DYPE na StartupJobs Marketplace: posuňte svou firmu pomocí účetních dat!

DYPE na StartupJobs Marketplace: posuňte svou firmu pomocí účetních dat!

15. lis 2021 Redakce 8 min

Rozlučte se s neefektivní administrativou a účetnictvím! Díky DYPE, partneru StartupJobs Marketplace, můžete vyzkoušet datové účetnictví a posunout své podnikání na novou úroveň hned v několika oblastech finančního řízení - kromě účetnictví třeba i v plánování, controllingu nebo reportingu. Pojďte se spolu s námi s DYPE seznámit o něco blíž!

DYPE je startup, který poskytuje startupům a malým a středním firmám služby v oblasti účetnictví, financí a datové analytiky. Jako první firma v Česku nabízí datové účetnictví, navíc pracuje čistě online a využívá nejmodernější systémy, které urychlují práci a snižují chybovost. Jak konkrétně může DYPE pomoci třeba právě vašemu byznysu, jsme v rozhovoru probrali se CEO firmy Mariánem Tomkem.

Mariáne, můžeš vysvětlit, co vlastně datové účetnictví obnáší?

Dlouhé roky účetnictví funguje jakoby se nic neměnilo a přitom nám tu pod rukama vzniká spousta nových technologií a postupů. To spaní ale způsobilo obrovské kompetenční vakuum, protože jaksi ani IT ani účetní nejsou vlastníci těchto novinek.

A to datové účetnictví mění. Otevřeně si přisvojuje zodpovědnost za účetnictví jako systém - a to včetně nástrojů, procesů a rozvoje lidí. Doplňuje tak účetní rodinu o znalosti z oblasti dat a přebírá na sebe v oblasti účetnictví kompetence za integrace, implementace či automatizace. 

V Dype rozumíme, že digitální transformace v rámci průmyslu 4.0 není o tvrzení, že jsme objevili digitální revoluci a to tím, že začneme používat mail a cloudové úložiště. Digitální je dnes už všechno. Pro nás je to právě až o té další úrovni - o využívání dat, AI a robotů, propojování technologií a objevování neobjeveného.

V čem je vaše účetnictví lepší než účetnictví běžných firem? S čím konkrétně dokážete firmám pomoci?

Naše práce je postavena na holistickém přístupu k finančnímu managementu. Řešíme účetnictví v kontextu organizace a ne pouze v kontextu legislativy. Zadávat základní data a podávat DPH hlášení totiž nepřináší moc zásadní přidanou business hodnotu. A právě touto optikou přidané hodnoty se na všechny naše služby díváme.

Vedle účetních služeb se zaměřujete i na daně. Co s klienty v této oblasti řešíte nejčastěji?

Optimalizaci :) V principu každého zajímá, kolik bude na dani platit a jestli s tím nelze něco udělat. Doporučujeme dělat věci s předstihem.

Zakládáte si na tom, že fungujete zcela online. Čím dalším přispíváte k moderní a efektivnější administrativě firem?

Online a digitální fungování je už dnes samozřejmým základem. Využíváme technologie a data, kde to jde. Používáme například roboty, kteří účtují zcela autonomně, různé datové můstky a integrace k přesunům dokladů a dat, či automatizace a vytváření procesů bez nutnosti lidského zásahu. Hodně k efektivitě přispívá i správné nastavení účetního systému se zohledněním ostatních firemních nástrojů.

Můžeš představit i vaše další služby? Třeba controlling, finanční analýzy… Co všechno vlastně firmám poskytujete?

Jak jsem zmiňoval - holistický přístup nám neumožňuje nic jiného než se dívat na jednu problematiku za všech úhlů. Firmám pomáháme s finančním řízením od A do Z - od základního účetnictví po CFO level. 

Na této cestě k moderní administrativě využíváme kromě datového účetnictví i tradiční služby jako analýzy, controlling, plánování či BI reporting. K tomu poskytujeme i další specializované služby jako optimalizace bankovního financování, hodinového CFO, ocenění firmy nebo pomoc s jejím prodejem.

Plánujete do budoucna tohle “portfolio” ještě nějak rozšířit?

Myslím, že tak, jak se mění firemní finance, budeme se měnit i my. Naše portfolio bude určitě nadále respektovat aktuální potřeby moderního podnikatele a jsem sám zvědavý, jaké to za pár let budou.

Jaké technologie/metodiky používáte?

K vlastní metodice propojení business administrativy, business intelligence a business strategie využíváme i spoustu technologií k ulehčení finančního řízení. Zajímavá jsou řešení od Grit, boží jsou Fakturoid, Abra Flexi nebo Xero, procesujeme ApuTimem, lepíme Integromatem a reportujeme pomocí PowerBI či Tableau. Je toho ještě daleko více a další vývoj na trhu neustále sledujeme, testujeme, učíme se a implementujeme pro klienty.

Proč myslíš, že jsou vaše služby vhodné zrovna pro startupy?

Za startupy stojí velmi progresivní lidé, kteří hledají moderní řešení. To je nutný základ k tomu, aby vzájemná chemie fungovala. My jim kromě moderního přístupu nabízíme i spoustu služeb specializovaných pro startupy, jako business mentoring, pomoc se založením, oceněním či prodejem firmy, outsourcing účetnictví, investorský reporting, řízení cash flow či hlídání runwaye. Všechny jsou pod jednou střechou, což umožňuje efektivitu a škálování.

Zaujalo nás, že si firmy pro spolupráci vybíráte a “pomáháte jen dobrým nápadům”. Můžeš trochu upřesnit, co to znamená?

Každý by tak nějak rád přispěl svou trochou k lepšímu světu. My sice nemáme ultimátně prospěšný produkt, ale snažíme se to, čemu rozumíme, dělat pro ty, co ho mají - ergo pouze pro “dobré” projekty. Protože věříme, že právě přes ně tak ve výsledku pomáháme všem, i sami sobě. Nemáme tak problém odmítnout neetický či neenvironmentální projekt.

Co mají mít klienti připravené ve chvíli, kdy vás chtějí oslovit ke spolupráci?

Prakticky nic kromě ochoty se někam posunout. Moderní finanční management umožňuje spoustu prostoru ke zlepšení, a já vím, že při otevřeném přístupu v rozhovoru spolu vždy nějaký najdeme. Je tedy naprosto v pořádku, pokud klient nemá konkrétní zadání již od začátku.

Jaký typ spolupráce firmám nabízíte? Máte pevně nastavené ceny za jednotlivé služby, nebo každou spolupráci řešíte individuálně?

Spolupracujeme vždy dle potřeby a možností firmy. I když všichni řeší to samé, v podstatě neznám dvě stejné firmy. Máme standardní balíčky služeb, které pak modifikujeme firmám na míru.

Můžeš zmínit, jaké firmy už vaše služby využily? Jak jste změnili jejich další vývoj?

V oblasti účetnictví a daní např. Essence.cz či Automatické Převodovky Praha, v oblasti reportingu a business intelligence např. Executivejob.cz či Bohemia Interactive Simulations, v oblasti řízení např. Palaxo.com nebo Easy Software, dále např. datové analýzy ve Ydistri nebo digitální transformace v Niceboy.

Jak se s vámi můžou firmy spojit, pokud by měly o spolupráci zájem?

Jakkoliv, mohou nám například napsat mail na info@dype.cz, spojit se přes náš profil na StartupJobs Marketplace, zavolat na +420 771-151-229 nebo nás navštívit u nás ve Foru Karlín. A asi nám mohou i poslat dopis poštou :)

Chci vyzkoušet služby DYPE

Nehledáte zrovna pomoc v této oblasti? 

Podívejte se, s čím dalším vám můžou odborníci z Marketplace pomoci!

Prohlédnout další partnery

Co je StartupJobs Marketplace? 🚀

Online tržiště služeb, kde najdou startupy i další firmy ověřené odborníky z oblastí, které můžou zásadně ovlivnit jejich další vývoj. Konkrétně jde o obory Software/hardware, Právo, Marketing, Finance, Operativa a HR a komunikace. Na StartupJobs Marketplace najdete pouze ověřené profesionály, za jejichž služby bychom klidně dali ploutev do ohně.

Prozkoumat Marketplace


Máte k Marketplace otázku? Ozvěte se nám, rádi vám ji zodpovíme!

 marketplace@startupjobs.cz | +420 736 483 926

Článek vznikl ve spolupráci se StartupJobs Marketplace a je jedním ze série textů představujících StartupJobs Marketplace partnery.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Marketplace
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články