Atoto: První průvodce nakupování potravin na internetu.

Atoto: První průvodce nakupování potravin na internetu.

26. kvě 2016 Redakce 5 min

Spoluzakladatel Tomáš Wojcik nám představil firmu Atoto.cz. Ta svým návštěvníkům prozradí u kterého online prodejce můžou pořídit svůj nákup nejlevněji, nebo který z nich vám doveze nákup nejrychleji. 

 

Co Atoto dělá?

Dříve než představím Atoto.cz, bych chtěl říct něco o naší skupině 2F Way, pod kterou Atoto.cz spadá. Jsme parta lidí, která vybudovala 2FRESH.cz - přední českou digitálních agenturu, 40 lidí, kteří pracují pro firmy jako je O2, Globus, Kooperativa nebo Zuno Bank. Loni jsme založili 2FRESH SK, abychom byli blíž našim slovenským zákazníkům. Pracujeme nejen pro lokální společnosti, ale i pro chorvatského operátora VIPnet nebo finskou poradenskou firmu Solved.

A protože jsme chtěli využít naše zkušenosti a znalosti, pustili jsme se před 3 roky do budování vlastních online projektů. Stojí za námi úspěšná mezinárodní aplikace Costlocker.com, spoluvytvářeli jsme ticketingovou platformu SMSticket.cz a nedávno jsme spustili první srovnávač online supermarketů Atoto.cz, který získal 6 milionovou investici od finanční skupiny W.A.S.A. - Group.

Teď k Atoto.cz. Jsme prvním průvodcem nakupování potravin a drogerie na internetu. Řekneme vám, u kterého online prodejce můžete pořídit svůj nákup nejlevněji, nebo který z nich vám doveze nákup nejrychleji.

 

 

Proč jste Atoto rozjeli?

Všimli jsme si, že u nás vzniká úplně nový segment, který je v zahraničí poměrně rozšířený a tím je nákup potravin a drogerie přes internet. Proto jsme se rozhodli, že u toho chceme být od samotného začátku. Navíc nikdo nechce porovnávat nabídky online prodejců, aby měl jistotu, že opravdu nakupuje za skvělou cenu.

 

Co je Vaše inspirace?

Kolegové, kteří jsou fantastičtí a od kterých se každý den učím nové věci.

 

Co považujete za největší úspěch Atoto?

Asi to, že jsme poskládali úžasný tým. A to, že jsme schopni pracovat s takovým množstvím dat, která jsou velmi různorodá. A my se s tím dokázali poprat, abychom zákazníkovi ukázali co nejvíce relevantní nabídku. Před námi je ještě spousta práce, takže o nějakém zásadním úspěchu ještě nemůže být řeč. Jak říká můj kamarád: “Na šampaňské máme ještě čas”.

 

Zrovna pracujete na nové verzi. V čem bude lepší od té předešlé?

úplně ve všem! Už nejsme klasický porovnávač cen produktů. Naše hodnota je v tom, že radíme lidem v průběhu jejich nákupu. Například který online prodejce vám dá větší slevu nebo dopravu zdarma na první nákup. Nebo kdo vám doveze nákup už dnes večer. Hlavně ale ukážeme, u koho byste pořídili svůj nákup levněji nebo rychleji. Nakonec vám nákup automaticky přeneseme do košíku vybraného online prodejce, kde svůj nákup dokončíte.

Poměrně brzy budeme spouštět “rychlý nákup”. Jde o novou funkci, která výrazně urychlí nákup, protože už nebude nutné procházet celý katalog. Přibude také možnost sestavit si svůj nákup z oblíbených produktů.

 

 

Jaké jsou plány do budoucna?

Tak plány jsou velké a ne všechno můžeme prozradit. Každopádně se chceme stát takovým mostem mezi zákazníkem a prodejcem. Chceme docílit toho, aby měl u nás zákazník jeden účet a mohl nakupovat u kteréhokoli prodejce a to bez jakéhokoli omezení.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Filozofii máme úplně stejnou jako naše agentura 2FRESH. To znamená, že lidé jsou pro nás vždycky na prvním místě. Jinak řečeno, hledáme lidi, kteří mají co říct a hlavně se to nebojí říct. Každý člověk v týmu má možnost ovlivnit cokoliv, co se u nás děje. Hledáme lidi, kteří jsou schopni převzít část odpovědnosti. Spousta firem má ve svých týmech talenty. Ale protože je nikdo neposlouchá a nevěnuje se jim, nemohou se rozvinout a být hrdí na svou práci. My naopak takovým lidem nasloucháme a daváme jim prostor pro seberealizaci.

 

V čem jste jiní než konkurence?

Zatím žádnou konkurenci nemáme, ale očekáváme ji velmi brzy. Naší velkou výhodou je, že jsme hodně napřed. Každý, kdo by chtěl dělat to samé, si musí projít všemi problémy, které jsme museli vyřešit. A že jich bylo. Například každý prodejce má svůj sortiment zařazený do jiných kategorií nebo ten samý produkt někteří z nich pojmenovali podle sebe. To jsou věci, které nijak neobejdete a které budete muset vyřešit. A na to potřebujete lidi, čas a peníze.

 

 

Co je pro Vás při budování startupu nejdůležitější?

Mám celkem tři atributy, které jsou pro startup nejdůležitější - lidi, čas a peníze. Jedno bez druhého nemůže prostě fungovat. Můžete mít čas a peníze, ale když nemáte lidi, tak nic nevytvoříte. Nebo budete mít lidi a peníze, ale když nebudete mít čas se tomu věnovat naplno, neskončí to dobře. Jsem přesvědčený o tom, že když tomu dáte všechno, máte velkou šanci vybudovat úspěšnou firmu.

 

Jak vypadá pracovní den v Atoto?

Náš pracovní den začíná okolo deváté hodiny. Dáme si rychlý stand-up meeting a pak se vrhneme do práce. Hodně sázíme na lidi, kteří mají od nás veškerou důvěru. Takže je v průběhu dne nekontrolujeme. Vše mají ve svých rukách a náplň svého pracovního dne si tvoří podle sebe a podle priorit, které jsou nastaveny v týmu. Není potřeba, aby tady lidi každý den seděli až do večera. Takže když mají hotovo a plní dohodnuté termíny, mohou klidně odejít domů už ve 3 odpoledne.

 

Nemáte nějaké doporučení pro začínající projekty?

Ano, mám. Hlavní je to nevzdat. Když začínáte něco budovat, tak to bude obnášet spoustu práce, kterou je potřeba oddřít. Protože úspěch nikdy nepřijde přes noc a nějakou dobu to trvá. Taky se připravte na mraky kompromisů. Další důležitou věcí je, mluvit se svým zákazníkem. Protože právě pro něj to všechno děláte. Takže čím dříve spustíte svůj projekt, tím dřív zjistíte, co lidé opravdu chtějí.

Všem přeji hodně úspěchu a mraky odhodlání!

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články