Dotykačka: “Chceme být jedničkou mezi pokladními systémy“

Dotykačka: “Chceme být jedničkou mezi pokladními systémy“

14. říj 2015 Redakce 4 min

Dotykačku nám představil Vladimír Vlach

 

Co Dotykačka dělá?

Dotykačka je inovativní řešení pokladního systému, které pomáhá malým a středním podnikatelům zefektivňovat jejich podnikání. Funguje na platfomě Android, což dramaticky snižuje náklady a otevírá neomezené možnosti nejen z pohledu uživatelské přívětivosti tak i rozšiřitelnosti. Podnikatelé tak mají neustále aktuální přehled o samotném podnikání, zaměstnancích, zásobách atd.

 

Jak vlastně Dotykačka funguje?

Dotykačka je souborem služeb, software i hardware vybavení na moderní platformě Android.
Funguje jak na tabletu, smartphone nebo dnes i specializovaných zařízeních, které tak vytváří soubor řešení pro kontrolu pokladny, tržby, aktivity zaměstnanců, stav skladových zásob atd. Vše je navíc přehledné a jednoduché, přičemž přístup k datům má pouze vybraný uživatel. Navíc není třeba být neustále připojen, protože data se ukládají na interní kartu daného zařízení. Data o podnikání navíc dokáže exportovat do mailu, nebo z ní lze přímo tisknout. Navíc pracujeme na tom, aby byla plně kompatibilní s platebními terminály bank i s moderními mobilními platebními systémy.
A ještě bych poznamenal, že celý systém funguje jako otevřená platforma, která umožňuje propojování s dalšími užitečnými funkcionalitami, které by mohly rozšířit její funkce třetích stran.

 

 

Proč jste rozjel Dotykačku?

Na začátku byla potřeba jednoho z našich zakladatelů. Potřeboval jednoduchý systém na evidenci tržeb, aby nebyl náročný na místo a na obsluhu, který nebyl na českém trhu dostupný. Postupem času mi došlo, že možnosti jsou daleko větší a tak se z toho stala taková univerzální platforma, která nabízí nepředvídatelné možnosti využití. To vše postupně vyplynulo z požadavků a z potřeb našich uživatelů. Je tedy přímo šitá na míru českým podnikatelům se specifickými požadavky na kvalitu, jednoduchost a dostupnost technické podpory.

 

Co všechno je schopna zaznamenávat?

Je schopna sledovat pokladnu a jednotlivé účty, přehled prodaných položek, které samozřejmě lze různě seskupovat a filtrovat. Aktivně eviduje skladové hospodářství, aby zásoby odpovídaly poptávce zákazníkům a podnikatel mohl reagovat na změny trhu. Můžete s ní kontrolovat docházku zaměstnanců a jejich aktivitu. Uživatel – obchodník, provozovatel restaurace či jen stánkař - získá přehled o tržbách, produktech, zisku, zásobách či o tom, jaký je výkon jednotlivých zaměstnanců. Toto jsou informace, které zlepšují kontrolu ale I pomáhají při plánování. A navíc aktivně rozšiřujeme platformu o nové analytické výstupy s použitím umělé inteligence, aby malý podnikatel mohl využívat funkce, které již dnes běžně používají velké obchodní řetězce.

 

Pro koho (jaké podniky) je Dotykačka určena?

V podstatě pro všechny malé a střední podnikatele, kteří obsluhují koncového zákazníka. Díky tomu, že běží na mobilech a tabletech ji může používat každý. Nejen maloobchodníci a provozovatelé restaurací, ale i běžní řemeslníci či poskytovatelé nejrůznějších služeb, jako třeba kadeřnice.

Co považujete za největší úspěch Dotykačky?

Na jedné straně, to že si ji už stáhlo 20 tisíc lidí na Google Play, ale věřím, že tohle číslo rozhodně není konečné a bude stoupat. Dnes pokladnu použije ke svému podnikání více jak 3 500 uživatelů po celém světě. Toto dramaticky převyšuje naše představy o potenciálu, se kterými jsme vůbec nepočítali. Dalším milníkem byl vstup investora – private equity skupiny Redwood Capital. Ale toto jsou jen stále začátky. Celý projekt se rozjíždí a rychlost, jakou nyní rosteme, se denně akceleruje.

 

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Z hlediska byznysu chceme být jedničkou mezi pokladními systémy v Česku ve středním segmentu. Pokladních systémů jsou tady stovky, ale věřím, že máme našlápnuto k získání silné tržní pozice. A především chceme být lídrem poskytování systému pro elektronickou evidenci tržeb.
Aktivně plánujeme expandovat do zahraničí, především na rozvojové trhy, kde poptávka již dnes přesahuje naše kapacity. Vyhledáváme tak partnery a rozšiřujeme team.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Především vyhledáváme kolegy, kteří myslí jinak. Preferujeme diverzitu a schopnost vnímat trendy, které jiní nevidí. Konkrétně jde o vývojářské pozice a obchodní zástupce pro ČR. Rozhodně by mělo jít o dynamické lidi, kteří chtějí být u odvětví, které se nyní transformuje, roste.

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

Tak asi jako pro každého, aby se projekt stal životaschopným nejen po stránce funkční, ale i byznysové. A hlavně aby Dotykačku lidé používali a byli s ní spokojení a byla jim opravdu pomocníkem. To je ten hlavní smysl.

Jak vypadá pracovní den v Dotykačce?

Těžko to lze nějak specifikovat. Pracujeme na neustálém vyvíjení systému. Je to den zdokonalování, kreativity, který by se zdálo, že nemá nějaký pevný řád. Přeci jen se stále ještě rozjíždíme, ale pracujeme i na tom řádu... :o)

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Každý, kdo má chuť se podílet na tvorbě produktu, který se chce prosadit v elektronické evidenci tržeb, je vítán. Stejně tak i každý, kdo chce změnit svět pokladen a vnímání technologií živnostníky a podnikateli.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články