Genster posílá mužům boxy s oblečením. „Starají se o sebe čím dál víc, přihlásil se i jeřábník,“ říká zakladatelka

Genster posílá mužům boxy s oblečením. „Starají se o sebe čím dál víc, přihlásil se i jeřábník,“ říká zakladatelka

3. kvě 2019 Václav Lang 6 min

Říká se, že Češi jsou na tom s oblékáním opravdu špatně. Podle Michaely Kloudové jsme ale na dobré cestě se téhle nálepky zbavit. Sama se snaží mužům zjednodušit cestu prostřednictvím startupu Genster, který založila a jemuž šéfuje. Společnost zasílá zájemcům boxy s šesti až devíti kusy oblečení, které pro každého zvlášť vybírá stylistka. Už v letošním prvním kvartálu se podařilo překonat objednávky za celý loňský rok.
 

Jak jsou na tom Češi s oblékáním?

To začínáme pěkně zostra. Přiznám se, že nejsem stylistka, takže na tuhle otázku hrozně nerada odpovídám, ale samozřejmě už jsem ji několikrát dostala.

Myslím si, že se situace hodně zlepšuje. Muži se o svůj zevnějšek starají čím dál víc. Je to vidět například i na vzrůstající oblibě barber shopů, kde jsou muži ochotni utratit šest sedm stovek jen za krátký sestřih, což ještě před pár lety pro mnohé bylo nepředstavitelné. Zároveň si myslím, že máme v Česku na co navazovat. Mám na mysli První republiku a krátké období po ní. Když si vzpomenu na svého dědečka, vždycky měl na sobě klobouk a byl šik. Akorát v těch dobách temna, co jsme tu měli, nikdo nechtěl příliš vystupovat z řady, což podle mého názoru u nás módu trochu zabilo. Jsme na dobré cestě, ale pořád máme co dohánět. Koneckonců i z toho důvodu jsme jako Genster vznikli.

 

A daří se vám přispívat ke zlepšení? Je o vaši službu zájem?

Nechci to zakřiknout, ale daří se nám dobře. Nejen že stále získáváme nové klienty, ale více než polovina těch stávajících si objednává další Genster Boxy. Vnímáme to jako důkaz, že se jim naše služba reálně líbí. I muži si čím dál více začínají uvědomovat, že když člověk dobře vypadá, tak se i dobře cítí a dokáže pak mnohem větší věci.

Kolik máte zákazníků?

Už jsme oblékli více než sedm set mužů. Přibližně 60 procent nás využívá opakovaně. 

Čím se dají vaši zákazníci charakterizovat?

Typický klient je muž mezi 30 a 40 lety, pochází z většího města a má lehce nadprůměrný příjem (např. manažeři, podnikatelé). V poslední době ale zjišťujeme, že naše vnímání cílové skupiny bylo příliš úzké. Nedávno se nám třeba přihlásil jeřábník, kterému se Genster tak zalíbil, že si hned objednal další box. Začínáme tedy oslovovat i skupiny, u kterých byste to možná nečekal. 

 

Jak se o vás takový jeřábník dozví?

Je to určitě reklamou a také tím, že se o nás trochu víc mluví. Skvěle fungují také reference od našich zákazníků.

Mohla byste mi popsat, jak celý proces nákupu a výběru oblečení probíhá?

Snažíme se udělat proces co nejjednodušší a vše funguje online. První krok začíná na našem webu, kde se zaregistrujete a vyberete si den a čas, kdy chcete, aby vám zavolala stylistka (máme už tedy i jednoho stylistu, ale převažují ženy). Ve smluvenou dobu vám zazvoní telefon a vy odpovíte na otázky, což zabere asi deset až patnáct minut. Na základě telefonátu vám pak do deseti pracovních dní přijde Genster Box, který je dělaný na míru, obsahuje šest až devět kousků oblečení, ručně psaný dopis od stylistky a také Genster tahák, v němž vám stylistka doporučuje, co a jak kombinovat. Vy máte pět dní na to si oblečení vyzkoušet. Pokud je něco, co se vám nelíbí, pak to můžete na naše náklady zaslat zpátky.

Stává se to často?

Pro nás je důležité, aby každý další Genster Box byl lepší a lepší. To znamená, že když něco vrátíte z prvního boxu, z toho dalšího by to mělo být méně věcí a z toho další nejméně či nic. Proto je pro nás velice důležitá zpětná vazba nejen na Genster, ale i na každý kousek - proč jste si ho nechal či nenechal.

Na co se ptáte v tom dotazníku?

Genster Box stylistka tvoří dle čtyř základních parametrů, na které se při rozhovoru ptá: styl oblékání, velikosti, rozpočet a životní styl. Také chceme vaši fotku či link na sociální sítě, abychom měli představu, jak vypadáte.

Podívejte se na video, jak Genster funguje:

Teď si uvědomuji, že místo "Dženstr" to celou dobu chybně vyslovuji česky "Genster", tak to se omlouvám.

Nejste první a musím říct, že mi to nevadí, protože to zní jako správný "gangster". Jediné, co mě trošku štve, je, když někdo řekne Gender, jak už mě představili na jedné konferenci.

Co to vůbec znamená? Něco jako gentleman-hipster?

Přesně tak. Většina lidí to nepozná.

Funguje vaše služba tak, že si člověk vždy objednává po jednom boxu, nebo si můžu třeba domluvit na půl roku pravidelnou dovážku?

Takhle to ještě nemáme. Zatím proces končí tím, že dostanete svůj box, vyplníte feedback, ale stylistka vám ještě na minutku zavolá, aby se zeptala, jestli chcete s něčím poradit a zda, případně kdy byste chtěl další Genster Box. Většinou se klienti vrací pravidelně jednou za sezónu, ale máme i takové, co si objednávají každý měsíc.

Na kolik jeden box vychází?

Stále platí, že platíte jen za to, co si ponecháte. Dále je každý box dělaný na míru, tedy i jeho cena je jiná. Průměrně však box obsahuje šest až devět kousků a stojí 10 500 Kč.

Je vaše služba nějak místně omezená?

Není, v tuto chvíli dovážíme prostřednictvím kurýrní služby po celé České republice.

Ostrý provoz jste spustili loni?

První klienty jsme získali v létě 2017. Tehdy jsme se dostali do akceleračního programu od Google. A jeden z nejdůležitějších závěrů tohoto programu bylo: Jděte ven a ptejte se, zda je o vaši službu vůbec zájem. A přesně to jsme udělali a tím jsme akvírovali naše první zákazníky. Ale ostrý provoz byl opravdu až v roce 2018. Byl to rok, kdy jsme rostli v počtu klientů, v lidech v týmu, v mediálních výstupech a nakonec jsme ho zakončili první investicí od Vojty Ročka.

O jakou investici se jednalo?

Jednotky milionů.

A jaké jsou výsledky?

V prvním kvartálu tohoto roku jsme splnili vytyčené cíle a dosáhli dvojnásobného obratu než za celý rok 2018. Takže nárůst je díky penězům na marketing a zásoby opravdu rapidní. V březnu jsme přesáhli více než 100 klientů, přičemž trend růstu o 40 procent měsíčně bychom měli zachovat do konce tohoto roku.

 

Ryan Cole a Michaela Kloudová

 

A majetková struktura?

Zakladatelé a majoritními vlastníky jsem já a Ryan Cole, podíl má už pochopitelně i investor Vojta Roček.

Prozradíte nějaké plány ohledně obecného směřování firmy? Chystáte nějaké nové vychytávky?

Nejdůležitějším plánem pro nás stále zůstává růst a vylaďování služby - na to se zaměřujeme každým svým krokem. Jednu novou vychytávku vám však prozradím a budete první, komu to veřejně řeknu. Nechceme jen, aby muži vypadali dobře, ale také stále uvažujeme, jak to udělat, aby naše stopa na životní prostředí byla co nejmenší. Náš business je Genster Box, takže jsme se rozhodli, že brzy budeme posílat Genster reBox, kdy bychom vrácené krabice posílali dál dalším zákazníkům, kteří by měli zájem. Ale více už neprozradím, za chvíli to bude venku. 
 

Autor: Václav Lang

Foto: Genster

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články