V některých rodinách je i kapr se salátem luxusem. Díky Bonami máte opět šanci pomoct i vy

V některých rodinách je i kapr se salátem luxusem. Díky Bonami máte opět šanci pomoct i vy

9. pro 2019 Václav Lang 2 min

Matky samoživitelky bývají v nelehkých situacích. Obzvlášť o Vánocích, kdy se k běžným výdajům přidají výdaje na dárky a třeba i pěknou štědrovečerní večeři. Protože ta je podle Klubu svobodných matek pro některé neúplné rodiny luxusem. Internetový obchod s nábytkem Bonami proto již podruhé uspořádat kampaň na pomoc matkám samoživitelkám. Loni takto vybral přes půl milionu korun.

„Bonami již druhým rokem úzce spolupracuje s organizací Klub svobodných matek a pro rok 2019 si připravilo ještě větší podporu než v roce prvním. Protože vidět dětský úsměv je pro nás největší dar, který můžeme věnovat,” oznámil pražský startup z rodiny Mitonu v tiskové zprávě.

O Bonami jsme nedávno psali zde v rámci rozhovoru s jeho novým šéfem Pavlem Vopařilem.

„Finanční situace samoživitelek nedovoluje svým dětem splnit jejich vánoční přání, v nejkrajnějším případě bojují s financemi i na zajištění štědrovečerní večeře,” tvrdí Dana Pavlousková, ředitelka organizace Klub svobodných matek. Pouhý bramborový salát a oblíbený řízek se tak pro mnohé může stát luxusem.

Podle statistik má třetina maminek samoživitelek měsíční příjem nižší než 10 000 Kč. Celoročním problémem takových matek jsou tak elementární potřeby jako oběd ve škole nebo pomůcky pro studium. „Jenom čtvrtina samoživitelek může dětem zaplatit školu v přírodě, kroužky nebo školní výlety,” dodává Pavlousková.

Kampaň #dikymamizavanoce spustilo Bonami na začátku prosince. Na stránkách e-shopu máte možnost zakoupit si některý z fiktivních charitativních produktů, například virtuálního kapra, řízek, mísu bramborového salátu a mnoho dalších dobrot. Výtěžek z těchto nákupů pak poputuje ve prospěch neziskové organizace Klub svobodných matek.

V loňském prvním ročníku se takto podařilo vybrat přes 510 400 Kč. Z toho bylo 200 000 Kč rozděleno mezi 100 maminek v nejvyšší hmotné nouzi. Dalších 310 400 Kč se v lednu 2019 rozdělilo mezi maminky v registru nadace primárně na stravování ve škole, na obědy a svačiny. Pokud by vás zajímaly podrobnosti, tak z 3063 prodaných charitativních produktů se nejvíce prodávaly řízky (508), máslové vánočyk (414) a kapři (387).

Firma navíc před pár dny také uspořádala charitativní bazar, v jehož rámci pro Klub svobodných matek vybrali 82 500 korun za několikahodinový výprodej věcí druhé jakosti nebo jen odložených předmětů ze skladu. 


Foto: Bonami

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články