Fairy Tailors: “Správní lidé, správné načasování, maximální fokus na to, co děláte a taky ten pověstný ranec štěstí.“

Fairy Tailors: “Správní lidé, správné načasování, maximální fokus na to, co děláte a taky ten pověstný ranec štěstí.“

6. led 2015 Redakce 4 min

Dnes představujeme Fairy Tailors, kde jsme vyzpovídali Honzu

Co jste zač, co děláte, co umíte?
Stručně řečeno, šijeme příběhy značek, které vzbudí zájem, vyvolají emoce nebo se stanou nevšedním zážitkem. To vše na sociálních sítích, které nás prostě baví.

Proč jsi rozjel Fairy Tailors?
Důvodů je více. Tím největším byla poměrně velká poptávka po těchto službách. Zároveň mě ale dost štvalo i to, že řada lidí, kteří tehdy pracovali v digitálních a jiných on-line agenturách, tomu moc nerozuměla. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit tu řadu šíleností, kterou klientům nabízeli a prodávali. Stále se totiž setkáváme s tím, že nás osloví klient, který slepě důvěřoval všemu, co mu jakási "velká" či "zavedená" agentura naslibovala, aniž by se více zajímal o to, jaký bude skutečný přínos kampaně či reálný dopad komunikace na samotnou značku.

Co je tvoje inspirace?

Záleží na tom, v jaké oblasti. Většinou to jsou ale lidé, kterých si vážím. Stejně tak to jsou i mí kolegové nebo knížky, které čtu a mnohdy i přítelkyně - ne vždy v tomto pořadí. ;)

Co považuješ za největší úspěch Fairy Tailors?
Za největší úspěch považuji to, že tu Fairy Tailors stále jsou, respektive že v sobě každý den najdeme sílu bojovat za to, co jsme si na začátku řekli a předsevzali. Nechceme, aby nás klienti brali jako pouhé údržbáře jejich profilů na sociálních sítích. Usilujeme o to, abychom byli plnohodnotným partnerem, který se bude na marketingové strategii klienta minimálně podílet, ideálně ji spolu s klientem vytvářet. Za více než 2 roky naší existence se nám potvrdilo, že když má klient “koule” na to pustit nás do tohoto procesu, přinese mu to ve výsledku několikanásobně více, než kdyby si najal jen toho “údržbáře”.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?
To hlavní pro nás je, abychom pracovali na projektech, které nás budou bavit. Pokud nás totiž práce baví, pro klienta bychom se rozkrájeli. Stejně tak chceme docílit toho, aby nám klienti maximálně důvěřovali, protože my je od samého začátku bereme jako své partnery. Jakmile tam ta chemie není, víme, že bychom neodevzdali maximum toho, co v nás je. Je to stejné, jako v životě. Btw dost často se na toto téma bavíme s kolegou Markem Nieslanikem, který má na starosti ideu a kreativu, jenž naše krejčovská dílna produkuje. Postupem času jsme to celé shrnuli do velmi jednoduché věty: “Chtěli bychom pracovat pro fajn klienty, kteří v sockách - jak my s oblibou říkáme - vidí jistý potenciál pro svůj business.” Možná ta věta působí dost obecně, ale je v ní schované prakticky vše podstatné.

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?
Když dojde na rozhovor s člověkem, který by s námi chtěl pracovat, vždy jako první říkáme, koho nehledáme nebo co nechceme. Tzn. to samé použiji i teď. Nechceme nikoho, kdo pracuje od-do a to, co je po “pracovní době” ho/ji nezajímá. Preferujeme srdcaře, tzn. práce toho člověka prostě musí bavit. Máme rádi lidi, kteří jsou otevření novým a netradičním myšlenkám a postupům, kteří jednoduše chtějí dělat věci jinak - jiným způsobem, vždy ale tak, aby to fungovalo a plnilo svůj účel. Myslím si, že lidem dáváme celkem velkou volnost - někdy možná více, než by bylo zdrávo. Od každého proto vyžadujeme disciplinovanost a sebekontrolu, protože přes prošvihnutý deadline nejede vlak.

Co pro tebe bylo nejtěžší v průběhu podnikání?
Každý den se setkávám s nějakými klacky, které se pletou pod nohy. Je těžké vybrat ten, který byl největší, těžko se překračoval nebo šel špatně zlomit.

V čem jste jiní než konkurence?
Jsme srdcaři a myslím, že je to vidět i na naší práci a výsledcích, kterých díky tomu dosahujeme. Myslím, že nebudu mluvit jen za sebe, když řeknu, že je nám vždy líto, když se musíme rozloučit s klientem, se kterým spolupracujeme třeba více než 1 rok. Mě osobně je z toho vždy smutno.

Co je pro tebe při budování startupu nejdůležitější?
Správní lidé, správné načasování, maximální fokus na to, co děláte a taky ten pověstný ranec štěstí. Už nevím, kdo to kdy řekl nebo kde jsem to četl, ale síla člověka se pozná podle toho, kolik neúspěchů přežije a také jestli se z nich dokáže poučit, postavit se znovu na nohy a jít dál - pustit se do něčeho nového.

Jak vypadá pracovní den ve Fairy Tailors?
To je dost různé, záleží na tom, jestli zrovna probíhají nějaké kampaně - zvláště před vánoci (což je pak šílený blázinec), nebo zda se jedná o relativně běžný den. Dá se ale říct, že obě varianty mají společnou jednu věc a tím je jakýsi “status meeting”, díky kterému si uděláme přehled v tom, co nás ten den čeká a kdo na čem bude pracovat. Dále je to pak už dost individuální.

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?
Lidi, dělejte to, co vás baví a v čem jste dobří. Vždy se pak najde někdo, kdo vám za to zaplatí.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Osobnosti, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články