BeWooden představil kolekci doplňků do domácnosti a plánuje expanzi do Rumunska

BeWooden představil kolekci doplňků do domácnosti a plánuje expanzi do Rumunska

9. čvc 2020 Zuzana Hübnerová 4 min

Tvůrce především dřevěných módních doplňků BeWooden hlásí růst. Se začátkem prázdnin se rozrostl sortiment produktů a přibyla řada dekorací pro domácnosti a kanceláře. Kromě toho v letošním roce naroste i číslo zemí, do nichž už se české doplňky od lokálních řemeslníků podařilo dostat. Kromě Německa, Maďarska či Velké Británie si tak dřevěné motýlky nebo beskydská zvířata nově budou moct pořídit i v Rumunsku.

Podle marketingového ředitele BeWooden Radima Ivana nová řada dekorací pro domácnost spatřila světlo světa už na začátku července také díky koronaviru. „Rozšiřování produktového portfolia o doplňky do domácnosti jsme plánovali už delší dobu. Zároveň jsme ale na jaře byli všichni měsíc doma, koukali jsme na zdi a říkali si, že teď je přesně ten čas, kdy se lidé začnou zamýšlet nad tím, jak vypadá jejich domácnost, pracovna. I proto jsme vymýšlení a výrobu kolekce urychlili,“ potvrzuje pro Startupjobs Newsroom Ivan.

Zároveň dodává, že během karantény poklesl zájem o módní doplňky, na které se dosud společnost BeWooden převážně soustředila. „Hledali jsme proto další nohu, o kterou bychom celý byznys mohli do budoucna opřít. Motivy zvířat nám velmi dobře fungují například u broží. Řekli jsme si proto, proč toho nevyužít a nepřenést je z oblečení na zeď,“ dodává Ivan.

Lidé nyní více utrácí. Prý za to mohou i roušky

První čísla i reakce podle Radima Ivana potvrzují, že zvolili správnou cestu. „Reakce od zákazníků jsou zatím velmi dobré. Samozřejmě jsme čekali, že populárnější budou siluety zvířat, ale ukázalo se, že lidé mají mnohem větší zájem o plakáty. To už tak bývá. Zákazníci se také začali ozývat s požadavky na rozšíření siluet zvířat. Tak, aby si mohli dát na zeď právě to své oblíbené zvíře. Snažíme se vyjít vstříc, ale někdy to bohužel nejde. Některé požadavky jsou už moc specifické. Třeba když chce někdo siluetu dlouhosrsté čokoládové čivavy,“ podotýká se smíchem Ivan. Největší zájem zatím zaznamenali v Česku a v Německu. „Ale úplně první objednávka domácích dekorací šla do Řecka, takže reagují zákazníci po celé Evropě,“ říká Ivan.

V budoucnu by jednodušší a cenově dostupné produkty měly doplnit i dražší a složitější kousky. „Máme v plánu například nástěnné hodiny. Ty už ale samozřejmě vyžadují delší čas na vývoj, abychom je mohli představit v maximální kvalitě,“ dodává Ivan.

BeWooden na začátku léta představilo novou kolekci doplňků. Tentokrát do domácnosti

Ekonomickou krizi na tržbách zatím nepocítili. „Na jaře nám samozřejmě prodeje klesly asi o 90 procent. Zachránily nás ale roušky, které jsme začali vyrábět a distribuovat po celé Evropě. Celkem jsme jich dodali na dvacet tisíc. Myslím si, že v řadě zemí vnímali, že nám nejde pouze o sebe. Díky tomu jsme získali určité renomé,“ popisuje Radim Ivan. A zákazníci jim jejich pomoc nyní vrací. „Lidé teď dělají větší objednávky a pořizují dražší produkty,“ potvrzuje.

BeWooden si dlouhodobě zakládá na vývoji i výrobě v Česku. Zároveň také na produkty využívá ekologické materiály. „Používáme buď zbytkové materiály, nebo materiály dlouhodobě udržitelné. Například u plakátů jsme šli cestou ekologického tisku. Volba papíru i barev tolik nezatěžuje přírodu,“ vysvětluje Radim Ivan.

Mezinárodní byznys řízený z Beskyd

Do konce letošního roku plánuje BeWooden také vstup na nový trh. Konkrétně ten rumunský. „Vloni jsme vstoupili do Maďarska. Lokalizovali jsme do maďarštiny i náš e-shop. Letos bychom rádi expandovali na rumunský trh, protože tam cítíme potenciál,“ říká Ivan.

Díky mezinárodní verzi e-shopu a zahraničním reklamám se jim ale nyní daří po celé Evropě. „Hodně prodejů jsme teď měli například v Belgii, Nizozemsku, Velké Británii či Irsku,“ dodává Radim Ivan s tím, že zatímco v předchozích letech spoléhali spíše na zahraniční distributory, nyní si budují vlastní tým. „Dospěli jsme k rozhodnutí, že budeme zejména marketing a obchod řídit centrálně. Nabíráme teď proto nové zaměstnance, abychom už nebyli závislí do takové míry na externistech. Chceme budovat vlastní know-how a chceme, aby zůstávalo ve firmě,“ vysvětluje. A dodává, že řadu nováčků už se jim podařilo najít přes StartupJobs. „Přes ten jsem se do BeWooden mimochodem dostal i já,“ podotýká Ivan.

Marketingový ředitel BeWooden Radim Ivan momentálně buduje interní marketingový tým

Tým, který ve spolupráci s místními řemeslníky prodává módní, a teď už i domácí, doplňky do celé Evropy, čítá nyní okolo pětatřiceti lidí. A ani přes úspěch nezanevřel na místo, odkud celý nápad vzešel. Mezinárodní byznys tak BeWooden stále řídí z Fryčovic s výhledem na Beskydy.

Foto: archiv BeWooden

Zuzana Hübnerová

Vystudovala žurnalistiku a HR v Česku i ve Švédsku. Působila v Deníku či v České televizi. Nyní se věnuje nastavování interní komunikace ve firmách a píše o tom, co se děje ve startupech i ve vědě.

Další články autora →

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články