Startup Databricks.com pomáhá korporátům hledat use cases pro “nudné AI”. Ve zkratce se snaží v nekonečných Big Data databázích hledat pomocí data-science a umělé inteligence použitelné informace. Toho využívá přes 2000 klientů, mezi které patří např. Samsung, Zalando, HP nebo Cisco.
Společnost již dosáhla na investice v celkové hodnotě 500 milionů dolarů, poslední kolo fundraisingu v objemu 250 milionů dolarů (5,5 mld korun) posunulo hodnotu společnosti k 2,75 miliardám dolarů (62 mld. korun). Mezi investory je i Microsoft, který technologii nabízí v rámci svého produktu Azure.
CEO společnosti Ali Ghodsi řekl, že kapitál použije k náboru do nových kanceláří a expanzi do dalších odvětví jako media, retail a veřejný sektor. Databricks organizuje 23.-25. března Spark+AI Summit v San Franciscu, kde zazáří velká jména z celého světa.
Autor: Matyáš Vejskal