AppAgent: Nejdůležitější je mít ty nejlepší lidi

AppAgent: Nejdůležitější je mít ty nejlepší lidi

10. bře 2016 Redakce 3 min

AppAgent nám představil Petr Fodor

 

Co AppAgent dělá?

AppAgent je služba pro mobilní startupy a gamingová studia, kterým zajišťuje kompletní marketingové služby. Představte si to jako marketingové oddělení plné expertů, které si můžete najmout podle potřeby.

 

Proč jste rozjel AppAgenta?

Protože mě k tomu poptávka dotlačila a protože mě to enormně baví. V květnu loňského roku jsem si myslel, že tím překlenu dobu, než si po zavření vlastní firmy (ano, jsem žhavý kandidát na FuckUp Nights) najdu zaměstnání. Na konci léta už jsem nevěděl co dřív a teď už potřebuji na externí bázi cca 10 lidí, abych uspokojil poptávku.

 

Co je Vaše inspirace?

Dva roky jsem vedl startup se statusem akciovky financované investorem. Teď se tedy důsledně bráním zaměstnancům, mít třeba s.r.očko jenom proto, že to líp vypadá, trvat na fyzické přítomnosti lidí v kanceláři, vyživovat si několik účetních apod. Inspiruje mě Tim Ferris, Basecamp tým, Víťa Válka... Mám za sebou ale dost snah “dělat něco jako někdo”, takže nezávislý pozorovatel by asi řekl, že mám prostě svůj osobitý přístup a já bych prohlásil, že funguje.

 

Co považujete za největší úspěch AppAgenta?

Jsem beran a ti se musí hodně chválit. Proto mě nesmírně potěšilo, když COO jedné větší firmy při osobním setkání po půlroční spolupráci prohlásil, že jsou moc vděční za moji pomoc a nasazení. Pak mi nabídl místo CMO. Odmítl jsem, ale zahřálo to.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Do konce března plně stabilizovat tým a odladit spolupráci se všemi “remote workers”. Do konce léta pak pomoci alespoň jednomu klientovi rozjet profitabilní byznys. Může se to zdát jako malá ambice, ale kdo mobilní branži rozumí, ví, jak je extrémně těžké uspět ve velkém. Dál neřeším, protože obrazně jedu ve člunu na řece, přizpůsobuji se toku a koukám jen tak daleko, kam to má smysl.

 

Jaké typy lidí hledáte do svého týmu?

Za 10 let v byznyse jsem nabral a vyhodil desítky lidí. Funguje mi jedno až děsivě jednoduché kritérium: zda kandidát sám zkusil podnikat. Nemusí to být ve smyslu, že měl firmu, stačí i menší, vlastní aktivita. A ideálně, když to byl masivní fail. Takoví lidé jsou nejlepší: mají sebereflexi, tah na branku, váží si času svého i ostatních, umí se prací bavit a ví, že úspěch není zadarmo.

 

V čem jste jiní než konkurence?

Od začátku se snažím chovat jako interní zaměstnanec každého klienta, myšleno ale v tom nejlepším. Nedělat jen to, co poptá, protože často vůbec neví, co by jim pomohlo. Přemýšlím o jejich byznyse, zvu do spolupráce další vhodné specialisty, dávám svoje informační zdroje... Tohle nikdo v branži nedělá, všichni jsou jak klasické agošky nebo publisheři, kteří dělají jen “odsuď posuď”.

 

Co je pro vás při budování startupu nejdůležitější?

AAA Players. V herní hantýrce to znamená: mít opravdu ty nejlepší lidi. Při každém jejich výstupu, ať je to grafika, analýza nebo tabulka si musím říct, že jsou sakra dobrý a že tohle bych já nedal. Pak vím, že spolu můžeme dosahovat fantastických výsledků (díky Vojto, Martine, Edo, Matěji, Richarde, Peťo a další, u vás mám ten pocit snad vždy!). Často to ale znamená hledat lidi v zahraničí (mám mezi kolegy Němce, Kanaďana a Američanku).

 

Jak vypadá pracovní den v AppAgentu?

Kluci preferují dělat ve svých bytů či kanceláří, tak o nich mluvit nemůžu. U mě je to dopolední klestění mailů, reagování na výstupy či dotazy kolegů, finance, prostě ty malé reakční mrňky. Po obědě, který je často pracovní, zakleknu na “deep work”, jdu tvořit, vymýšlet, propočítávat. Do toho denně tak 1-5 skype callů, ať už s týmem, nebo s klienty. Často pak zasednu ke kompu ještě doma, když děti spí. To už je spíš studijní čas, hledání nových lidí nebo psaní na blog. Lehce si napracuju a ráno pak můžu jít trénovat na kolo.

 

Nějaké další tipy / doporučení / vzkaz?

Vzkaz mám jednoduchý: velmi rád spolupracuju se šikovnými lidmi, aktuálně hledám mobile marketing “agenta” a idea makera (kreativce, co umí vymýšlet nápady a ideálně je i naskicuje). Nicméně kdokoliv, kdo má specializaci v mobilním marketingu, a chtěl by dělat na opravdu zajímavých projektech, má v AppAgentu dveře otevřené a lze se velmi flexibilně dohodnout na formátu spolupráce.

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata:
Další články