ČASOSBĚR: Opětovný restart byl náročný. Grason chystá novinku, která startup posune dále

ČASOSBĚR: Opětovný restart byl náročný. Grason chystá novinku, která startup posune dále

18. říj 2021 David Budai 5 min

Grason je tržištěm lidských pracovníků a pracovních nabídek, takže pro jeho rozvoj je nutné, aby gastronomie a další masovější odvětví dobře fungovala. Po zimním a jarním lockdownu to konečně vypadá, že se věci zase trochu rozjely a tým Karla Maříka může naplno předvést, na čem dlouhé měsíce pracovali. Plány naznačil ve třetím kole časosběrného projektu Newsroomu StartupJobs.

Startupu Grason se podařilo překonat náročné období charakterizované covidovým lockdownem, byť vláda a její nepředvídatelné kroky to příliš neusnadňovaly. „Nejtěžší byl opětovný restart celého tržiště s flexibilními pracovníky. Vláda opět nedodržela slibované termíny rozvolnění a vše otevřela ze dne na den. Celý plán spuštění byl rázem pryč,“ popisuje spoluzakladatel Karel Mařík.

Celkový růst sice nebyl velký, Mařík ho hodnotí jen dvěma body z pěti, nicméně i tak se posunuly dílčí věci, které budou hrát důležitou roli v dalších měsících. Ještě do konce roku chce totiž Grason spustit úplně nový produkt. Za zmínku stojí i to, že se tým rozrostl o několik lidí a také se stěhuje do nových kanceláří.

PŘIPOMEŇTE SI ZIMU A JARO V GRASONU: Pozitivní prázdniny a první kroky v přerodu z gastroprojektu na tržiště práce

Časosběr: 3. kontrola

Kam se firma od jara posunula? Jaká je situace nyní na podzim 2021?

Fungování v průběhu lockdownu se neslo na vlně příprav a aktivace báze grasonů, kteří v mezidobí pracovali v jiných odvětvích. Věděli jsme, že po skončení lockdownu nás čeká hektické období a vysoká poptávka po personálu. Díky interním průzkumům jsme věděli, že nastane.

Jaká strategická rozhodnutí jste měli před sebou? Jak jste je vyřešili?

Nejtěžší byl opětovný restart celého tržiště s flexibilními pracovníky. Vláda opět nedodržela slibované termíny rozvolnění a vše otevřela ze dne na den, celý plán spuštění a aktivace našich grasonů byl rázem pryč. Celý tým (tedy marketingu, produktu až po sales) musel na pár dnů přeorientovat a napnout své síly do rozběhu tržiště.

Jaké změny jste provedli ve svém produktu?

Přes prázdniny jsme spustili zvýraznění inzerátů HOTJOBs, jedná se o možnost topovat svůj inzerát a mít ho tak na lepší pozici než jiné podniky. Novinka se poměrně dobře ujala a po několika týdnech je 50 procent nových inzerátů topovaných.

Jaké komplikace nebo nečekané záležitosti se během uplynulých měsíců objevily a jak jste je řešili?

Největší komplikací byl zmiňovaný rozjezd, přirovnal bych to k situaci, kdy běžné dopravní letadlo má na vzlet běžně dostupnou několika kilometrovou runway, my jsme museli to samé letadlo dostat do vzduch z letadlové lodi. (smích)

Jak se změnil váš tým? O kolik lidí se případně rozrostl/zmenšil?

Navýšili jsme počet lidí na backofficu, kteří pomáhají s koordinací tržiště, dále máme nového produkťáka a čeho si nejvíc cením je spolupráce s několika seniorními konzultanty v oblasti HR. Velmi nám pomáhají s přípravou dalších produktů okolo HR.

Kdybyste měli růst firmy stanovit na stupnici 1-5 (5 nejvyšší růst), jaké číslo zvolíte? Co byste k růstu ještě zmínili?

Poptávka po službě extrémně roste, každý měsíc evidujeme přes 100 nově zaregistrovaných podniků. Ale dávám číslo 2, protože vždy jde věci dělat lépe a rychleji.  

Jaké máte plány do konce roku 2021?

Do konce roku chceme spustit ještě jeden nový produkt, který posune celou firmu. Více o něm pohovořím později.

Jak následující měsíce vnímáte v kontextu koronaviru a toho, jak je na tom nyní Česko? Máte obavy, naději, očekávání, nebo byste to popsali jinak?

Aktuálně více jak problematiku spojenou s covidem vnímám neochotu politiků dělat velká rozhodnutí. Tím mám na mysli neochotu řešit problematiku nedostatku pracovníků a otevření pracovního trhnu cizincům mimo EU.

Museli jste během uplynulých měsíců dělat nějaká finanční opatření? (Např. snižování platů, výdajů na reklamu, investice nebo cokoliv jiného.) Nebo jste naopak více investovali?

Investujeme do nových kolegů a těšíme se na nové kanceláře po CreativeDocku na pražském Andělu. To znamená, že říjen se nese v duchu stěhování.

Máte k dobru nějakou příhodu, zajímavost nebo situaci z týmu či fungování, které stojí za zmínku?

Teď mě nic nenapadá.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Osobnosti, Průzkumy, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články