GAMEE: “Jsme spíš partners-in-crime, než jen kancl plný spolupracovníků“

GAMEE: “Jsme spíš partners-in-crime, než jen kancl plný spolupracovníků“

4. srp 2017 Redakce 7 min

Pryč jsou časy, kdy vývoj her trval roky. Podle Míši Dvořákové, marketingové manažerky GAMEE, trvá vývoj nové hry zhruba měsíc. Zajímá vás, proč je social gaming tak úspěšný nebo koho aktuálně hledají do týmu? To a mnohé další se dočtete v následujících řádcích. A pozor, ti, kdo se ke GAMEE přidají, mají jedinečnou možnost jet s jejich skvělým týmem v zimě na Bali! 

 

Čemu se GAMEE věnuje?

GAMEE je herní sociální síť s víc než sedmdesáti HTML5 hrami. Lidé u nás můžou soupeřit s kamarády a sdílet svoje skóre na sociální sítě. Nejvíce hrají v naší aplikaci pro Android a iOS nebo v chat botech (KIK, Telegram, Messenger, iMessages), kromě toho ale třeba i na webu a sociálních sítích.

 

Proč jste rozjeli GAMEE?

Vždycky jsme měli blízko ke hrám. V době, kdy byly populární webové stránky plné casual HTML5 her, trávili jsme na nich hodiny a hodiny a hráli s kámoši. Dneska už po nich nikdo ani neštěkne, ale naopak jsme všichni dennodenně přilepení na telefonech. Uvědomili jsme si, že mít po ruce vždycky nějakou hru by bylo vlastně strašně super. Vybrat si rychle, podle nálady, nepřemýšlet o tom a prostě si rychle zahrát a zabít čas při čekání na metro nebo u doktora. A tak jsme se rozhodli využít HTML5, vytvořit první hry a postavit na tom celou aplikaci jako takovou síť s hrami. Nemusíte hru zdlouhavě vybírat na Storu, stahovat a zkoušet, jestli za to stojí a následně ji třeba zase odinstalovat. Jednou si stáhnete GAMEE a pak už jenom vybíráte mezi desítkami her, které pravidelně přibývají. Žádné dlouhé stahování, jenom klikneš a hraješ.

 

Kde čerpáte inspiraci?

Hrajeme všechny hry, co nám přijdou pod nos, ale rádi se vracíme i do minulosti, kde vznikaly ty nejikoničtější videohry, na kterých stojí celá současná videoherní kultura. Kromě toho pořád sledujeme, co dělá konkurence, ale i to, jak se vyvíjí trh. Pravidelně jezdíme na různé konference a naše CEO Boženka vede tým k tomu, aby se všichni dál vzdělávali, jenom tak člověk může jít s dobou a rozvíjet se. Našel/našla sis zajímavou konferenci? Super, tady máš vstupenku a jeď! Kromě toho průběžně vybavujeme GAMEE knihovnu, ale i armádu her na náš xBox, takže kdykoliv má někdo v hledáčku zajímavou knihu nebo hru naše nejmilovanější office managerka Adélka ji hned hodí do košíku. :)

Míša Dvořáková, Marketing Manager GAMEE

 

O jaké hry je aktuálně největší zájem?

Pokud jde o žánr, lidi nejvíc zbožňují arkádové a akční hry. Skákání, vyhýbání se překážkám, rychlé reakce, napětí. Tyhle hry nejvíce dráždí naše základní pudy, a to nás na nich tak baví. Lidé se ale i rádi vrací do svých dětských let k retro hrám. Dost často se nás ptají, ať uděláme hru jako byl PAC-MAN nebo Bomberman. Ta nostalgie se prostě nazapře.
Kromě toho jsou super úspěšné hry, které reagují na nějaký současný fenomén. Třeba naše hra Spinner Winner, kde hráč roztáčí virtuální fidget spinner, sbírá coiny, upgraduje. Nejjednodušší koncept, ale víc než 100 milionů gameplays za cca 2 týdny. Tenhle typ her reagující na aktuální trendy je pro nás sice ještě pořád trošku výzva, protože vyžaduje překopání celé roadmapy a musí se trochu zamíchat s lidmi, kteří třeba dosud pracovali na úplně jiném projektu. A protože je všechno na poslední chvíli, tak by v tom byl čert, aby se někde v nějakém bodě něco nepodělalo, že jo. Když už je pak hra ale na světě a vidíte, jakou z ní mají lidi radost, na to špatný se rychle zapomene a je to prostě jenom cenná zkušenost a poučení do budoucna.

 

V čem je vývoj her pro Social Gaming odlišný od vývoje klasických (desktopových) her?

Vyvíjíme hry pro mobily, tedy pro situace, ve kterých má člověk jen pár minut času a potřebuje se rychle zabavit (při čekání, o přestávce nebo pauze, v MHD, atd.). Nejsou to situace, při kterých si jdete na několik hodin sednout ke konzolové hře.
To vše pak ústí ve fakt, že si nemůžeme dovolit strávit se hrou měsíce a třeba i roky, jako to bývá u velkých konzolových a počítačových titulů, vývoj hry pro GAMEE se pohybuje kolem 4 týdnů - výhoda HTML5 technologie. Máme prostě rádi, když věci rychle šlapou a snažíme se našim hráčům pravidelně přinášet čerstvý herní obsah.
Kromě toho je pro nás hodně důležitý sociální prvek. Hra, která není hratelná s přáteli prostě není zdaleka taková zábava jako ta, kde se můžete navzájem neustále předhánět.

 

Co považujete za největší úspěch GAMEE?

Určitě je to možnost pracovat se světovými značkami. Pracujeme na integraci her ve Facebooku, jsme partner pro hry v Kiku, Telegramu a Messengeru. Na kontě máme hry pro NASA nebo Guinnessův svět rekordů. Jezdíme po světě, potkáváme se s nejinspirativnějšími lidmi a čerpáme zkušenosti, kde to jen jde. Zároveň máme tým složený z neuvěřitelně zapálených lidí, a to nás žene ještě dál.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Náš největší cíl je teď znásobit komunitu hráčů a zároveň spustit GAMEE platformu pro vývojáře, která umožní vývojářům jednoduše publikovat hry na GAMEE a dostat je k milionům hráčů po celém světě. Je to výzva, kterou není možné zrealizovat jen tak ze dne na den, má to hodně háčků a skrytých pastiček, takže chceme mít jistotu, že GAMEE platformu pro vývojáře pustíme do světa jenom tehdy, když bude jako produkt bez chyb a fuckupů. Dáváme do toho všechno, protože nám na tom fakt záleží.

 

Proč bych měl/a chtít pracovat právě u vás?

Každý má asi pracovní priority nastavené jinak, třeba pro mě je GAMEE dreamjob, protože mám neuvěřitelnou svobodu a prostor pro osobní rozvoj. Naše práce není nudná, opakující se nebo monotonní. Každý den přináší nový projekt a novou výzvu. Naše CEO Boženka, která si nás do svého týmu vybrala, do nás na začátku vložila obrovskou důvěru. Věří našim schopnostem a ambicím.
GAMEE není o rozdávání neosobních úkolů a přiřazování lidí k projektům, na kterých pak bezmyšlenkovitě pracují, taky to není to o následování nějakého abstraktního cíle na konci, všechno, co děláme, dává smysl teď a tady, ale i za půl roku. Cestu si musíme prosekat my sami. Jasně, dost častokrát je to pokus-omyl, protože nemáme na nic návody, o to víc je pak uspokojující, když se to celé povede. Nikdo nás nevodí za ruku, jsme samostatní a každý jednotlivý projekt nebo kampaň bereme jako výzvu, ke které musíme přistoupit kreativně, použít mozek i zdravý rozum. I tak mám ale vždycky k ruce tým lidí, kteří mi poradí a pomůžou pokaždé, když si nevím rady nebo na to prostě sama nestačím. Jsme přece lidi, a hlavně tým!
Právě tým je pro mě v práci další zásadní aspekt. Lidi v GAMEE jsou prostě druhá rodina. Zbožňuju všechny naše parties, grilování na zahradě nebo cesty kolem balijského pobřeží. Každý jsme jiný, někdo je víc intelektuál, někdo zase geek, jiný zase konzistentní srandista. Když jsme ale všichni vedle sebe, tak je to 100% match. Vždycky si máme co říct, vždycky je sranda, ale co je nejdůležitější - jsou to lidé, kteří mě každý den inspirují a motivují k tomu se zlepšovat a posouvat dál.
Kromě toho všeho máme skvělé zázemí té nejbožejší kubistické vily v Praze, krásné kanceláře a tu nejlepší zahradu ever, naše office managerka Adélka pro nás dělá první poslední, a tak máme pořád plnou lednici jídla, ovoce, oříšků a všeho možného, pravidelně spolu snídáme při společných snídaních, grilujeme, chodíme na pivo i do baru, na nejrůznější akce a teambuildingy a když přijde zima, sebereme se a odjedeme do tepla do Asie, kde společně makáme na projektech a ve volném čase prozkoumáváme pláže i džungli.
Možná to bude znít sentimentálně, ale GAMEE lidi jsou  pro mě spíš partners-in-crime, než jen kancl plný spolupracovníků.

 

Co je podle vás při budování startupu nejdůležitější?

Je důležité mít vizi, kam chcete produkt dotáhnout a zároveň sledovat pohyb trhu a nové příležitosti. Před dvěma lety jsme spustili GAMEE jako sociální herní síť ve formě nativní aplikace pro iOS a Android, v průběhu minulého roku se objevila příležitost využít zkušeností, které jsme zatím načerpali a umožnit hraní s přáteli v chatu, díky otevření chat bot APIs velkých hráčů jako Messenger, Telegram a Kik. Mimo jiné i díky tomu vyskočili uživatelé GAMEE na 8 milionů měsíčních hráčů. Vždy prostě jde o to vyhodnotit příležitost a rychle zareagovat.

 

Jak vypadá pracovní den v GAMEE?

Každé ráno po příjezdu do kanclu mě nepřestává udivovat krása a historie prostorů, ve kterých pracujeme. Odhodím kolo do garáže a mířím rovnou do kuchyně na druhou snídani, kde se potkávám s prvními uctívači našeho kávovaru (nejmilovanější zařízení, které máme). Prohodíme pár slov a pak se všichni vrhneme do projektů, na kterých zrovna makáme. Občas to proložíme nějakou hrou a pak už je čas oběda. Hodíme maso na gril a pak společně poobědváme v altánu na zahradě. Někdo pak míří zpátky k práci, jiní dávají přednost poklidnému vytrávení u FIFA turnaje. Pak zase práce a soustředění, sváča. Občas do toho skočí rychlý catchup s jiným týmem nebo se CEO. Každý máme jiný pracovní režim a každému vyhovuje něco jiného, někdo je spíš ranní ptáče, někdo zase dává přednost večernímu klidu ztichlých kanclů. Záleží na tobě. :)

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Už teď se začínáme těšit na další #GameeBali, kam vyrazíme i letos v prosinci. Nové členy bereme samozřejmě sebou, takže jestli chceš rozšířit naše řady a přidat se do našeho all-star týmu, je nejvyšší čas. :)
 

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články