Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek převzali největší affiliate platformu v ČR. „Využívání affiliate programů poroste,” věří

Jaroslav Janíček a Ondřej Martinek převzali největší affiliate platformu v ČR. „Využívání affiliate programů poroste,” věří

18. lis 2019 Václav Lang 3 min

Dvojice affiliate manažerů Jaroslav Janíček (na fotce vlevo) a Ondřej Martinek koupili před pár týdny od zakladatele Mária Roženského (uprostřed) společnost AffilBox s.r.o., vlastnící stejnojmennou SAAS aplikaci pro tvorbu affiliate programů. Pro Newsroom StartupJobs prozradili, že na to padly vyšší jednotky milionů a že v dohledné době nabídnou uživatelům několik vylepšení. V neposlední řadě chystají expanzi do zahraničí.

„Nebyla možnost, jak to odmítnout. Pro nás to byl další krok. Navíc se to skvěle protlo. Jarda je obchoďák, zná skvěle inzerenty, ví, co oni chtějí, jaké řeší problémy, a díky tomu jim dokáže být nápomocný, já jsem na straně druhé, kdy jsem schopný řešit chod aplikace, případně technický rozvoj," uvedl pro Newsroom StartupJobs Ondřej Martinek, jeden z nových vlastníků společnosti AffilBox. „To byl nakonec i ten důvod, proč se to Mário rozhodl prodat. Říkal, že jsme jediní na českém trhu, komu by byl schopen AffilBox předat," dodává.

Firmu i s její aplikací koupili spolu s Jaroslavem Janíčkem za „vyšší jednotky milionů". „Všichni jsme se trojstranně dohodli že konkrétní částku nebudeme říkat," podotkl Janíček.

Na fotce zleva Jaroslav Janíček, Mário Roženský a Ondřej Martinek

AffilBox je platforma, respektive SAAS aplikace na poskytování a zprostředkování affiliate programu. „Díky naší aplikaci si víceméně kdokoli, kdo prodává cokoli online, může postavit vlastní affiliate program a vybudovat si svou armádu online obchodníků, kteří ho budou za provizi propagovat," přibližuje Janíček.

Ze zhruba 40 tisíc českých e-shopů prý dnes affiliate programy využívají zhruba tři procenta. „Trend je rozhodně rostoucí. Také procentuální poměr, kolik e-shopů nebo firem využívá affiliate, se nyní hlavně v zahraničí zvedá. Očekáváme, že se to bude zvedat i v ČR," ujišťuje Janíček.

Firmě se podle Ondřeje Martinka daří. V rámci počtu zákazníků jsme v nějakých vyšších stovkách platících. To jsou převážně střední a větší eshopy, popřípadě SAAS aplikace," uvádí. Základní roční licence jejich softwaru stojí 10 tisíc korun, profi verze 20 tisíc korun (ceny jsou bez daně).

Novinky a expanze do světa

Podle tiskové zprávy jejich software pomohl za poslední roky klientům k více než 312 000 zákazníkům, kteří vygenerovali obrat v celkové hodnotě přesahující 790 milionů korun. Affiliate partneři, propagující klienty AffilBoxu, si za poslední rok vydělali přes 182 milionů korun. Mezi zákazníky AffilBoxu patří takové společnosti jako Zonky.cz, Twisto.cz, Econea.cz, VaseCocky.cz, Alkohol.cz, Audioteka.cz, Mironet.cz, eshop-rychle.cz.

Dvojice nových majitelů se nyní se svým týmem (jádro firmy tvoří kromě nich ještě jeden člověk na support a jeden vývojář) pouští do vylepšení a novinek. „Připravujeme nové funkce, které je možné navázat na redesign. Na nás je teď během dvou měsíců na něj převést našich x set zákazníků, aby všichni byli na jednotném kódu," uvádí Ondřej. Další novinkou jsou pokročilé statistiky pro partnery, tedy pro tzv. „afilláky", kteří tak nově dostanou k dispozici i více dat, do nichž dosud mohli nahlédnout pouze klienti (inzerenti).

„Chceme také nabídnout více služeb pro své klienty," vypráví Janíček, podle kterého je nutné se zaměřit mimo jiné na osvětu, neboť řada firem v otázce affiliate programů tápe. „Už teď můžu říct, že budeme mít novou službu, která se bude jmenovat Nastavení programu. Bude to služba, díky které si budou moci naši klienti hned při startu kampaně zaplatit kompletní nastavení aplikace, kdy s nimi bude komunikovat interní či externí affiliate manažer, který jim pomůže jejich program nastavit, rozlousknout byznys case a pomůže jim do začátku se základní propagací."

V neposlední řadě, až se podaří implementovat všechny tyto novinky, chtějí nejpozději do tří let expandovat do ciziny. „Teoreticky bychom chtěli dřív, ale tři roky jsou jaksi bezpečná doba. Ještě však nejsme rozhodnuti, kam to bude. Na východě je sice malá konkurence, ale také malá osvěta mezi lidmi, na západě jsou zase lidé na affiliate zvyklí, ale je tam velká konkurence," vysvětluje Janíček dilema.

Foto: AffilBox

Líbil se vám článek? Sdílejte jej!
Přečtěte si dále
Související témata: Aplikace, Startupy
Nenechte si uplavat nové články!
Váš e-mail
Sledujte nás:
Další články