou tak úzce časově spjati s tím, jak probíhá rozvoz.

 

Jaké je Vaše nejoblíbenější Ordr jídlo? :-)

Je zajímavé, jak se to postupně pořád mění. Dřív bych nedal dopustit na lasagne, pak dlouho vládly všechny druhy curry a teď ujíždím na různých variantách pyré.

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Ano! Pokud chcete vyzkoušet Ordr.cz, neváhejte! Pokud u nás chcete pracovat, přijďte se k nám podívat, zajímavé práce máme dost. A pokud víte o prostorách v centru, kde bychom mohli postavit větší kuchyň, hned nám piště.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články