Mixit: “Podmínky pro úspěch má každý jiné a společné mají jedno - práce, píle a zase práce.“

Mixit: “Podmínky pro úspěch má každý jiné a společné mají jedno - práce, píle a zase práce.“

10. úno 2015 Redakce 3 min

O Mixit jsme si povídali s Martinem

Co Mixit dělá?
Mixit dělá lidi spokojenými, tedy snaží se o to. Nabízíme možnost namíchat si vlastní mix müsli, kaší, suchých plodů nebo třeba tyčinky, sušenky a čokoládu podle vlastní chuti jednoduše na internetu a nechat zaslat po celé ČR, Slovensku a Polsku.

Proč jste rozjeli Mixit?
Chtěli jsme se seberealizovat, rozjet něco dlouhodobého, časem si třeba i něco vydělat, přijít s něčím novým, kreativním a neokoukaným. Idea vlastního müsli k tomu vybízela a nebylo o čem, dali jsme tomu vše a dnes nelitujeme :)


Co je Vaše inspirace?
Inspirujeme se hlavně trendy a projekty v zahraničí. Příběhy Stevea Jobse apod. sice mohou být inspirativní, podmínky pro úspěch má ale každý jiné a společné mají jedno - práce, píle a zase práce.

Co považujete za největší úspěch Mixitu?
Je to spousta malých dílčích úspěchů a tím největším je asi to, že zkrátka fungujeme a stále máme pocit, že to celé je kam posouvat a kam na českém trhu škálovat náš business. Pár lidí nám zpočátku říkalo, že je to pouze hype, móda a bublina, která splaskne. Lidé se ale nepřejedli, naopak berou náš produkt jako svůj dobrý návyk a získáváme stále další - to vnímáme jako úspěch. Jestli se nám podaří uspět i na dalších trzích, to bereme spíše jako další z mnoha výzev.

Jaký mix je nejoblíbenější?
V listopadu a prosinci vám řekneme, že Vánoční mix, v lednu se nám zdá, že nejvíce frčí Valentýnský a na jaře zase Velikonoční :) Naše podnikání je důkazem toho, že sto lidí je sto chutí a díky tomu můžeme přinášet přidanou hodnotu.

Co pro vás bylo na začátku podnikání nejtěžší?
Dát o sobě vědět, dostat se do objemů a čísel, které budou moci financovat růst a nás uživit. I když jsme již věděli, že to pojede, ten první rok a půl nebyl lehký.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Těch je spousta… některé jsou hluboko v šuplíku, jiné se válí po stole a jen je odkládáme na další den. Expandovat, pouštět do světa nové produkty, optimalizovat výrobu a procesy. Občas nevíme co dřív a často některé věci nedotáhneme do konce. Přesto se ale díky týmu daří posouvat se dále.

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Vždy je to o tom najít kolegu, který přinese něco nového a bude stejně nadšen pro věc jako my. Zaměstnanců je plný internet, my potřebujeme opravdové posily, které zatáhnou za jeden provaz, i když před Vánoci lámeme rekordy. Náš kolektiv není o přísné hierarchii, ale o přátelském a týmovém prostředí.

V čem jste jiní než konkurence?
Pokud máme brát jako naši konkurenci tradiční velké výrobce cereálií, pak jsme malí, flexibilní a nezávislí na maloobchodních řetězcích. Nikdo nás netlačí na cenu surovin a minimalizaci nákladů, proto můžeme nabídnout odlišný produkt z prémiových surovin a ve složení, které si zákazník sám zvolí.

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?
Uspokojit každého zákazníka. Zní to jako klišé, ale pokud bychom dopustili, že se s námi zákazník rozloučí zklamaný, nebyli bychom možná tam, kde jsme. Zákazník má vždy pravdu, na internetu to platí dvojnásob, a protože chybovat je lidské, pokud nemáme možnost se o nespokojenosti zákazníka dovědět, je to pro nás velmi mrzuté.

Jak vypadá pracovní den v Mixitu?
Výroba i expedice jede většinou na 2 směny, ranní a odpolední až do večerních hodin. K té ruční ve 2 menších halách aktuálně rozjíždíme i unikátní velkou výrobní linku, která by měla časem eliminovat sezónní výkyvy, zkrátka se stejným počtem lidí zvládneme letní objemy objednávek i předvánoční, které jsou až 5x výše. Kolegové z administrativy (hlavně podpora zákazníkům, IT, a velkoobchod) pracují v jedné směně, scházíme se v 8 či 9, celý den se navzájem scházíme a ve svých kancelářích či na skype diskutujeme společné kroky. Výrobu i administrativu máme prostorově propojenou, je to stále o bezprostřední a živelné komunikaci.

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?
Možná takový vzkaz všem startupistům: Vykašlete se na všechny startupové konference a sešlosti. Dejte si dohromady smysluplný business model, zkuste co nejdříve najít alespoň pár platících zákazníků a pokud od nich bude pozitivní feedback a vy budete svému produktu věřit, běžte za svým snem, makejte a neustávejte. úspěch se možná dostaví později, než bylo očekáváno (a než o tom čtete ve Forbesu), ale stojí za to! :)

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Osobnosti, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články