Novinky od Grip Digital!

Novinky od Grip Digital!

10. lis 2017 Redakce 7 min

Grip Digital se od našeho posledního rozhovoru povedlo opravdu dost. Rozšířili svůj tým, přestěhovali se, uzavřeli nová partnerství a hlavně dokončili několik zajímavých her. O jejich plánech i o aktuálních trendech v herním průmyslu jsme si popovídali s Janem Cabukem, spoluzakladatelem Grip Digital. Pokud se chcete podílet na budoucnosti herního vývoje, máte jedinečnou příležitost. Tým Grip Digital stále rozšiřuje své řady! 

 

Honzo, poslední rozhovor jsme spolu dělali již více než před rokem a půl. Co se u vás za tu dobu změnilo?

Od našeho posledního rozhovoru se nám podařilo hodně věci, a to jak s projekty, tak hlavně v rámci týmu, a opět zhruba po roce a půl se stěhujeme do větších prostor. Pro rok 2017 jsme si nastavili za cíl připravit firmu a hlavně celý náš tým na růst. Podařilo se nám to perfektně a nyní chceme stavět na zaběhnutém produkčním týmu, profesionálních postupech a celkově sladěném vývoji. Díky tomu máme s kolegou Jakubem ještě více prostoru věnovat se dlouhodobé strategii a rozšiřování firmy.

Podařilo se nám uzavřít velmi zajímavá partnerství, což mimo jiné znamená i velmi zajímavé projekty, na kterých náš tým spolupracuje. Pěkným příkladem je například naše konzolová adaptace super úspěšného indie hitu Darkest Dungeon.
Mothergunship, náš aktuálně největší interní projekt, pokračuje velmi dobře a my se těšíme na první veřejnou verzi, kdy bude k dispozici již za několik měsíců v předprodejích. Jedná se o first-person střílečku kombinující unikátní možnost postavit si zcela vlastní, třeba i šílenou, zbraň, bullet-hell souboje, roguelike systém náhodně generovaných misí. To vše je zabalené do úžasného sci-fi prostředí a grafiky. Nicméně největší radost mám osobně z toho, jak dobře nám stále funguje rozrůstající se tým a nemusíme řešit žádné interní konflikty ani produkční zádrhely a naopak se posouváme dopředu.

 

Stále platí, že je vaším hlavním trhem ten americký? Co se v poslední době událo v herním průmyslu?

Amerika je poměrově zhruba 70 % našich prodejů, takže je to stále opravdu silný trh. Samozřejmě záleží i na produktu. Některým našim hrám se daří více v Evropě, ale na americký trh se vždy můžeme spolehnout. Jsme zvědavi, jak nám bude “fungovat” Čína, kde se otevřel trh s konzolemi a hlad po hrách tam je velký.
Další velká událost v herním průmyslu, která pro nás má význam, je relativně nová konzole Nintendo Switch. Osobně si myslím, že tohle se Nintendu povedlo, a to hlavně jako kvalitní a smysluplné konzumní zařízení, je to prostě radost jej používat. Pro náš tým a firmu to má ještě zajímavější dopad, protože na Nintendo Switch už jsme pomohli vydat několik projektů a navázali jsme díky tomu nové obchodní partnerství. Je to pro nás další z výdělečných herních platforem, které umíme.

 

Já sama, jako naprostý herní diletant, jsem zaznamenala, že jsou nyní hodně v kurzu VR hry, pracujete také na nějakých?

Virtuální realita je samozřejmě určitá trendová záležitost, ale nebál bych se také říci, že je to uměle vytvořená vlna pramenící z potřeby mít tu další komerčně obsaditelný milník. Pro nás to není tak zásadní věc, kvůli které bychom ohýbali náš vývoj a plán projektů. Každopádně jsme s VR koketovali poměrně brzy, a to díky exkluzivnímu přístupu k prvním prototypům Playstation VR (tehdy projekt Morpheus).

Ohledně našich VR herních projektů asi mnohé překvapí, že v Čechách se pracovalo na vývoji a vydání jedné z vůbec prvních velkých VR her na PC. Tím velkých myslím opravdový herní zážitek s příběhem, skvělou grafikou a délkou dohrání kolem 30+ hodin herního času. The Solus Project, který GRIP Digital z větší části spoluvyvíjelo pro PC a zároveň kompletně adoptovalo a celosvětově vydalo pro herní konzole jako jednu ze svých her. Hráče čeká úžasná, atmosférou protkaná, first-person survival adventura s plnohodnotným příběhem, volností pohybu po rozsáhlé planetě, reálně simulovaným počasím, pohybem hvězd a planet, vynikající grafikou a plnou podporou VR pro PC a nyní i PlayStation VR. Celosvětově jsme prodali přes 250.000 kopií a poslední aktuální vydání pro PS4 a PlayStation VR proběhlo pár týdnů zpátky, takže číslo bude ještě větší.

 

V posledním roce se toho hodně změnilo také na trhu práce, jak se vám daří shánět nové posily?

Myslím, že boj o nové lidi se nikdy nezmění, s nadsázkou řečeno, dokud někdo nevymyslí “black box”, který vše vyrobí. Tým je zásadní a výběr těch správných lidí je neustálý proces. Pravdou je, že se nám za poslední měsíce podařilo nabrat velmi dobré kolegy a sám se divím, odkud se ti lidé k nám dostanou. Určitým faktem je asi i to, jakou atmosféru máme v týmu a jaký máme přístup k práci na projektech. Díky tomu se nám daří získat i velmi schopné lidi z větších studií. Dalším faktorem je pak samozřejmě i StartupJobs, přes který dokážete oslovit přesně ty správné lidi, jaké do týmu hledáme.

 

Koho aktuálně hledáte do týmu?

Vždy chceme do týmu získat chytré programátory, kreativní grafiky a obecně do práce nadšené a talentované lidi, kteří naše projekty a tým posunou dále a zároveň budou chápat naše firemní a týmové hodnoty.
Zajímají nás 3D grafici a 3D profesionálové, kteří už o vývoji her něco vědí, ať už jde o generalisty, modeláře, animátory nebo technicky orientované grafiky apod. Samozřejmě bychom rádi našli i skryté talenty a kreativce, protože naše projekty jsou různorodé od propracovaných sci-fi prostředí až po stylizované až karikovaně laděné postavy a prostředí, které známe třeba právě z Nintendo platforem. U programátorů se ani nemá cenu moc rozepisovat, každý zkušený nebo talentovaný programátor v C#/C++ má u nás dveře otevřené.
Práce a projektů máme opravdu hodně, a proto i ostatní pozice jako herní testeři a level designeři jsou neustále aktuální.
Začátkem příštího roku začneme také hledat finančního ředitele a posilu marketingu jako další z klíčových pozic. Určitě chceme opět hledat i zde na StartupJobs.

 

Nedá mi to a musím se zeptat, podařil se vám nějaký pěkný úlovek na StartupJobs? :-)

Díky StartupJobs jsme již v minulosti obsadili zásadní pozici development manažera a myslím, že to bylo přesný zásah pro obě strany a Petr C. je nyní klíčovým členem týmu a struktury celé firmy. Nedávno jsem byl já sám potěšen, když jsi mi napsala, že jsme pravděpodobně trhli rekord s inzercí na programátory. Tohle je prostě potěšující signál, že to děláme dobře, a měli jsme tedy historicky rekordní počet zájemců v krátkém čase. Opět jsme našli velké programátorské talenty a zodpovědné testery a já doufám, že to není poslední úspěšné kolo inzerce na StartupJobs.

 

Proč bych měla chtít pracovat právě u vás?

Odpověď Petra C. – našeho development manažera:
“Osobně za největší benefit rozhodně považuji naši volnou firemní kulturu. Prakticky u nás neexistuje žádná fixní pracovní doba. Když si potřebuji někam odběhnout anebo si vezmu home office / sick day, tak vím, že se nad tím nikdo nebude pozastavovat. Líbí se mi, jakou firma v tomto směru vkládá do svých zaměstnanců důvěru. Zároveň z mých kolegů cítím, že si tohoto přístupu opravdu váží a dokážou to firmě splatit poctivou a zodpovědnou prací bez zbytečných průtahů a přetažení deadlinů.”

 

Chystáte se na nějakou akci, kde se s vámi budou moci zájemci o práci v Grip Digital setkat a popovídat si o možnostech?

Rozhodně se chystáme. Nejbližší možností bude česká konference GDS (Game Developer Session). GRIP bude jedním z partnerů a Martin, náš CTO, opět připravil užitečný workshop a přednášku pro herní vývojáře. Začátkem příštího roku se pak uskuteční naše oblíbené GDC v San Franciscu, kde každý rok prezentujeme naše aktuální projekty a rádi se zde setkáváme s našimi obchodními partnery a také kolegy z celého světa.

 

Co plánujete v nejbližším roce?

Rok 2018 bude hned ze začátku pro celý tým velmi zajímavý. Již v polovině roku 2017 jsme započali přípravu a plán na stěhování do nových prostor. Firma se rozrůstá a za dobu naší existence to bude již páté stěhování do větších a lepších kanceláří. Aktuálně jsme v procesu výstavby a s architekty ladíme každý detail, od moderního nábytku po technologie. Chceme, aby se v nových moderních kancelářích na Smíchově všem líbilo a mohli být produktivní a zároveň trávili den v příjemném prostředí.
Vedle toho nás čeká celosvětové vydání již zmiňovaného projektu Mothergunship, a to včetně diskové verze na všechny hlavní platformy. Mimo to věřím, že stihneme ohlásit a poprvé ukázat i náš další velký interní projekt, který je ve vývoji již rok. Myslím, že to bude opět zajímavé pro celou firmu a tým.

 

Moc díky za odpovědi. Chtěli byste něco vzkázat našim čtenářům? :-)

Těm, co čtou tento rozhovor a hledají práci v oboru, ať se nám ozvou, případně nás najdou například na zmiňovaném GDS. Ostatním děkuji za přečtení rozhovoru.

Na naše otázky odpovídal Jan Cabuk, spoluzakladatel Grip Digital.

Na naše otázky odpovídal Jan Cabuk, spoluzakladatel Grip Digital. 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články