FireMedia: “Občas se spálí každý, důležité je nebát se něco rozhodnout.“

FireMedia: “Občas se spálí každý, důležité je nebát se něco rozhodnout.“

4. bře 2015 Redakce 3 min

Dnes jsme vyzpovídali Marka Kříže, CEO FireMedia

FireMedia je full service digitální agentura, která se věnuje tvorbě webových stránek a mobilních aplikací, vývoji eCommerce řešení a přípravě a exekutivě online marketingových strategií. Agenturu založili v roce 2013 Marek Kříž, Adam Kurzok a Jan Duda. Ke klientům agentury patří NordBlanc, Tutor.cz, Ministerstvo financí ČR nebo Supraphon. Nyní navazují spolupráci s francouzskými a italskými mediálními agenturami. Kompletní portfolio na firemedia.cz

 

Jaký byl Váš začátek podnikání?
Otázkou je, kde začít. Asi v jedenácti letech jsme si s kamarádem otevřeli “večerku” vedle kanceláře jeho rodičů, vydrželi jsme to jeden nebo dva dny a udělali tržbu asi 40 Kč (jediní naši zákazníci byli jeho rodiče). Zajímavější pak byl až e-shop s manžetovými knoflíčky na zakázku, který jsem spustil v sedmnácti letech. Díky němu jsem získal zkušenosti s online marketingem a větší chuť se v něm i dále angažovat. A proto přišel krok č.3 - marketing pro vlastní klienty. S Honzou Dudou, který v té době dělal webdesign jako freelancer a Adamem Kurzokem, který měl za sebou prodej PizzaTime a Lunchtime jsme v březnu 2013 založili digitální agenturu FireMedia.

 

Proč jste začal podnikat?
Podnikání je v podstatě to jediné, co můžu (i chci) dělat. Nebyl bych dobrým zaměstnancem. Jsem tvrdohlavý a potřebuju si prosadit svou, což zaměstnaný člověk vždy nemůže.

 

Co FireMedia dělá?
FireMedia je full-service digitální agentura. Pro klienty řešíme jejich online byznys, a to ideálně od A do Z - od kreativy, webového a mobilního vývoje až po strategie a vedení internetových kampaní.

 

Jak vypadá Váš běžný pracovní den?
Standardně chodím do kanceláře na šestou ráno. Vyřeším nějaké operativní záležitosti a posnídám. Během dne jednám buď se stávajícími, nebo novými klienty, mezi schůzkami většinou řeším e-maily a nějaké administrativní věci. Vzhledem k tomu, že nás teď čeká hodně změn - stěhujeme se, rozšiřujeme tým o tři nové členy a budeme měnit korporátní identitu - se nezastavím ani večer a v kanceláři bývám tak do osmi až devíti.

 

Jaké jsou Vaše koníčky?
Extrémně mě baví gastronomie, proto s přítelkyní chodíme pravidelně na dobré jídlo a pití. Od malička jsem taky sportoval což teď bohužel docela zanedbávám, ale určitě bych to chtěl napravit. Jedním z koníčků je taky hudba. Nic aktivního, jen si rád poslechnu kvalitní alba, nehledě na žánr - rock, jazz i hip-hop.

 

Jak dobíjíte “baterky”?
Právě třeba návštěvou nějakého kvalitní restaurace nebo hudební akce.

 

Jaké vlastnosti by měl mít každý podnikatel?
Těžko říci, jestli tohle můžu posoudit. Za tu dobu, co podnikám, ale vím, že podnikatel musí mít koule na to dělat těžká rozhodnutí, a to ideálně hrozně rychle. Občas se spálí každý, důležité je nebát se něco rozhodnout.

 

Jak jste získal prvního zaměstnance?
Do e-shopu s manžetovými knoflíčky to bylo přes velký pracovní portál, kde se mi na nabídku brigády ozvalo asi 300 lidí a já nevěděl co dělat. Četl jsem jeden životopis za druhým a po asi hodině jsem si řekl, že už mě to nebaví a zbytek zahodil. Do FireMedia to bylo právě přes StartupJobs - našli jsme tak kolegu, který je s námi dodnes.

 

Co pro Vás byla nejlepší / nejhorší / nejtěžší zkušenost v podnikání?
Nejlepší je aktuální fáze, kdy každý den vidím progres v práci, kterou děláme. Hrozně nás to všechny baví a je extrémně motivující, když se s kolegy potkáme v kanceláři i v sobotu aniž by k tomu byl kdokoli nucen. Nejhorší zkušeností byl střet s realitou a zjištění, že existuje nějaké cashflow. Samozřejmě to byl náraz hlavně pro mě, protože mám u nás na starosti finanční řízení, které se těžko provádí, když nelze předem odhadnout, zda je datum splatnosti něčím, co daný klient “řeší". V zahraničí se nám nikdy nestalo, že by byla faktura více než 10 dní po splatnosti. U českých klientů to bývá v průměru okolo 35 dnů. Dnes v tomto otevřeně jednáme s klientem od první vystavené faktury a už se to neděje tak často. A nejtěžší zkušeností bylo rozhodnutí, které jsme provedli teprve před pár týdny a nerad bych ho zatím zmiňoval. Určitě se to ale brzy dozvíte :)

 

Jaké jsou Vaše plány do budoucna?
Plánujeme rozšiřovat tým FireMedia a nabírat nové lidi na marketingové a kreativní pozice ve firmě. S tím souvisí i jednání s novými klienty a dále pak expand do Francie a Itálie, kde máme zajištěny korporátní partnery, se kterými by byl vstup na tyto trhy daleko snazší. To je ale otázka 3-4Q 2015.

 

Máte nějakou radu / tip pro začínající podnikatele?
Asi jen, že “kdo se bojí, s*re v předsíni."

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články