Grip Digital: Děláme herní byznys tak, jako nikdo jiný.

Grip Digital: Děláme herní byznys tak, jako nikdo jiný.

12. dub 2016 Redakce 5 min

Firmu Grip Digital nám představil Jan Cabuk, spoluzakladatel.

 

Co Grip Digital dělá?

Naše firma se pohybuje v oboru počítačových a konzolových her. Naším hlavním zaměřením je vývoj a distribuce her od USA po Japonsko, na kterých spolupracujeme s našimi mezinárodními partnery. Naše B2B služby jsou na české poměry unikátní, mimo vlastní vývoj her nabízíme vydavatelský servis pro malé, ale i velké společnosti. Někdo využije schopnosti našeho vývojového týmu, jiné studio zase potřebuje vydat svůj titul na konzole (např. Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Wii U atp.) či PC a někteří naopak chtějí svůj produkt zviditelnit a využít našich marketingových zkušeností. Podílíme se i na financování projektů pro studia, které to potřebují nebo mají zajímavý produkt. Máme dva stále týmy v Praze a ve Zlíně.

 

Proč jste rozjel Grip Digital?

S kolegou Jakubem Mikyskou jsme se zhruba před osmi lety potkali ve firmě, která se tehdy zabývala mobilními J2ME hrami. Jakub měl tehdy studio na starosti a mě najal na vytvoření a vedení kreativního týmu. Oba jsme měli zkušenosti z velkých firem, já jsem si prošel úplným zrodem a několika lety pražské pobočky Walt Disney Mobile. Okolnosti a naše podobné obchodní myšlení nás vedli k tomu, že jsme se rozhodli  rozjet vlastní firmu. Když jsme Grip Digital v roce 2009 zakládali, byly teprve na vzestupu hry na tehdy se rozjíždějící se smartphony. Každý by asi čekal, že se na této vlně svezeme, ale my jsme se rozhodli provést celkem odvážný krok a zaměřili jsme se na konzole. Na české poměry možná zvláštní a riskantní rozhodnutí, ale my nyní vidíme, že jsme udělali dobře a firma stále roste. Za tu dobu jsme se etablovali a získali unikátní zkušenosti a kontakty na opravdu světové úrovni. Dnes díky tomu máme skvělé vztahy například se Sony a Microsoftem, pro které jsme relevantní partner a plánujeme společné věci s ročním předstihem. Jako příklad může posloužit jeden z našich posledních projektů s názvem The Solus Project, který je celosvětově, jako jeden z prvních v programu Xbox Game Preview a dostává se mu od Microsoftu opravdu velké podpory.

 

 

Co je Vaše inspirace?

Celý rozšiřující se tým a firma, kterou každým rokem člověk vidí růst.

 

Co považujete za největší úspěch Grip Digital?

Aktuálně to, že značka Grip Digital je známá a jsme hlavně na mezinárodním trhu vnímání tak, jak jsme si představovali - tedy jako vydavatel, vývojář a B2B partner pro daný segment videoher. Dále pak to, že se na nás obrací i velká studia na základě dobrých referencí a skvělého týmu. úspěch je také to, že máme minimální fluktuaci lidí v týmu a tudíž to snad děláme dobře.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Plánů je hodně, ale snažíme se růst s jistotou a nestavět až tak vzdušné zámky. V minulém roce jsme se rozšířili, investovali do posílení značky, nových kanceláří a infrastruktury pro náš tým v Praze a chystáme se posílit relativně nový, ale velmi nadějný tým ve Zlíně. Chtěli bychom financovat i větší projekty společně s našimi partnery a rozhodně ještě více zviditelnit značku Grip Digital, hlavně v USA, což je náš největší trh.

 

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Pracovité, chytré, samostatně zodpovědné a hlavně s týmovým duchem. Na kolektivu si stavíme a vždycky z potenciálních zaměstnanců musíme cítit, že do našeho týmu zapadnou, práce je bude opravdu naplňovat a bavit. Tohle je důležité, nelze toho dosáhnout pokaždé a konstantně, ale já se pravidelně ptám všech v týmu, jestli jsou spokojeni a jestli je práce na konkrétním projektu někam posunula. Do určité míry jsme v tom všichni společně.

 

V čem jste jiní než konkurence?

Především tím, že u nás děláme herní byznys a pracujeme s technologiemi tak, jako nikdo jiný z CZ/SK vývojářů. Pro nás je konkurence hlavně v zahraničí. Místní trh se skládá z „klasických“ vývojářských studií, které pár let pracují na svých projektech a pak očekávají návratnost investice. U nás to funguje trochu odlišně. Naše portfolio je bohatší a her vydáváme během jednoho roku několik. Jsou to naše produkty. Programátor tak například vidí skutečné výsledky své práce dříve, než je tomu zvykem jinde a výhodou také je, že projekty střídá rychleji a práce je tak pro něj pestřejší a zajímavější. Tým se také dostane k práci na velmi známých herních titulech, které připravujeme pro naše partnery.  Pokud to situace umožní, tak necháváme naše vývojáře si projekty vybírat. Zastáváme totiž filozofii, že veškeré projekty, na kterých pracujeme, nás musí bavit a víme o nich, že je sami chceme hrát. Jeden z našich programátorů například nemá rád násilí, a tak ho nikdy nebudeme nutit pracovat na krvavé střílečce. Máme také jistotu dlouhodobé stability a náš tým se nemusí obávat, pokud jeden titul, na kterém pracovali, neuspěje.

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

Správní lidé kolem vás, dobré zázemí a vize pro celý tým. Sami jsme si prošli korporacemi a moc dobře víme, jak je důležité motivovat tým, aby práce zůstala zábavou a ne například názorovým soubojem o to kdo má větší ego – někdo to nazývá stress-free atmosférou. Pro někoho je to možná klišé, ale my si na tomto opravdu potrpíme. Důležité je samotné zázemí a prostor, kde všichni trávíme hodně času. Už od samotného začátku jsme k tomu přistupovali s vizí, že potřebujeme vyjít vstříc lidem, co s námi pracují. Mnohé velké firmy to dnes teprve objevují a dohánějí a inspirují se pracovním prostředím v Kalifornii. Nové kanceláře jsme v rámci možností přizpůsobili tomu, aby každý měl pracovní a společný prostor, kde bude příjemné trávit pracovní dobu.

 

Jak vypadá pracovní den v Grip Digital?

Nemáme žádný stanovený čas příchodu a odchodu, ale všichni se sejdeme zhruba okolo desáté hodiny v kanceláři a pustíme se do práce. Když nad touto otázkou přemýšlím, tak si vlastně uvědomuji, jak poklidný život u nás v kanceláři je. Přes den jsou všichni ponořeni do svých projektů a v některé dny si zhruba okolo 16:30 dáme znamení, že je čas na krátký interní zápas v Counter Strike nebo to vyřešíme napřímo pistolkami Nerf :). To, že ale každý přes den pracuje a je v kanceláři někdy až velký klid, považuji za dobré znamení a značí to, že jsou všichni spokojeni.

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Víme, díky čemu jsme vybudovali Grip Digital - je to náš tým a toho si adekvátně ceníme. Navíc, vždycky rádi u nás přivítáme talentované lidi, takže pokud máte zájem u nás pracovat, neváhejte se nám ozvat a třeba společně něco vymyslíme.
 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články