Ataccama: “Challenging fun“

Ataccama: “Challenging fun“

2. lis 2017 Redakce 5 min

Michal Klaus, CEO Ataccama, říká, že základem úspěšného startupu je zdravá firemní kultura, která se zaměřuje jak na lidi, tak na výkon firmy. Ataccama již deset let raketově roste a pomáhá hlídat a zlepšovat kvalitu dat takovým gigantům, jako je třeba American Airlines, Societe Generale nebo GlaxoSmithKline. Zajímá vás, kde čerpají inspiraci a energii pro další práci? A na jaké nové trhy se chystají?

 

Co Ataccama dělá?

Technologie Ataccama hlídají a zlepšují kvalitu obrovských objemů dat u více než 200 velkých organizací po celém světě. Nejvíce zákazníků máme v USA, Kanadě a UK, najdete mezi nimi velké evropské banky, největší americkou firmu na zpracování kreditních karet, velké obchodní řetězce nebo největší americkou leteckou společnost. 

 

Proč jste rozjeli Ataccama?

Spolu se dvěma kolegy jsme dlouhou dobu pracovali ve firmě která dodává projekty, také v oblasti dat. Viděli jsme, že spolu s exponenciálním růstem objemů dat a tlakem na jejich zpracování v reálném čase, porostou i problémy s kvalitou, které firmy budou muset řešit. A bylo zřejmé, že existující technologie se nedají dále iterativně vylepšovat, že je na trhu prostor pro nový přístup k celé věci, jak se říká „market disruption“. Tak jsme si řekli, že to zkusíme.

 

Co je vaše inspirace?

Energii, nápady a tvořivost čerpáme ze dvou „zdrojů“. Jednak děláme něco opravdu těžkého, náročného, a to jak technologicky, tak i tím, že míříme na globální trh, kde je velká konkurence. To nás baví.
Druhý aspekt, který je hodně důležitý pro mě osobně, je vidět, jak díky těm „výzvám“ rostou lidi okolo vás.
Asi to dobře shrnuje interní hláška „challenging fun“.

 

Co považujete za největší úspěch Ataccama?

Tězko říct, určitě jsme hrdí na již zmiňovaný úspěch v USA. To, že jsme na dvou tzv. Magic Quadrants publikovaných firmou Gartner, je také celkem unikátní. Za stejný úspěch ale považuji i to, že jsme se letos přestěhovali do skvělých nových prostor v Praze, v Torontu a v Londýně a že se tam lidem dobře pracuje. Doufám...

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Vyvíjíme novou generaci naší technologie - Ataccama ONE, která využívá obrovského potenciálu AI a cloudu. Byznysově budeme dál posilovat v USA a otevírat další teritoria – už máme zapuštěné kořeny ve Francii a Německu, takže tam je to jasné. A nemalý potenciál je i v regionu Asia – Pacific.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

V každém případě lidi bystré a ochotné se učit, lidi, které neodradí „challenging fun“. To je společný jmenovatel pro všechny pozice, spolu s alespoň minimální technickou znalostí a s pozitivním vztahem k technologiím.
Když se na to podíváme podrobněji, naše konzultační oddělení je ideální pro lidi, kteří mají vztah k technologiím a k datům a zároveň analytické myšlení a baví je komunikovat se zákazníkem. Další žhavá oblast jsou DevOps specialisté.
A náš vývoj teď potřebuje posílit jak o hard-core backend vývojáře, ideálně s nějakou znalostí Hadoop a Sparku, tak i front end (REACT).
Jinak hledáme lidi i na další pozice, úplný výčet je na našem webu.

 

V čem jste jiní než konkurence?

Dovolím si tvrdit, že jsme pověstná „štika v rybníce“. Naší konkurenci tvoří společnosti jako IBM apod., které jsou pomalé, korporátní, neflexibilní, neefektivní. My jsme rychlí, pružní, ale zároveň naše technologie už je ověřená, není to pro zákazníky velké riziko. Nikdo jiný také nemá řešení, které běží na Hadoopu a Sparku a ani nativní cloud platformu.

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

Autentická (tj. ne uměle vytvářená) zdravá firemní kultura, která je zaměřená jak na lidi, tak na výkonnost firmy.

 

Jak vypadá pracovní den v Ataccama?

Uf, to je otázka na pár hodin povídání. Pokusím se to shrnout do pár kategorií podle typu pozice.
Pokud jste „travelling consultant“, snídáte ráno třeba v hotelu v Londýně, v Chicagu nebo NYC a u toho doděláváte prezentaci. Potom celý den u zákazníka konfiguruje naší technologii a tu předvádíte. Večer jdete s kolegy na pivo a burger, někdy i s lidmi od zákazníka. Často jste taky někde na konferenci, objíždíme jich cca 20 za rok, to jsou skoro dvě za měsíc.


Pokud jste „homebased consultant“, máte dopoledne na přípravu toho, co budou potřebovat kolegové, až se vzbudí v Chicagu. Odpoledne s nimi řešíte problémy z našeho pražského ofisu, někdy až do večera kvůli časovému posunu. Proto jste nepřišel/nepřišla ráno úplně brzy.
Nebo řešíte upgrade u některé české banky, pak místo webkonference sednete na tramvaj a jedete tam.
Možná jste taky na cestě do Sofie, kde budete školit náš malý ale rostoucí tým konzultantů a Technical Support.

Jako vývojář, UXák apod. občas pracujete z domova, obvykle jste ale v ofisu na 10tou – to má většina scrum týmů standup meeting. Pak celý den vyvíjíte, diskutujete, testujete, jednou za dva týdny prezentujete zbytku firmy co jste vyvinuli. Občas se podíváte k zákazníkovi. Pokud jste v týmu, který vyvíjí Ataccama ONE, můžete mít na starost Ops, to pak možná řešíte věci až do rána. Jinak ne, jinak se samozřejmě vždy a všechno stihne přesně na čas... ☺

Jste-li DevOps engineer, řešíte cokoliv od vývoje našeho SaaS frameworku, AWS infrastruktury, přes monitoring aktivních zákazníků, až po řešení provozních problémů.

A v jakékoliv roli se asi jednou za měsíc pasivně nebo aktivně účastníte Hadoop Meetupu, který Ataccama před pár lety rozjela. Minimálně se tam stavíte pro pivo.

To by mohlo pro představu stačit... 

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Ataccama #taktrochujinystartup #challengingfun #notyouraveragejob

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články