Kontroverzní reklama Gillette má přes 16 milionů zhlédnutí, v internetových diskusích to vře

Kontroverzní reklama Gillette má přes 16 milionů zhlédnutí, v internetových diskusích to vře

17. led 2019 Martin Šebesta 2 min

16 263 738 zhlédnutí na Youtube, 391 tisíc palců nahoru, 800 tisíc palců dolů, tak si vede kontroverzní reklama od firmy Gillette. Pokud jste ji ještě neviděli, budete možná překvapeni. Tím spíš, pokud jste o ní zatím jen slyšeli. Žádné výzvy, aby si muži holili celé tělo, případně snahu zrušit dvě pohlaví v ní totiž nenajdete.

Video bylo zveřejněno 13. ledna a diskuze o něm ani po pár dnech zdaleka neutichla. Video aktualizuje 30 let použivaný slogan firmy Gillette „The Best a Man Can Get” - to nejlepší pro muže. A dává ho do kontrastu se sexismem, šikanou nebo něčím, co nejde nazvat jinak než úchyláctvím. U každého z těch problémů se vypravěč ptá: „Je tohle pro muže to nejlepší?" V závěru videa připomíná, že kluci, kteří naše chování sledují, jsou muži budoucnosti.

My muži to teď nemáme lehké – víme, co je špatně, ale co je správně, nám zatím ukazuje málokdo (a už se objevují startupy, které se tuto díru snaží vyplnit). Není pak divu, že si značná část pánů bere video velmi osobně a domnívá se, že jeho vzkaz je takový, že všichni muži jsou sexistická čuňata. Video spustilo lavinu. Na internetu můžete najít mraky fotografií holicích strojků vyhozených do koše, do záchodu, výzvy k oficiálním bojkotům a hlavně neskutečné množství reakcí a komentářů z obou stran názorového spektra.

„Společnost Gillette nám v podstatě říká, ať si jejich žiletkou uřízneme varlata.", „Společnosti Gillette připadá roztomilé se přidat k válce proti mužům." To jsou jen ukázky z kvanta komentářů v internetových diskusích. Spousta lidí také kritizuje, že se za morálku schovává společnost, která je podle nich spojená mimo jiné s dětskou prací, a řada diskutujících uvažuje, jak by video působilo, kdyby se v něm mluvilo o ženách místo mužů.

Zde je reakce Joe Rogana, jednoho z nejsledovanějších podcasterů současnosti, který inteligentním způsobem shrnuje to nejkonstruktivnější z kritiky reklamy:

 

„My nepotřebujeme, aby nám někdo připomínal, jak se máme chovat," říká ve videu Joe. „Nebuďte rasisti? To víme. Nebuďte sexisti? To víme. úchyláků je jen pár, ale tyhle akce se tváří, že jsme takoví všichni." Připomíná i to, že nás poučuje firma vyrábějící žiletky.

Společnost se ale například na Facebooku těší i pochvalných komentářů: „Za každého zákazníka, kterého ztratíte, máte deset nových," píše jeden ze sledujících a i ostatní se shodují, že je dobře, že se společnost Gillette nebojí mluvit o ožehavých tématech. Gillette se zatím oficiálně nevyjádřila, pouze si v různých komentářích k příspěvkům stojí za svým vzkazem.

Autor: Martin šebesta

Martin Šebesta

Další články autora →

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články