Moderní „píchačky“ Giriton nahlásí příchod i opilost zaměstnanců. Zájem o ně je celosvětový

Moderní „píchačky“ Giriton nahlásí příchod i opilost zaměstnanců. Zájem o ně je celosvětový

21. led 2020 Zuzana Hübnerová 3 min

Brněnský startup Giriton dodává do firem moderní verzi píchacích hodin. Na docházku pomocí nich dohlíží v reálném čase podniky v Japonsku či Ghaně. Podle zakladatele společnosti Jana Gřeše není ale řešení určené pouze pro výrobní závody. Pořizuje si ho stále více firem, které příchody či práci z domova neřeší.

Ačkoliv dnes firmy v inzerátech slibují flexibilní pracovní dobu, home office či svobodnou kulturu, brněnské společnosti Giriton, nabízející docházkový systém, zákazníků přibývá. Podle zakladatele a šéfa společnosti Jana Gřeše za to může hned několik faktorů: „Prvním je, že všechny firmy musejí ze zákona vést docházku. I pokud u zaměstnanců nehlídají přesný čas příchodu a odchodu, musí mít nějaký systém, ze kterého jsou na konci měsíce schopni vytvořit výstup odpracované doby,“ upozornil Gřeš. Docházka zaměstnanců totiž slouží mimo jiné jako podklad pro výpočet mzdy.

S pouhými deseti stálými zaměstnanci ale ani samotný Giriton nevyužívá vlastní systém jako klasické píchací hodiny. „Máme nastavenou takzvanou geofence docházku. To znamená, že jsme vytvořili v okruhu sto metrů od našich kanceláří perimetr. Když do něj vstoupím s telefonem, ve kterém mám naši aplikaci, automaticky se v systému zaznamená můj příchod. Nemusím na to vůbec myslet,“ vysvětlil Gřeš. Díky tomu zaměstnanci ví, zda je jejich šéf v kanceláři, nebo už šel domů. „Máme hodně kolegů pracujících z domu. Ti si jen na počítači zaškrtnou home office, případně si vyberou projekt, na kterém právě pracují. Okamžitě tak mám přehled, kdo na čem pracuje, komu můžu volat,“ popsal Gřeš.

Druhým důvodem, proč se Giritonu dlouhodobě daří, je schopnost digitalizovat a usnadnit společnostem řadu interních procesů. Nabízí asi deset základních funkcí, které lze různě kombinovat. Kromě docházky mezi ně patří například možnost plánování směn, počítání takzvaných člověkohodin na projektech, schvalování dovolených či vedení knihy jízd.

Píchací hodiny, které naplánují směny a schválí dovolenou

Právě kvůli širším možnostem využití a schopnosti napojit se na jakýkoliv interní systém firmy má Giriton zákazníky v téměř všech odvětvích. Od školství přes výrobu po úřady.Třeba výrobní firmy používají náš produkt kromě kontroly docházky i k plánování směn či podávání žádostí. Ve třísměnném provozu je totiž mnohdy velmi těžké potkat se s nadřízeným či s někým z personálního oddělení,“ vysvětlil Jan Gřeš.

Zakladatel a šéf Giritonu Jan Gřeš

S Giritonem si zaměstnanec jednoduše zažádá o dovolenou nebo o změnu směny přímo na displeji píchacích hodin či v mobilní aplikaci. Za manažera zase ohlídá počet lidí na pracovišti. Vedoucí směny zadá například maximální počet zaměstnanců, kteří mohou mít ve stejný den dovolenou. Pokud je požadavek překročen, systém už člověku nepovolí vzít si v daný den volno.

Rozvážkovým službám umožňuje Giriton snadno kontrolovat docházku u řidičů a lidí v terénu. Pokud využívají funkci knihy jízd, mohou si řidiči vybrat SPZ auta, kterým ten den jezdí. Trasu buď sami vypíšou, nebo se jim automaticky načte podle GPS. Podniky s EET pokladnami zase bez nákladů na speciální hardware můžou v docházkový a schvalovací systém proměnit jakýkoliv tablet.

České stopy v Pákistánu, Ghaně i Ázerbájdžánu

Produkty brněnského startupu nepoužívají pouze čeští zaměstnanci. K vidění jsou ve firmách v Japonsku, Finsku či Austrálii.Teď řešíme platby od klienta z Pákistánu. Nefunguje tam totiž PayPal,“ podotkl se smíchem Jan Gřeš.

Ani české firmy, které expandují do zahraničí, se systému vzdávat nemusí. „Mezi našimi klienty je řada nadnárodních podniků, které mají účty z několika zemí sloučené do jednoho. Docházka totiž není příliš legislativně upravená,“ upozornil Gřeš.

Docházkový systém od Giritonu existuje ve variantě na zeď i do mobilu.

Právě expanzi do dalších zemí plánuje Giriton letos ještě posílit. K české, slovenské, anglické či polské verzi tak přibude například maďarská. „Kromě toho postupně přidáváme nové funkce. Plánujeme zjednodušit napojení na další online programy. A pro jednoho zákazníka vyvíjíme verzi docházkového systému s alkohol testerem. Pokud člověk při příchodu nadýchá, do výroby ho to z bezpečnostních důvodů nepustí,“ vyjmenoval Jan Gřeš plány na letošní rok.

Zuzana Hübnerová

Vystudovala žurnalistiku a HR v Česku i ve Švédsku. Působila v Deníku či v České televizi. Nyní se věnuje nastavování interní komunikace ve firmách a píše o tom, co se děje ve startupech i ve vědě.

Další články autora →

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Aplikace, Kancelář, Startupy, Technologie
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články