Kouč na telefonu a fitko v zrcadle. Startupy bohatnou na digitálním tréninku

Kouč na telefonu a fitko v zrcadle. Startupy bohatnou na digitálním tréninku

12. čvn 2019 Redakce 4 min

Rostoucí záliba ve zdravém životním stylu a současná zaneprázdněnost pracujícího lidu dává vyniknout startupům, jež digitalizují sport a přenášejí jej z fitness klubů na obrazovky. Newyorský startup Mirror uzavřel v uplynulých dnech funding za 36 milionů dolarů (815,4 milionů korun), jeho slavnější předchůdce Peloton dosáhl nedávno hodnoty dokonce čtyř miliard dolarů (90 miliard korun). Podívejte se, kdo další uspěl díky přenesení sportu na displeje.

Doba je uspěchaná, možnosti neomezené a vysoký životní standard, jež si mnozí oblíbili spolu se zdravým životním stylem, není zadarmo. Jak přitom skloubit pracovní vytíženost s pohybem, který je pro správnou životosprávu tak důležitý? Hádáte správně, pomocí trenérů, kteří se po vás „vozí” přímo ve vašich obývácích či kancelářích. Digitálně.

Cvičení s nástěnným zrcadlem Mirror (Zdroj: Mirror)

Třeba prostřednictvím interaktivního nástěnného zrcadla od zmíněné společnosti Mirror. Vynález v přepočtu za 34 tisíc korun za kus, který připomíná obří displej mobilního telefonu zavěšený na zeď, pobláznil Ameriku. Částečně proto, že si produkt oblíbily přední celebrity od Jennifer Aniston po Gwyneth Paltrow, jež se svým kouzelným zrcadlem rády chlubí na sociálních sítích, a tak se z jeho vlastnictví stala prestižní záležitost. Nově na ně lákají také třeba luxusní hotely.

Firma nesděluje, kolik odběratelů má, podle únorového zjištění listu The New York Times se ale tou dobou prodávalo nějakých 650 kusů měsíčně. A tak není divu, že se ambiciózního projektu chopili investoři, kteří podle nedávné zprávy TechCrunche nalili do tři roky starého Mirroru 36 milionů dolarů.

Rotopedy - zlatý důl

Vedle stávající nabídky sportovních lekcí, při nichž k cvičenci promlouvá živý trenér, chce navíc nyní společnost se zrcadlem zabrousit také například do světa módy a kosmetiky. Z interaktivního displeje se tak má stát běžná součást domácností, tvůrci si jej dokonce představují jako „třetí obrazovku" hned po telefonu a počítači, jež má být v budoucnu vybavena stejnými funkcionalitami jako její menší a starší bratříčci. Už nyní se dá prostřednictvím zrcadla třeba nakupovat sportovní vybavení.

V souvislosti s Mirrorem mnozí připomínají úspěšnou, rovněž newyorskou společnost Peloton a její stejnojmenný rotoped. Ten je osazen displejem, na kterém se streamují cvičební lekce. Společnost, jež byla založená v roce 2012, vybrala od té doby od investorů takřka miliardu dolarů a její hodnota nedávno pokořila hranici neuvěřitelných čtyř miliard dolarů.

Rotoped Peloton s interaktivní obrazovkou. (Zdroj: Peloton)

Fitness startupy obecně zažívají boom, jak ukazují poslední měsíce. Například v loňském roce se do nich ve Spojených státech investovaly celkově dvě miliardy dolarů ve venture kapitálu, což je v dané oblasti rekordní číslo. Ale i letos to vypadá na vysoké sumy.

S trenérem v hodinkách

Tři miliony dolarů (68 milionů korun) vybral před pár týdny startup Livekick, který je založený na řízeném tréninku one-to-one s osobním trenérem. Ovšem opět na dálku a prostřednictvím aplikace. Klienti se přihlásí k 30minutové lekci, přičemž jejich lektor přizpůsobí lekci prostoru, vybavení a možnostem, které má klient k dispozici.

Inspirací ke vzniku aplikace byly časté služební cesty zakladatele Yardena Tadmora, který si při nich zvykl volat se svou trenérkou Shayna Schmidt a nechat se jí vzdáleně koučovat přes FaceTime. Vedlo to k tomu, že posléze společně založili LiveKick. Oba dodávají, že aplikace usnadňuje situaci nejen cvičícím, ale i instruktorům, neboť díky celosvětovému pokrytí pomáhá vykrýt časy, které jsou pro ně tou dobou v dané time zóně slabé.

Dřina v podání aplikace Livekick (Zdroj: Livekick)

Na principu individuálních tréninků a lidských koučů na telefonu funguje i zbrusu nová služba Future, jež byla spuštěna teprve na přelomu května a června. Na rozdíl od předešlých se vyznačuje neustálou interakcí klienta se zvoleným lidským trenérem, s nímž si na počátku sestaví cvičební plán. Trenér svého svěřence kontroluje prostřednictvím chytrých hodinek, jež klient obdrží spolu se svým členstvím, a pokud zjistí, že nedodržuje stanovený trénink, pokárá ho prostřednictvím zprávy. A „drsná" metoda podle všeho zabírá. Výsledky z předešlého beta testování ukázaly, že 95 procent uživatelů vydrželo trénink po tři měsíce, 85 procent dokonce půl roku.

Vedle zmíněných nástrojů patří k populárním také aplikace Aaptiv, jež nabízí svým uživatelům přes 2500 audio sportovních lekcí. Do června 2018 měla 200 tisíc odběratelů a vybrala 52 milionů dolarů (1,177 miliardy korun). Startup Plankk zase letošního ledna spustil aplikaci, v níž si můžete zvolit fitness lekci od populárních instagramových influencerů.

Autor: VAL

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články